SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polo TV na czele stacji muzycznych w 2016 roku. 8TV na drugim miejscu

W 2016 roku najpopularniejszym kanałem muzycznym było Polo TV, a na drugim miejscu zadebiutowała 8TV. Największym wzrostem pochwalić się mogła stacja 4Fun Hits & Dance - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl.

Udział naziemnego kanału Polo TV w 2016 roku wyniósł 0,83 proc. W porównaniu do poprzedniego roku spadł o 3,49 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych przez jednego z nadawców.

Oczko niżej znalazła się 8TV, której średni udział w rynku telewizyjnym od pierwszego dnia nadawania do końca roku wyniósł 0,39 proc. Jest to nowy kanał Grupy ZPR Media, który 28 września ub.r. na MUX-1 w ramach naziemnej telewizji cyfrowej zastąpił Eskę TV.

Z drugiego na trzecie miejsce spadła Eska TV, która jest dostępna teraz tylko poprzez sieci kablowe i anteny satelitarne oraz w internecie. Jej średni udział w rynku telewizyjnym w całym 2016 roku zmniejszył się o 31,37 proc. do 0,35 proc.

- Decyzja o rebrandingu była i jest słuszna. Wyjście spod mocnej i wyraziście określonej marki Eska TV pozwala nam na szersze dotarcie do widzów i rozwój programów niemuzycznych. Biznesowo daje nam to większy potencjał w budowaniu przychodów z kampanii spotowych, a także z branded contentu i lokowania produktu w produkcjach własnych, co do których mamy ustaloną strategię rozwoju - tak komentuje dla Wirtualnemedia.pl decyzję o rebrandingu Ewa Lampart, dyrektor zarządzająca 8TV. - Eska TV, po ustąpieniu miejsca na MUX-ie 8TV, z naturalnie mniejszym zasięgiem technicznym, pracuje nad rozbudową dystrybucji w stacjach kab-sat oraz w świecie cyfrowym, tworząc wspólny ekosystem, w którym odbiorca będzie dobrze sprofilowany, a treści dopasowane do jego potrzeb - podkreśla.

Czwarta była stacja Disco Polo Music (0,16 proc.; bez zmian), która wyprzedziła 4FunTV (0,15 proc.; w dół o 11,76 proc.).

Na 15. miejscu sklasyfikowana została stacja Nuta.tv HD, która nadaje od września 2015 roku, ale w panelu Nielsena znajduje się od jesieni ub.r. Jej średni udział w okresie od 1 września do 31 grudnia 2016 roku wyniósł 0,01 proc. Taki sam udział zanotował kanał Hip Hop TV, który ruszył w marcu ub.r., a jego oglądalność przez NAM mierzona jest od 1 października ub.r.

Największym wzrostem udziału pochwalić się mogła stacja 4Fun Hits & Dance, której wynik podwoił się do 0,06 proc. (kanał ten awansował z miejsca 10. na 8.).

Stacja

Wszyscy 4+

Dynamika

2015

2016

AMR

SHR %

 

SHR %

%

Polo TV

56 480

0,86%

53 875

0,83%

-3,49%

8TV (dane od 01.10.2016)

-

-

27 136

0,39%

-

Eska TV

33 399

0,51%

22 679

0,35%

-31,37%

Disco Polo Music

10 360

0,16%

10 404

0,16%

0,00%

4FUN.TV [4fun.tv]

10 834

0,17%

9 744

0,15%

-11,76%

Stars.tv

4 463

0,07%

4 580

0,07%

0,00%

VIVA Polska

5 974

0,09%

4 193

0,06%

-33,33%

4FUN FIT&DANCE [TV.DISCO]

2 242

0,03%

4 043

0,06%

100,00%

Kino Polska Muzyka

4 928

0,08%

3 638

0,06%

-25,00%

Power TV

2 281

0,03%

3 026

0,05%

66,67%

4FUN HITS [mjuzik.tv]

1 918

0,03%

2 968

0,05%

66,67%

Vox Music TV

2 744

0,04%

2 631

0,04%

0,00%

TO!TV [ITV]

3 090

0,05%

1 945

0,03%

-40,00%

VH 1 [VH1 Europe]

1 893

0,03%

1 015

0,02%

-33,33%

NUTA.TV (dane od 01.09.2016)

-

-

783

0,01%

-

Muzo.tv

711

0,01%

758

0,01%

0,00%

HIP HOP TV (dane od 01.10.2016)

-

-

674

0,01%

-

Wśród widzów w grupie wiekowej od 16 do 49 lat w ub.r. również na pozycji lidera znalazło się Polo TV. Udział tego kanału wyniósł 1,34 proc. (bez zmian w porównaniu do 2015 roku). Na drugiej lokacie uplasowała się 8TV (0,67 proc. udziału), która na ostatnie miejsce podium zepchnęła Eskę TV (0,65 proc.; - 29,35 proc.). Największym wzrostem (o 83,33 proc. do 0,11 proc.) pochwalić się mogła również stacja 4Fun Hits & Dance. Na przeciwnym biegunie też tutaj był kanał TO!TV - jego wynik zmalał tutaj o 40 proc. do 0,03 proc.

