Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2023-05-19

A A A POLEĆ DRUKUJ

Cyfrowa transformacja przyszłości - na co firmy muszą zwrócić uwagę?

 

25% Polaków pracuje hybrydowo, a coraz więcej firmy wdraża kolejne narządzia pozwalające na elastyczną pracę. W ten sposób objawia się postępująca cyfryzacja przedsiębiorstw w naszym kraju. Eksperci F5, bazując na doświadczeniach firm z regionu EMEA wytypowali 6 kluczowych cech, które czynią ten proces efektywnym. Dowiedz się, na co zwrócić uwagę tworząc plan cyfryzacji procesów biznesowych w Twojej firmie.

Na całym świecie przedsiębiorstwa – od bankowości, produkcji, handlu detalicznego po rozrywkę, edukację i inne – realizują wybraną strategię cyfrową. Niestety, ograniczenia budżetowe, konserwatywne modele operacyjne i luki w potrzebnych umiejętnościach utrudniają wdrożenie zmian. Istniejące od lat modele korporacyjne miewają trudności w adaptowaniu się do zmian technologicznych i nadążaniu za innowacjami w zakresie bezpieczeństwa w sieci.

Eksperci F5 doradzają firmom na całym świecie jak połączyć radykalne zmiany cyfrowe ze stałym podnoszeniem poziomu bezpieczeństwa w organizacji. Firma już w 2019 roku przedstawiła założenia trójfazowej strategii transformacji cyfrowej, które sprawdziły się w trakcie pandemii Covid-19. Wówczas to tysiące przedsiębiorstw przestawiło się na pracę w trybie zdalnym lub hybrydowym, co przyspieszyło reorganizacje procesów biznesowych w wielu branżach.

W marcu 2020 roku tysiące firm stanęło przed wyzwaniem błyskawicznego wdrożenia pracy spoza biura. Nasze konstruktywne propozycje pozwoliły wielu z nich sprawnie przejść przez ten dynamiczny okres. Trzy lata później, sytuacja jest znacząco inna. Praca zdalna stała się powszechnie dostępna, a firmy zaczęły analizę narzędzi wykorzystujących sztuczną inteligencję. Można zatem powiedzieć, że wchodzimy w kolejną fazę cyfrowej transformacjitłumaczy Bartłomiej Anszperger, Solution Engineering Manager F5 w Polsce.

Trzy etapy cyfrowej transformacji

Chociaż tempo transformacji cyfrowej różni się w zależności od przedsiębiorstwa i sektora, w którym działa, możemy wyróżnić trzy podstawowe fazy cyfryzacji operacji w firmach. Pierwszym elementem digitalizacji procesów biznesowych jest automatyzacja zadań. Poprawa wydajności pracy wynika z wprowadzenia aplikacji i narzędzi cyfrowych umożliwiających przyspieszenie działań wykonywanych manualnie. Są to zwykle powtarzalne czynności, które są czasochłonne i obciążają dodatkowo kadry. Dlatego ich automatyzacja uwalnia potencjał pracowników.

Drugim etapem jest cyfrowa ekspansja, czyli łączenie poszczególnych procesów w większą całość. Wdrożone aplikacje są ze sobą łączone w celu dostarczenia większego zakresu usług cyfrowych. Ostatnim etapem jest dodanie funkcjonalności wykorzystujących sztuczną inteligencję. Platformy aplikacyjne, telemetria, analiza danych, uczenie maszynowe i technologie sztucznej inteligencji zostaną zintegrowane z procesami biznesowymi w celu poprawy produktywności.

Rosnąca liczba aplikacji, integracji i środowisk tworzy złożoność, którą trudno opanować. Dlatego firmy potrzebują dokładnie zarysowanej strategii, która pozwoli im lepiej przewidywać i reagować na zmieniające się warunki rynkowe. Choć transformacja cyfrowa jest procesem ciągłym, możemy wyróżnić pewne kamienie milowe, pokazujące w jakim miejscu znajduje się przedsiębiorstwo. Dzisiaj takim punktem zwrotnym jest adaptacja sztucznej inteligencji do bieżących procesów biznesowychpodsumowuje Bartłomiej Anszperger.

Czego potrzebują przedsiębiorstwa, aby otworzyć się na AI

Według raportu F5 "State of Application Strategy 2022 Report" większość organizacji znajduje się dziś w drugiej fazie na drodze do cyfrowej transformacji. Aby dalej iść do przodu potrzebują pozyskać sześć kompetencji, które umożliwią im przejście do fazy trzeciej:

1.      Dynamiczna infrastruktura IT – Przyspieszenie transformacji cyfrowej spowodowało szybkie przemieszczenie się użytkowników i aplikacji poza centrum danych. Tradycyjne architektury infrastruktury nie są w stanie dostosować się do tego rozproszenia, ponieważ opierają się na stałych, statycznych zasobach i lokalizacjach. Nowoczesna infrastruktura IT musi być dynamiczna i zdolna do wykorzystania zasobów w różnych centrach danych, chmurach i środowiskach brzegowych.

2.      Dane i analiza – Zarządzanie obiegiem informacji w przedsiębiorstwie, a także analityka mogą zapewnić dodatkową wartość biznesową, nawet w przypadku tradycyjnych architektur i polityk. Przedsiębiorstwa cyfrowe coraz częściej skalują swoje rozwiązania z zakresu data management, jednocześnie rozbijając silosy danych, aby wydobywać dokładniejsze, bliższe prawdzie obserwacje. Jest to klucz do rozwoju automatyzacji i podejmowania decyzji w czasie rzeczywistym.

3.      Architektura oparta o aplikacje – powszechne stosowanie aplikacji dodało kolejne możliwości techniczne i praktyki niezbędne do skalowania, dystrybucji i dostarczania narzędzi w elastycznych środowiskach infrastrukturalnych. W miarę jak wzrasta presja na poprawę wydajności, a użytkownicy oczekują więcej od doświadczeń cyfrowych, przedsiębiorstwa będą musiały częściej i dynamiczniej dostarczać aplikacje, aby sprostać zmieniającym się warunkom biznesowym.

4.      Podgląd i automatyzacja – Współczesne firmy przetwarzają tysiące sygnałów cyfrowych, które umożliwiają im dostosowywanie się do zmieniających się warunków rynkowych. Przedsiębiorstwa, które opanują umiejętności analizy danych w czasie rzeczywistym, zyskają przewagę biznesową. Dzięki temu firmy cyfrowe mogą uwolnić zasoby i podwoić wysiłki na rzecz innowacji, zamiast skupiać się na podtrzymywaniu istniejących możliwości biznesowych.

5.      Praktyki Site Reliability Engineering (SRE) – Krytyczną zmianą organizacyjną niezbędną do skutecznego prowadzenia cyfrowego biznesu opartego na danych i aplikacjach jest przyjęcie podejścia SRE do operacji. Za pomocą automatyzacji organizacje mogą w pełni korzystać z agregowanych danych. Znormalizowane podejście pozwala na uchwycenie efektu skali w różnych dziedzinach działalności firmy.

6.       Cyberbezpieczeństwo – Zaufanie do nowych technologii rośnie wraz z poczuciem bezpieczeństwa. Im poziom ochrony jest wyższy tym rośnie liczba osób skłonnych do wdrożenia nowych rozwiązań. Dlatego tak istotne jest eliminowanie przez biznes zagrożeń w każdej warstwie cyfrowej architektury IT. Tradycyjna, binarna strategia bezpieczeństwa oparta na sztywnej architekturze IT nie będzie już służyć biznesowi, a może stać się przeszkodą. Znalezienie idealnej równowagi między bezpieczeństwem, a wydajnością jest niezbędne w każdej strategii ryzyka.

 





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS