Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2013-08-06

A A A POLEĆ DRUKUJ

Ponad 250 tys. klientów mOKAZJI i nowi partnerzy

Zniżki udzielane na podstawie płatności kartą płatniczą, jak w mOKAZJACH, mogą niebawem wyprzeć z rynku tradycyjne programy rabatowe. W mBanku w ciągu zaledwie trzech miesięcy z tego rozwiązania skorzystało już ponad 250 tys. użytkowników. Teraz do programu dołączają kolejni strategiczni partnerzy: Orange oraz Gruper.   

Platforma mOKAZJE została wprowadzona do oferty mBanku w kwietniu tego roku, jako zapowiedź i kluczowy element projektu nowy mBank. Przez pierwszy miesiąc program był dostępny jako dedykowana aplikacja na Facebooku, od 4 czerwca można z niego korzystać także bezpośrednio w serwisie transakcyjnym. Obecnie z programu korzysta już ponad 250 tys. użytkowników banku (w przypadku Facebooka 55 proc. z nich stanowią mężczyźni, z kolei w serwisie banku większość stanowią panie – 66 proc., blisko połowa z nich to osoby w wieku 25-34 lata).

– Liczba użytkowników naszego programu to nie jedyny, choć zapewne jeden z kluczowych dowodów na jego sukces. Warto też wspomnieć o popularności naszej facebookowej aplikacji, będącej wśród najchętniej pobieranych i najlepiej ocenianych programów w Polsce – mówi Aleksandra Król, odpowiedzialna za wdrożenie nowatorskiego programu mBanku.

Popularność mOKAZJI to także sygnał, że czas tradycyjnych programów lojalnościowych czy programów rabatowych oferowanych do kart płatniczych mija. Wydawane w ramach nich „plastiki” ma dziś blisko połowa Polaków (dane za ARC Rynek i Opinia, wrzesień 2012 r.), ale jak wynika z badań Ernst&Young zbieranie punktów i wymiana ich na nagrody czy rabat, o którym muszą przypomnieć przy kasie, nie jest już dla nich atrakcyjną gratyfikacją. Klienci w zamian za lojalność najchętniej oczekiwaliby wymiernych korzyści finansowych w postaci moneyback. Jednak jego los w standardowej postaci, finansowanej w 100 proc. przez banki, również nie jest pewny. W znacznym stopniu wpływ na to mają zmiany dotyczące stawek interchange, z których w wielu przypadkach współfinansowany był moneyback. 

– W tej sytuacji ciekawą alternatywą stają się właśnie programy działające w modelu merchant funded offers, czyli ofert powiązanych bezpośrednio z użytkowaniem karty płatniczej i  finansowanych przez partnerów. Takie rozwiązanie zaproponowaliśmy właśnie w ramach mOKAZJI – mówi Marek Seralis, wicedyrektor ds. programu w mBanku. – Kluczem do ich sukcesu jest łatwy i szybki sposób uzyskania zwrotu przez klienta (odbywa się on automatycznie po dokonaniu transakcji, klient nie musi pamiętać o przyniesieniu do sklepu kuponu czy karty rabatowej) oraz realny zysk dla partnera. Finansuje on bowiem zniżki jedynie, gdy została wygenerowana nowa sprzedaż. Do tej pory z modelem tym (pay per sale) mogliśmy się spotkać właściwie jedynie w sklepach internetowych, teraz dajemy te same możliwości również dla sieci sklepów fizycznych – dodaje ekspert mBanku i MultiBanku.

Konstrukcja ta zyskała właśnie nowych zwolenników. Do mOKAZJI dołączyli kolejni partnerzy: operator sieci komórkowej Orange oraz czołowy serwis e-commerce – Gruper.pl 

W mOKAZJACH mBank prezentował już ponad 75 różnych ofert proponowanych przez ponad 25 marek, m.in. KFC, Starbucks, Leroy Merlin, Decathlon, Big Star,  oraz Microsoft.





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS