Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2016-03-11

A A A POLEĆ DRUKUJ

Unilever: 44 procent wszystkich stanowisk kierowniczych zajmują kobiety

Unilever opublikował „Raport dotyczący różnorodności i integracji”

Warszawa, 11 marca 2016 r. Już od początku roku Unilever może pochwalić się znaczącym postępem w zakresie różnorodności i równości płci. Firma nie tylko zawdzięcza ponad 70% sprzedaży konsumentkom. Obecnie ponad połowę stanowisk dyrektorów niewykonawczych i trzy miejsca w zarządzie spółki zajmują kobiety. Panie sprawują także ponad 44% funkcji kierowniczych w firmie, co stanowi 38-procentowy wzrost w ciągu ostatnich pięciu lat. Dane te przedstawiono w najnowszym Raporcie dotyczącym różnorodności i integracjiUnilever, opublikowanym tuż przed Międzynarodowym Dniem Kobiet 8 marca.

W roku 2015 minęło pięć lat, odkąd Unilever rozpoczął proces budowy sprawnej i różnorodnej organizacji, dbając o równowagę płci w całej strukturze firmy. Podjęte działania umożliwiły znaczący wzrost liczby zatrudnianych i awansowanych kobiet. W przypadku polskiego oddziału firmy panie stanowią 43% zespołu. Ostatnie badania potwierdzają również, że polityka równouprawnienia przyczynia się do większego powodzenia firmy: jeśli wśród 10 członków zarządu są przynajmniej trzy kobiety, można zauważyć istotną poprawę wyników. Przedsiębiorstwo kierowane przez kobiety rozwija się o 28% lepiej w porównaniu ze średnią rynkową[1].

Zobowiązaliśmy się do zapewnienia kobietom lepszych możliwości i dostępu do edukacji w naszym planie Życie w sposób zrównoważony. To nasz priorytet w skali zarówno globalnej, jak i lokalnej – powiedział Tom Dewaele, wiceprezes ds. HR w Unilever na Europę Środkowo-Wschodnią. Nasze działania dotyczą jednak nie tylko samych pracowników. W ramach planu Życie w sposób zrównoważonyzamierzamy także wzmocnić pozycję 5 milionów kobiet w naszym łańcuchu wartości do 2020 roku. Udaje się nam to osiągnąć dzięki między innymi takim markom, jak Dove i ich kampaniom, np. ostatniej akcji NaroDove Piękno, która przekonuje kobiety, by uwierzyły w siebie – dodał Dewaele.

Unilever Polska słynie również ze swojego modelu pracy opartego na elastycznym czasie pracy, który przynosi znaczne korzyści zarówno mężczyznom, jak i kobietom – zwłaszcza w okresie ich życia, kiedy muszą pracować i jednocześnie opiekować się dziećmi czy innymi członkami rodziny.

Oprócz tego firma prowadziła również w ostatnich miesiącach różnego rodzaju akcje skierowane do żeńskiej części zespołu. Były to m.in. Miesiąc Kobiet (profilaktyka raka piersi - wykłady i konsultacje z pielęgniarką), tydzień z Dove (tematy związane z pielęgnacją), czy też Dzień Kobiet z Dove, podczas którego panie mogły skorzystać z porad kosmetyczki, makijażystki oraz specjalisty od wizerunku.

Polityka Unilever w zakresie różnorodności i integracji obejmuje cały szereg aspektów: od kultury firmy sprzyjającej integracji, poprzez promowanie równowagi płci, po przyjmowanie pracowników bez względu na płeć, wiek, pochodzenie, niepełnosprawność czy orientację seksualną. Unilever wspiera także organizowaną przez ONZ Kobiety światową kampanię #HeForShe, opierając się na przekonaniu, że równouprawnienie jest możliwe tylko przy zaangażowaniu całej ludzkości, tak mężczyzn, jak i kobiet.

Działania Unilever w tym zakresie zostały już wielokrotnie docenione: firma znalazła się w rankingu 50 najlepszych pracodawców dla kobiet w latach 2014 i 2015 magazynu „The Times”, a także w czołowej dziesiątce spółek indeksu FTSE 100 pod względem udziału kobiet w zarządach.

[1] Źródła: The B Team and Virgin Unite, Diversity: bringing the business case to life, styczeń 2015. / Forbes.com / Nancy Carter, Harvey Wagner, The Bottom Line: Corporate Performance and Women’s Representation on Boards. 2004–2008, (Catalyst, 2011)


dostarczył infoWire.pl




Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS