SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Orange Polska zyskuje klientów IPTV. 3 tys. osób zrezygnowało z satelity

Orange Polska w III kwartale br. zwiększył bazę abonentów telewizyjnych o 10 tys. do 969 tys. Miesiące letnie były kolejnymi, w których spadała liczba klientów korzystających z telewizji satelitarnej. Na koniec czerwca wynosiła 48 tys., a trzy miesiące później już tylko 45 tys.

Orange pakiety satelitarne sprzedaje we współpracy z Canal+, a paczki IPTV samodzielnie, dlatego zawierają one na przykład kanały sportowe Polsatu. Na rozwiniętych rynkach operatorzy borykają się z utratą abonentów tradycyjnej telewizji z powodu serwisów streamingowych typu Netflix, Amazon Prime Video, Disney+ czy Max. Nie trzeba się z nimi wiązać długoterminową umową i można kupić pakiet bez reklam. Ten trend na razie nie stanowi problemu dla Orange Polska.

Firma oferująca pakiety obejmujące telewizję, szybki internet i telefonię komórkową poszerza bazę klientów IPTV. Na koniec II kwartału br. było ich 911 tys., a na koniec III kwartału już 925 tys. Tym samym pozyskano 14 tys. abonentów korzystających z tej technologii. To ponad cztery razy tyle, co klienci rezygnujący z telewizji satelitarnej, a w okresie letnim zwykle usługi płatnej telewizji sprzedają się gorzej niż w zimowym.

Operator stawia na IPTV

Orange Polska także w poprzednich kwartałach tracił abonentów satelitarnych. - Nasza strategia nakierowana na rozwój IPTV idzie bardzo dobrze. Od dawna odchodzimy od technologii DTH (przyp. red. satelitarnej). Telewizja linearna cały czas dobrze się sprzedaje, natomiast OTT świetnie dopełnia naszą ofertę - tłumaczył w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Wojciech Jabczyński, rzecznik prasowy Orange Polska.

Oferta satelitarna jest wygaszana? Kiedy całkowicie zniknie? - Tak, taką strategią kierujemy się od kilku lat. Obecnie nie mamy jednak planów całkowitego wycofania się z oferowania telewizji satelitarnej - zapewniał Jabczyński. Taka technologia wciąż jest popularna wśród klientów, którzy mieszkają poza miastami, gdzie łatwo o szybkie i nielimitowane łącze internetowe. Usługi typu Starlink mogą jednak w przyszłości skłonić mieszkańców wsi do korzystania z serwisów streamingowych. Trend jest już widoczny np. w USA.

W szczególnie trudniej sytuacji są dostawcy płatnej telewizji bez usług światłowodowych. Niedawno amerykańska platforma cyfrowa DirecTV ogłosiła, że przejmuje konkurencyjną Dish Network i jej usługę OTT Sling TV. Zgodnie z umową, firma przeznaczy na zakup dotychczasowego rywala zaledwie jednego dolara w związku z przejęciem jego 9,75 mld dol. długów.  Wcześniej media informowały, że Dish Network grozi bankructwo.

Dołącz do dyskusji: Orange Polska zyskuje klientów IPTV. 3 tys. osób zrezygnowało z satelity

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl