Debata medialna o agencjach prasowych
Dzisiaj Domu Dziennikarza przy ul. Foksal 3/5 w Warszawie odbędzie się debata medialna skierowana do środowiska dziennikarskiego.
Temat debaty: "Agencje prasowe - prywatne czy publiczne? Pozycja rynkowa, wyzwania na przyszłość".
„Panelistami podczas spotkania są przedstawiciele największych polskich agencji: Dorota Bartyzel (Bloomberg Polska), Robert Bogdański (Interfax Central Europe), Adam Jasser (Reuters Polska), Waldemar Siwiński (PAP). Gościem specjalnym spotkania będzie Jaroslaw Sellin, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego– informuje organizator debaty, Radosław Ceplin.
Przekaz informacji, rola języka informacyjnego, dobór informacji i ich wiarygodność, to tylko niektóre z zapowiedzianych tematów debaty.
Jaka jest rola rządu i właścicieli prywatnych na dobór informacji, misja mediów publicznych oraz walka o zyski, a także nowe obszary aktywności agencji prasowych takie jak: nowe technologie, dywersyfikacja usług i ich specjalizacja. Na te i inne pytanie postarają się odpowiedzieć uczestnicy.
„Temat istnieje od wielu lat. To jest temat, którym w trakcie swojej kadencji w Polskiej Agencji Prasowej zajmowałem się wspólnie z kolegami z Europejskiego Stowarzyszenia Agencji Prasowych. Pytań jest kilka: Jak mają być finansowane agencje prasowe? Jaka ma być ich struktura własności? Czy powinny być niezależne i w jaki sposób? Zawsze reprezentowałem taki pogląd. Niezależność dziennikarska i edytorska agencji musi być zakorzeniona w niezależności ekonomicznej. Czyli w momencie, gdy agencja jest własnością państwa, czy to jest spółka skarbu państwa, czy inna forma własności, jeżeli ta agencja dostaje pieniądze od państwa, to w oczywisty sposób, silniej czy słabiej będą pojawiać się pewne oczekiwania, czy też żądania, i będzie na tym cierpieć niezależność dziennikarska. Tylko, jeżeli agencja stoi na własnych ekonomicznych nogach, można uważać, że jest niezależna” – komentuje były prezes PAP, a aktualnie prezes zarządu Interfax Central Europe, Robert Bogdański.
Patronami medialnymi spotkania jest portal „Wirtualnemedia.pl”, Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich oraz "Brief".
Dołącz do dyskusji: Debata medialna o agencjach prasowych