Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2020-04-02

A A A POLEĆ DRUKUJ

Nowa pasta Colgate Smile for Good w tubce nadającej się w pełni do recyclingu

 

 

      Tubka pasty Colgate Smile for Good jako pierwsza tubka Colgate została uznana przez RecyClass za całkowicie zdatną do recyklingu. Firma Colgate-Palmolive zdecydowała podzielić się swoją technologią, aby i inni producenci mogli pozytywnie oddziaływać na środowisko.

      Aby ułatwić konsumentom świadomy wybór, wszystkie składniki pasty oraz ich działanie zostały transparentnie opisane  na opakowaniu, również w języku polskim.

 

Colgate wprowadza innowacyjną, w pełni transparentną linię past do zębów Smile for Good, stworzoną w sposób odpowiedzialny wobec konsumentów i środowiska. To pierwsza linia past producenta, która na kartoniku posiada przejrzyście opisane składniki i ich działanie w języku polskim, aby ułatwić podejmowanie świadomych decyzji. Formuły nowych past składają się z minimalnej ilości starannie wyselekcjonowanych składników, które zapewniają optymalną codzienną ochronę jamy ustnej.  Nowe pasty zapakowane są w pierwszą, oferowaną przez Colgate, podlegającą całkowicie recyklingowi plastikową tubkę, dzięki czemu opakowanie nadają się w całości do recyklingu.

 

Wszystko czego potrzebujesz, nic czego Ci nie potrzeba

Ogromna liczba, często niezrozumiałych dla przeciętnego użytkownika informacji na temat formuł produktów i ich składników zdecydowanie utrudnia podejmowanie świadomych decyzji zakupowych. Obecnie, już niemal trzech na czterech konsumentów (74%)[1] zwraca uwagę na to, czy produkt został opracowany w sposób odpowiedzialny wobec środowiska, a składniki w nim zawarte właściwie wpłyną na ich zdrowie. Pasty Colgate Smile for Good wprowadzają nową jakość na rynku produktów kosmetycznych. Transparentnie przekazana informacja na temat składników i ich funkcji ułatwia konsumentom podjęcie świadomej  decyzji przy wyborze pasty do zębów.

Składniki pasty są w 99,7 proc. naturalne i zostały starannie wyselekcjonowane, aby zagwarantować optymalną funkcjonalność pasty. Obecnie, a rynku występują dwa warianty produktu – Colgate Smile for Good Protection oraz Colgate Smile for Good Whitening – wzbogacona o sodę oczyszczoną, znaną ze swoich właściwości wybielających.

Ograniczona lista składników nie zawiera m.in. o SLS, TiO2 czy sacharyny. Produkty zostały certyfikowane przez Vegan Society, FSC i EcoCert, co potwierdza, że ich formuły zostały opracowane w sposób odpowiedzialny, a większość składników pochodzi ze źródeł naturalnych.

 

Pierwsza tubka Colgate z recyklingu

Niemal dwóch na trzech konsumentów nie zdaje sobie sprawy, że tubki po pastach do zębów nie podlegają recyklingowi. Prawie wszystkie obecnie produkowane tubki są wykonane z arkuszy laminatu z tworzywa sztucznego – będących zazwyczaj kombinacją różnych tworzyw sztucznych wokół cienkiej warstwy aluminium. Taka mieszanka materiałów skutecznie uniemożliwia recykling. Jednak, tubka past Colgate Smile for Good jest zupełnie inna. Wszystko dzięki zastosowaniu przy jej produkcji polietylenu o wysokiej gęstości (HDPE), który jest już szeroko przetwarzany i wykorzystywany przy produkcji plastikowych butelek m.in. na mleko.

Inżynierowie z firmy Colgate udowodnili, że przekonanie iż HDPE jest zbyt sztywnym materiałem, by móc go wykorzystać do produkcji łatwej do wyciskania tubki z pastą do zębów jest błędne.  Opracowali sposób na połączenie różnych kategorii oraz grubości laminatu HDPE w tubkę, która poza spełnieniem wysokich standardów recyklingu i ochrony produktu, będzie nadawać się do produkcji seryjnej i jednocześnie pozostanie wygodna w użyciu dla konsumentów. Nowa tubka Colgate została uznana przez Stowarzyszenie Recyklerów Tworzyw Sztucznych (APR) za nadającą się do recyklingu. Została również uznana za podlegającą recyklingowi przez RecyClass firmy Plastics Recyclers Europe (inicjatywa, która ma na celu poprawę recyklingu opakowań), która określa normy dotyczące recyklingu odpowiednio dla Ameryki Północnej i Europy. Ponadto, Colgate współpracuje też z organizacjami zajmującymi się tematem opakowań i recyklingu na rzecz zwiększania świadomości i wykorzystania tubek podlegających recyklingowi.

Wprowadzenie na rynek bambusowej szczoteczki do zębów Colgate bamboo charcoal z aktywnym węglem, czy pasty do zębów Colgate Smile for Good jest jednym z elementów długofalowej strategii zrównoważonego rozwoju firmy. Celem Colgate-Palmolive jest by do 2025 roku 100% opakowań produktów tej firmy nadawało się do recyklingu. Już dzisiaj wybierając pastę Colgate Smile for Good konsumenci mogą wdrażać w swoim codziennym życiu drobne zmian na rzecz ochrony środowiska i przyszłych pokoleń.

Światowy rynek past do zębów obejmuje roczną produkcję około 20 miliardów tubek. W ramach swojego zaangażowania do przekształcenia jednej z najczęściej używanych form opakowań plastikowych w opakowania podlegające recyklingowi, Colgate dzieli się swoją innowacją technologiczną z konkurentami.  

 

Noel Wallace, dyrektor generalny i prezes Colgate-Palmolive: “Colgate chce uczynić tubki do pasty częścią gospodarki obiegu zamkniętego, utrzymując produktywność wykorzystywanego plastiku
i eliminując ilość odpadów. Jeśli uda nam się ustandaryzować model tubek podlegających recyklingowi w całym sektorze, wygramy wszyscy. Chcemy, aby wszystkie tubki past do zębów –
w przyszłości także inne tubki – spełniały te same, odgórne standardy recyklingu, które nam udało się już spełnić. Możemy dostosować się do wspólnych standardów dla tubek, a nadal konkurować tym, co się w nich znajduje.”

 

Prezes Colgate-Palmolive podkreślił także, że decyzja o swobodnym udostępnianiu technologii innowacyjnych tubek jest zgodna z wartościami firmy i celami zrównoważonego rozwoju. Co więcej, przyczynia się ona również do bieżących prac wspierających Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ i Globalne zobowiązanie Fundacji Ellen MacArthur. Misją Fundacji jest przyspieszenie przejścia do gospodarki o obiegu zamkniętym.

 



[1] Colgate-Palmolive, The Conscious Consumer survey, July 2019, Base: n= 800 UK respondents





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS