SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

O 5 proc. spadły wpływy reklamowe rozgłośni radiowych, zyskało RMF FM

Rozgłośnie radiowe zarobiły w lipcu 2009 roku 143 mln zł wobec 151 mln zł w 2008 r. Liderem był Broker FM oraz radio RMF FM, duży spadek grupy Eurozet - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Broker FM (m.in. RMF FM i RMF Maxxx) zanotował w lipcu 2009 wzrost cennikowych wpływów reklamowych do poziomu 44 mln zł (więcej o 6 mln zł wobec analogicznego okresu 2008 roku) - wynika z monitoringu rynku reklamy radiowej firmy Expert Monitor przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazła się grupa Eurozet (m.in. Radio ZET) - 35,4 mln zł (10 mln zł mniej niż w lipcu 2008) a na trzecim miejscu uplasowała się Grupa Radiowa Time (m.in. Eska) - 34,5 mln zł.

Wszystkie monitorowane stacje radiowe zarobiły w lipcu 2009 roku 143 mln zł wobec 151 mln zł w 2008 r.

[Data] VII.2009
TOP 5 Nadawca Koszt [zł]
BROKER FM 44 074 217 zł
EUROZET 35 419 213 zł
GRUPA RADIOWA TIME 34 564 187 zł
AGORA S.A. 17 523 820 zł
POLSKIE RADIO 8 267 071 zł


[Data] VII.2008
TOP 5 Nadawca Koszt [zł]
EUROZET 45 031 328 zł
BROKER FM 37 753 383 zł
GRUPA RADIOWA TIME 36 656 029 zł
AGORA S.A. 16 036 597 zł
POLSKIE RADIO 12 525 685 zł



Wśród stacji ogólnopolskich najwięcej zarobiło radio RMF FM - 37,2 mln zł (wzrost o 12 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się: Radio Zet - 29,3 mln zł (spadek o 25 proc.), Program III Polskiego Radia - 2 mln zł (spadek o 46 proc.) a Program I - 2 mln zł (spadek o 44 proc.).
stacje ogólnopolskie VII.2009
Medium Koszt [zł]
RMF FM 37 205 610 zł
ZET 29 350 805 zł
PR 3 2 068 270 zł
PR 1 1 968 710 zł
PR EURO 11 864 zł
stacje ogólnopolskie VII.2008
Medium Koszt [zł]
ZET 38 963 970 zł
RMF FM 32 831 465 zł
PR 3 3 764 070 zł
PR 1 3 531 075 zł
PR 2 32 490 zł


W grupie stacji ponadregionalnych na pierwszym miejscu znalazło się radio Eska Rock - 1,4 mln zł.

stacje ponadregionalne VII.2009
Medium Koszt [zł]
ESKA ROCK 1 424 210 zł
TOK FM 1 256 060 zł
RMF Classic 769 793 zł
PLANETA FM 700 695 zł
CHILLI ZET 569 195 zł
[Data] VII.2008
TOP 5 sieci [Medium] Koszt [zł]
Eska bez E. ROCK 32 190 037 zł
Złote Przeboje 12 241 770 zł
Audytorium 17 5 198 050 zł
RMF Maxxx 4 350 413 zł
Eurozet Planeta_lokalne 2 643 684 zł



Na pierwszym miejscu sieci radiowych znalazło się Radio Eska - 30 mln zł (spadek o 6 proc.).

[Data] VII.2009
TOP 5 sieci [Medium] Koszt [zł]
Eska bez E. ROCK 29 930 169 zł
Złote Przeboje 13 932 359 zł
RMF Maxxx 6 021 118 zł
Audytorium 17 4 218 227 zł
Eurozet Planeta_lokalne 2 397 432 zł


[Data] VII.2008
TOP 5 sieci [Medium] Koszt [zł]
Eska bez E. ROCK 32 190 037 zł
Złote Przeboje 12 241 770 zł
Audytorium 17 5 198 050 zł
RMF Maxxx 4 350 413 zł
Eurozet Planeta_lokalne 2 643 684 zł



dane Expert Monitor opracowano na podstawie danych cennikowych netto bez uwzględniania indywidualnie negocjowanych rabatów, bez autopromocji - expert-monitor.pl.

Dołącz do dyskusji: O 5 proc. spadły wpływy reklamowe rozgłośni radiowych, zyskało RMF FM

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl