Polo TV na czele stacji muzycznych w 2016 roku. 8TV na drugim miejscu
W 2016 roku najpopularniejszym kanałem muzycznym było Polo TV, a na drugim miejscu zadebiutowała 8TV. Największym wzrostem pochwalić się mogła stacja 4Fun Hits & Dance - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl.
Udział naziemnego kanału Polo TV w 2016 roku wyniósł 0,83 proc. W porównaniu do poprzedniego roku spadł o 3,49 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych przez jednego z nadawców.
Oczko niżej znalazła się 8TV, której średni udział w rynku telewizyjnym od pierwszego dnia nadawania do końca roku wyniósł 0,39 proc. Jest to nowy kanał Grupy ZPR Media, który 28 września ub.r. na MUX-1 w ramach naziemnej telewizji cyfrowej zastąpił Eskę TV.
Z drugiego na trzecie miejsce spadła Eska TV, która jest dostępna teraz tylko poprzez sieci kablowe i anteny satelitarne oraz w internecie. Jej średni udział w rynku telewizyjnym w całym 2016 roku zmniejszył się o 31,37 proc. do 0,35 proc.
- Decyzja o rebrandingu była i jest słuszna. Wyjście spod mocnej i wyraziście określonej marki Eska TV pozwala nam na szersze dotarcie do widzów i rozwój programów niemuzycznych. Biznesowo daje nam to większy potencjał w budowaniu przychodów z kampanii spotowych, a także z branded contentu i lokowania produktu w produkcjach własnych, co do których mamy ustaloną strategię rozwoju - tak komentuje dla Wirtualnemedia.pl decyzję o rebrandingu Ewa Lampart, dyrektor zarządzająca 8TV. - Eska TV, po ustąpieniu miejsca na MUX-ie 8TV, z naturalnie mniejszym zasięgiem technicznym, pracuje nad rozbudową dystrybucji w stacjach kab-sat oraz w świecie cyfrowym, tworząc wspólny ekosystem, w którym odbiorca będzie dobrze sprofilowany, a treści dopasowane do jego potrzeb - podkreśla.
Czwarta była stacja Disco Polo Music (0,16 proc.; bez zmian), która wyprzedziła 4FunTV (0,15 proc.; w dół o 11,76 proc.).
Na 15. miejscu sklasyfikowana została stacja Nuta.tv HD, która nadaje od września 2015 roku, ale w panelu Nielsena znajduje się od jesieni ub.r. Jej średni udział w okresie od 1 września do 31 grudnia 2016 roku wyniósł 0,01 proc. Taki sam udział zanotował kanał Hip Hop TV, który ruszył w marcu ub.r., a jego oglądalność przez NAM mierzona jest od 1 października ub.r.
Największym wzrostem udziału pochwalić się mogła stacja 4Fun Hits & Dance, której wynik podwoił się do 0,06 proc. (kanał ten awansował z miejsca 10. na 8.).
Stacja |
Wszyscy 4+ |
Dynamika |
|||
2015 |
2016 |
||||
AMR |
SHR % |
|
SHR % |
% |
|
Polo TV |
56 480 |
0,86% |
53 875 |
0,83% |
-3,49% |
8TV (dane od 01.10.2016) |
- |
- |
27 136 |
0,39% |
- |
Eska TV |
33 399 |
0,51% |
22 679 |
0,35% |
-31,37% |
Disco Polo Music |
10 360 |
0,16% |
10 404 |
0,16% |
0,00% |
4FUN.TV [4fun.tv] |
10 834 |
0,17% |
9 744 |
0,15% |
-11,76% |
Stars.tv |
4 463 |
0,07% |
4 580 |
0,07% |
0,00% |
VIVA Polska |
5 974 |
0,09% |
4 193 |
0,06% |
-33,33% |
4FUN FIT&DANCE [TV.DISCO] |
2 242 |
0,03% |
4 043 |
0,06% |
100,00% |
Kino Polska Muzyka |
4 928 |
0,08% |
3 638 |
0,06% |
-25,00% |
Power TV |
2 281 |
0,03% |
3 026 |
0,05% |
66,67% |
4FUN HITS [mjuzik.tv] |
1 918 |
0,03% |
2 968 |
0,05% |
66,67% |
Vox Music TV |
2 744 |
0,04% |
2 631 |
0,04% |
0,00% |
TO!TV [ITV] |
3 090 |
0,05% |
1 945 |
0,03% |
-40,00% |
VH 1 [VH1 Europe] |
1 893 |
0,03% |
1 015 |
0,02% |
-33,33% |
NUTA.TV (dane od 01.09.2016) |
- |
- |
783 |
0,01% |
- |
Muzo.tv |
711 |
0,01% |
758 |
0,01% |
0,00% |
HIP HOP TV (dane od 01.10.2016) |
- |
- |
674 |
0,01% |
- |
Wśród widzów w grupie wiekowej od 16 do 49 lat w ub.r. również na pozycji lidera znalazło się Polo TV. Udział tego kanału wyniósł 1,34 proc. (bez zmian w porównaniu do 2015 roku). Na drugiej lokacie uplasowała się 8TV (0,67 proc. udziału), która na ostatnie miejsce podium zepchnęła Eskę TV (0,65 proc.; - 29,35 proc.). Największym wzrostem (o 83,33 proc. do 0,11 proc.) pochwalić się mogła również stacja 4Fun Hits & Dance. Na przeciwnym biegunie też tutaj był kanał TO!TV - jego wynik zmalał tutaj o 40 proc. do 0,03 proc.
