Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2014-01-13

A A A POLEĆ DRUKUJ

System Wspomagania Dowodzenia w Toruniu

150x110
Przyjęcia i obsługa nawet 20 tysięcy zdarzeń rocznie, rejestracja zgłoszeń z sms-ów, wizualizacja adresu na mapie Torunia – tak wygląda nowy System Wspomagania Dowodzenia. To nowoczesne narzędzie informatyczne wspomaga pracę Straży Miejskiej w Toruniu.

- Jest to narzędzie, które może pomóc w poprawieniu ładu, bezpieczeństwa i porządku w mieście - mówi prezydent Torunia Michał Zaleski. - Ważne jest to, by do świadomości społecznej weszło przekonanie o konieczności powiadamiania o niepokojących zdarzeniach w mieście. Umożliwia to nowy, szczelny system sms. Zachęcam, aby w sytuacjach trudnych mieszkańcy Torunia korzystali z dostępu do telefonu alarmowego Straży Miejskiej 986 bądź sms 608 668 986 czy też 112.

Z początkiem 2014 roku zostało wdrożone nowoczesne narzędzie informatyczne wspomagające pracę Straży Miejskiej w Toruniu – SWD, czyli System Wsparcia Dowodzenia. Jest to nowoczesny system posiadający odpowiednio zwiększoną funkcjonalność, sprawność i zabezpieczenia oraz stosowny serwis i wsparcie techniczne. Koszt zakupu oprogramowania wraz z niezbędnym sprzętem komputerowym oraz obsługą techniczną to prawie 550 tys. zł.

- To narzędzie umożliwiające szybsze podejmowanie interwencji, a na tym nam wszystkim zależy – powiedział Komendant Straży Miejskiej w Toruniu Mirosław Bartulewicz. - Korzystamy z rozwiązań, które zostały już sprawdzone, ponieważ firma Wasko wdrożyła już taki system w Warszawie.

Nowy System Wspomagania Dowodzenia posiada następujące funkcje, które mają na celu usprawnienie pracy i zwiększenie efektywności prowadzonych przez Straż Miejską w Toruniu działań:
• system przystosowany jest do przyjęcia i obsługi nawet 20 tysięcy zdarzeń rocznie
• pozwala na rejestrację zgłoszeń pochodzących od mieszkańców poprzez przesłanie krótkiej wiadomości tekstowej (SMS) oraz na odesłanie SMS do osoby zgłaszającej
• umożliwia, dzięki integracji z centralą telefoniczną, szybkie wysyłanie faksów z poziomu komputera do jednostek objętych współpracą
• umożliwia wizualizację adresu danego zgłoszenia na cyfrowej mapie miasta przy jednoczesnej wizualizacji lokalizacji poszczególnych patroli, co z kolei pozwoli dyżurnemu na szybkie zadysponowanie patrolu będącego najbliżej miejsca zgłoszenia, a nie tylko patrolu realizującego zadania w danym rejonie służbowym z którego pochodzi zgłoszenie
• daje możliwość uzyskania pełnej, wszechstronnej analizy zarejestrowanych zgłoszeń i pozwala na raportowanie w zakresie częstotliwości danego typu zgłoszenia, określenia rodzaju zgłoszenia na danym obszarze, ulicy
• umożliwia dyżurnemu prowadzenie bieżącej kontroli czasu realizacji zgłoszenia od chwili jego przyjęcia do momentu zakończenia
• posiada możliwość zgromadzenia w jednym miejscu dokumentacji dotyczącej realizacji danego zgłoszenia w formie różnego rodzaju załączników w formacie PDF (np. notatka patrolu, dokumentacja fotograficzna, protokół przekazania), co z kolei usprawni przepływ informacji na drodze patrol – dyżurny i pozwoli na bardziej kompleksową wiedzę dyżurnego nt. realizacji danego zgłoszenia
• docelowo, system będzie umożliwiał wizualizację na mapie cyfrowej miejsca przebywania osoby telefonującej do dyżurnego, na podstawie danych uzyskiwanych z informatycznego systemu Urzędu Komunikacji Elektronicznej (tzw. PLI CBD)
• posiada rozbudowany, elastyczny interfejs, pozwalający na formułowanie nowych kategorii zdarzeń, w zależności od zmieniających się na gruncie lokalnym potrzeb.




Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS