„Szminka” obniża oglądalność TVP 1, ale wygrywa z Polsatem
Nadawana w TVP 1 druga seria amerykańskiego serialu „Szminka w wielkim mieście” ma po czterech odcinkach średnio 1,32 mln widzów, czyli o ponad połowę mniej niż Jedynka gromadziła w tym samym paśmie rok temu.
„Szminka” pokazywana jest w czwartki o 22.05. Po czterech epizodach średni udział TVP 1 w czasie emisji serialu wynosi 11,37 proc. w grupie 4+ i 8,16 proc. w komercyjnej 16-49 – wynika z danych AGB Nielsen Media Research dla Wirtualnemedia.pl. Rok temu stacja w tym paśmie miała 2,86 mln widzów, a jej udział kształtował się na poziomie odpowiednio 22,68 proc. i 15,35 proc.
W czasie nadawania produkcji Jedynka zajmuje trzecie miejsce w rynku telewizyjnym za TVP 2, która emituje wtedy inny amerykański serial - „Dr. House” i ma 19,52 proc. udziału w 4+ oraz TVN-em (filmy fabularne; 18,15 proc.). Słabiej od TVP 1 radzi sobie Polsat (serial „Porwany”; 9,07 proc.).
Pierwsza serię „Szminki” stacja nadawała jesienią 2008 roku, ale o innej porze i w inny dzień, bo w niedziele o 20.20. Oglądało ją 2,86 mln osób, a udział Jedynki wynosił 16,77 proc. w 4+ i 13,48 proc. 16-49.
Z danych telemetrycznych wynika, że serial śledzą głównie kobiety, widzowie w średnim wieku i starsi, mieszkańcy wsi oraz osoby z wykształceniem podstawowym i wyższym.
"Szminka w wielkim mieście" (oryg. tytuł "Lipstick Jungle") opowiada o trzech zaprzyjaźnionych z sobą kobietach sukcesu: producentce w wytwórni filmowej Wendy Healy (w tej roli Brooke Shields), redaktor naczelnej magazynu o modzie Nico Reilly (Kim Raver) oraz projektance mody Victory Ford (Lindsay Price).
Oglądalność drugiej serii „Szminki w wielkim mieście” odcinek po odcinku
|
Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Data | AMR | SHR % | SHR % |
21-01-2010 | 1 322 315 | 11,66% | 8,75% |
28-01-2010 | 1 455 131 | 11,60% | 8,49% |
04-02-2010 | 1 121 330 | 9,80% | 7,27% |
11-02-2010 | 1 391 340 | 12,36% | 8,07% |
średnia | 1 323 915 | 11,37% | 8,16% |
Widownia konkurencji w czasie emisji serialu
|
Wszyscy 4+ | |
Stacja | AMR | SHR % |
TVP 2 | 2 274 062 | 19,52% |
TVN | 2 114 367 | 18,15% |
TVP 1 – Szminka w wielkim... | 1 323 915 | 11,37% |
Polsat | 1 056 784 | 9,07% |
Profil widowni produkcji
Szminka w wielkim mieście | ADH % | AFF | |
Płeć | Mężczyźni | 39,20% | 81 |
|
Kobiety | 60,80% | 117 |
Wiek | 4-9 | 0,31% | 5 |
|
10-15 | 2,74% | 39 |
|
16 - 19 | 2,88% | 50 |
|
20 - 24 | 3,31% | 40 |
|
25 - 29 | 4,78% | 54 |
|
30 - 34 | 4,55% | 56 |
|
35 - 39 | 5,67% | 80 |
|
40 - 44 | 7,11% | 110 |
|
45 - 49 | 6,80% | 96 |
|
50 - 54 | 12,06% | 146 |
|
55 - 59 | 11,68% | 154 |
|
60+ | 38,11% | 195 |
Wlk. miasta | Wieś | 45,98% | 118 |
|
< 50 tys. | 23,24% | 96 |
|
50-100 tys. | 8,50% | 99 |
|
100-200 tys. | 6,06% | 76 |
|
> 200 tys. | 16,22% | 80 |
Zawód | Top management | 6,48% | 83 |
|
Pracownicy średniego szczebla | 12,58% | 87 |
|
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 20,25% | 100 |
|
Emeryci | 44,66% | 179 |
|
Inni | 16,03% | 49 |
Wykształcenie | Podstawowe | 56,16% | 122 |
|
Średnie | 29,19% | 98 |
|
Wyższe | 11,61% | 102 |
|
Inne | 3,04% | 23 |
Dołącz do dyskusji: „Szminka” obniża oglądalność TVP 1, ale wygrywa z Polsatem