Stacja |
Wszyscy 16-49 |
Dynamika |
|||
2015 |
2016 |
||||
AMR |
SHR % |
|
SHR % |
% |
|
Polo TV |
34 766 |
1,34% |
33 929 |
1,34% |
0,00% |
8TV (dane od 01.10.2016) |
- |
- |
18 589 |
0,67% |
- |
Eska TV |
23 781 |
0,92% |
16 462 |
0,65% |
-29,35% |
4FUN.TV [4fun.tv] |
8 395 |
0,32% |
7 604 |
0,30% |
-6,25% |
Disco Polo Music |
6 824 |
0,26% |
6 796 |
0,27% |
3,85% |
VIVA Polska |
4 290 |
0,17% |
3 271 |
0,13% |
-23,53% |
Stars.tv |
3 420 |
0,13% |
3 233 |
0,13% |
0,00% |
4FUN FIT&DANCE [TV.DISCO] |
1 655 |
0,06% |
2 769 |
0,11% |
83,33% |
Power TV |
1 745 |
0,07% |
2 539 |
0,10% |
42,86% |
Kino Polska Muzyka |
3 383 |
0,13% |
2 410 |
0,10% |
-23,08% |
4FUN HITS [mjuzik.tv] |
1 549 |
0,06% |
2 272 |
0,09% |
50,00% |
Vox Music TV |
2 187 |
0,08% |
2 014 |
0,08% |
0,00% |
TO!TV [ITV] |
1 606 |
0,06% |
1 013 |
0,04% |
-33,33% |
VH 1 [VH1 Europe] |
1 333 |
0,05% |
746 |
0,03% |
-40,00% |
NUTA.TV (dane od 01.09.2016) |
- |
- |
684 |
0,03% |
- |
Muzo.tv |
547 |
0,02% |
682 |
0,03% |
50,00% |
HIP HOP TV (dane od 01.10.2016) |
- |
- |
539 |
0,02% |
- |
W grudniu 2016 roku liderem oglądalności wśród kanałów muzycznych w obu grupach wiekowych również było Polo TV. W 4+ jego udział zmniejszył się o 8,82 proc. do 0,93 proc., a w 16-49 - o 5,06 proc. do 1,50 proc.
Drugie miejsce w obu grupach w tym ujęciu zajęła stacja 8TV (udziały na poziomie odpowiednio 0,40 proc. i 0,69 proc.).
Sumaryczny udział 8TV i Eski TV w zeszłym miesiącu wyniósł 0,43 proc. w 4+, podczas gdy w grudniu 2015 roku sama Eska TV miała 0,46 proc. (w 16-49 obie stacje w grudniu ub.r. miały 0,74 proc. udziału, wobec 0,84 proc. samej Eski rok wcześniej).
- Zupełnie naturalnym zjawiskiem są modyfikacje wyników oglądalności po zmianach programowych. Nie wszyscy widzowie, którzy do tej pory oglądali Eskę TV byli ciekawi nowej oferty. Odeszła spora grupa osób w wieku 13-19 lat, przybyło widzów w wieku 20-49. Jest to jednak zgodne z założoną strategią. Musimy pracować nad dalszym pozyskiwaniem widzów starszych w stosunku do widzów Eski TV - mówi Barbara Wiśniewska-Grzesiak, dyrektor programowa 8TV. - W dalszym ciągu będziemy uważnie śledzić wyniki oglądalności, żeby dopasować ofertę tak programową, jaki i muzyczną do oczekiwań nowych widzów - dodaje.
Stacja |
Wszyscy 4+ |
Dynamika |
|||
grudzień 2015 |
grudzień 2016 |
||||
AMR |
SHR % |
|
SHR % |
% |
|
Polo TV |
73 040 |
1,02% |
67 292 |
0,93% |
-8,82% |
8TV |
- |
- |
28 874 |
0,40% |
- |
4FUN.TV [4fun.tv] |
12 187 |
0,17% |
12 269 |
0,17% |
0,00% |
Disco Polo Music |
12 418 |
0,17% |
11 797 |
0,16% |
-5,88% |
Stars.tv |
6 008 |
0,08% |
6 942 |
0,10% |
25,00% |
Kino Polska Muzyka |
5 948 |
0,08% |
5 061 |
0,07% |
-12,50% |
VIVA Polska |
4 881 |
0,07% |
4 703 |
0,07% |
0,00% |
4FUN FIT&DANCE [TV.DISCO] |
6 569 |
0,09% |
4 392 |
0,06% |
-33,33% |
4FUN HITS [mjuzik.tv] |
4 001 |
0,06% |
4 088 |
0,06% |
0,00% |
Power TV |
2 741 |
0,04% |
2 863 |
0,04% |
0,00% |
Vox Music TV |
4 358 |
0,06% |
2 739 |
0,04% |
-33,33% |
TO!TV [ITV] |
1 796 |
0,03% |
2 718 |
0,04% |
33,33% |
Eska TV |
33 178 |
0,46% |
1 962 |
0,03% |
-93,48% |
VH 1 |
1 321 |
0,02% |
1 612 |
0,02% |
0,00% |
Muzo.tv |
496 |
0,01% |
1 403 |
0,02% |
100,00% |
NUTA.TV |
- |
- |
907 |
0,01% |
- |
HIP HOP TV |
- |
- |
618 |
0,01% |
- |
Wirtualnemedia.pl |
|||||
Stacja |
Wszyscy 16-49 |
Dynamika |
|||
grudzień 2015 |
grudzień 2016 |
||||
AMR |
SHR % |
|
SHR % |
% |
|
Polo TV |
45 207 |
1,58% |
42 652 |
1,50% |
-5,06% |
8TV |
- |
- |
19 667 |
0,69% |
- |
4FUN.TV [4fun.tv] |
9 387 |
0,33% |
9 386 |
0,33% |
0,00% |
Disco Polo Music |
7 311 |
0,26% |
7 706 |
0,27% |
3,85% |
Stars.tv |
4 607 |
0,16% |
5 063 |
0,18% |
12,50% |
VIVA Polska |
3 313 |
0,12% |
3 932 |
0,14% |
16,67% |
Kino Polska Muzyka |
3 719 |
0,13% |
3 401 |
0,12% |
-7,69% |
4FUN HITS [mjuzik.tv] |
3 132 |
0,11% |
3 262 |
0,11% |
0,00% |
4FUN FIT&DANCE [TV.DISCO] |
4 659 |
0,16% |
3 219 |
0,11% |
-31,25% |
Power TV |
1 873 |
0,07% |
2 496 |
0,09% |
28,57% |
Vox Music TV |
3 597 |
0,13% |
1 960 |
0,07% |
-46,15% |
TO!TV [ITV] |
689 |
0,02% |
1 785 |
0,06% |
200,00% |
Eska TV |
23 896 |
0,84% |
1 358 |
0,05% |
-94,05% |
Muzo.tv |
333 |
0,01% |
1 249 |
0,04% |
300,00% |
VH 1 [VH1 Europe] |
1 122 |
0,04% |
1 101 |
0,04% |
0,00% |
NUTA.TV |
- |
- |
862 |
0,03% |
- |
HIP HOP TV |
- |
- |
350 |
0,01% |
- |
Dołącz do dyskusji: Polo TV na czele stacji muzycznych w 2016 roku. 8TV na drugim miejscu
- Trinny i Susannah ubierają Norwegię
- Jej Szerokość Afrodyta
- Moje szalone włoskie wesele
- Żony za kółkiem
- Sala operacyjna
miedzy 13 a 20 muzyki brak