Stacja

Wszyscy 16-49

Dynamika

2015

2016

AMR

SHR %

 

SHR %

%

Polo TV

34 766

1,34%

33 929

1,34%

0,00%

8TV (dane od 01.10.2016)

-

-

18 589

0,67%

-

Eska TV

23 781

0,92%

16 462

0,65%

-29,35%

4FUN.TV [4fun.tv]

8 395

0,32%

7 604

0,30%

-6,25%

Disco Polo Music

6 824

0,26%

6 796

0,27%

3,85%

VIVA Polska

4 290

0,17%

3 271

0,13%

-23,53%

Stars.tv

3 420

0,13%

3 233

0,13%

0,00%

4FUN FIT&DANCE [TV.DISCO]

1 655

0,06%

2 769

0,11%

83,33%

Power TV

1 745

0,07%

2 539

0,10%

42,86%

Kino Polska Muzyka

3 383

0,13%

2 410

0,10%

-23,08%

4FUN HITS [mjuzik.tv]

1 549

0,06%

2 272

0,09%

50,00%

Vox Music TV

2 187

0,08%

2 014

0,08%

0,00%

TO!TV [ITV]

1 606

0,06%

1 013

0,04%

-33,33%

VH 1 [VH1 Europe]

1 333

0,05%

746

0,03%

-40,00%

NUTA.TV (dane od 01.09.2016)

-

-

684

0,03%

-

Muzo.tv

547

0,02%

682

0,03%

50,00%

HIP HOP TV (dane od 01.10.2016)

-

-

539

0,02%

-

W grudniu 2016 roku liderem oglądalności wśród kanałów muzycznych w obu grupach wiekowych również było Polo TV. W 4+ jego udział zmniejszył się o 8,82 proc. do 0,93 proc., a w 16-49 - o 5,06 proc. do 1,50 proc.

Drugie miejsce w obu grupach w tym ujęciu zajęła stacja 8TV (udziały na poziomie odpowiednio 0,40 proc. i 0,69 proc.).

Sumaryczny udział 8TV i Eski TV w zeszłym miesiącu wyniósł 0,43 proc. w 4+, podczas gdy w grudniu 2015 roku sama Eska TV miała 0,46 proc. (w 16-49 obie stacje w grudniu ub.r. miały 0,74 proc. udziału, wobec 0,84 proc. samej Eski rok wcześniej).

- Zupełnie naturalnym zjawiskiem są modyfikacje wyników oglądalności po zmianach programowych. Nie wszyscy widzowie, którzy do tej pory oglądali Eskę TV byli ciekawi nowej oferty. Odeszła spora grupa osób w wieku 13-19 lat, przybyło widzów w wieku 20-49. Jest to jednak zgodne z założoną strategią. Musimy pracować nad dalszym pozyskiwaniem widzów starszych w stosunku do widzów Eski TV - mówi Barbara Wiśniewska-Grzesiak, dyrektor programowa 8TV. - W dalszym ciągu będziemy uważnie śledzić wyniki oglądalności, żeby dopasować ofertę tak programową, jaki i muzyczną do oczekiwań nowych widzów - dodaje.

Stacja

Wszyscy 4+

Dynamika

grudzień 2015

grudzień 2016

AMR

SHR %

 

SHR %

%

Polo TV

73 040

1,02%

67 292

0,93%

-8,82%

8TV

-

-

28 874

0,40%

-

4FUN.TV [4fun.tv]

12 187

0,17%

12 269

0,17%

0,00%

Disco Polo Music

12 418

0,17%

11 797

0,16%

-5,88%

Stars.tv

6 008

0,08%

6 942

0,10%

25,00%

Kino Polska Muzyka

5 948

0,08%

5 061

0,07%

-12,50%

VIVA Polska

4 881

0,07%

4 703

0,07%

0,00%

4FUN FIT&DANCE [TV.DISCO]

6 569

0,09%

4 392

0,06%

-33,33%

4FUN HITS [mjuzik.tv]

4 001

0,06%

4 088

0,06%

0,00%

Power TV

2 741

0,04%

2 863

0,04%

0,00%

Vox Music TV

4 358

0,06%

2 739

0,04%

-33,33%

TO!TV [ITV]

1 796

0,03%

2 718

0,04%

33,33%

Eska TV

33 178

0,46%

1 962

0,03%

-93,48%

VH 1

1 321

0,02%

1 612

0,02%

0,00%

Muzo.tv

496

0,01%

1 403

0,02%

100,00%

NUTA.TV

-

-

907

0,01%

-

HIP HOP TV

-

-

618

0,01%

-

Wirtualnemedia.pl

Stacja

Wszyscy 16-49

Dynamika

grudzień 2015

grudzień 2016

AMR

SHR %

 

SHR %

%

Polo TV

45 207

1,58%

42 652

1,50%

-5,06%

8TV

-

-

19 667

0,69%

-

4FUN.TV [4fun.tv]

9 387

0,33%

9 386

0,33%

0,00%

Disco Polo Music

7 311

0,26%

7 706

0,27%

3,85%

Stars.tv

4 607

0,16%

5 063

0,18%

12,50%

VIVA Polska

3 313

0,12%

3 932

0,14%

16,67%

Kino Polska Muzyka

3 719

0,13%

3 401

0,12%

-7,69%

4FUN HITS [mjuzik.tv]

3 132

0,11%

3 262

0,11%

0,00%

4FUN FIT&DANCE [TV.DISCO]

4 659

0,16%

3 219

0,11%

-31,25%

Power TV

1 873

0,07%

2 496

0,09%

28,57%

Vox Music TV

3 597

0,13%

1 960

0,07%

-46,15%

TO!TV [ITV]

689

0,02%

1 785

0,06%

200,00%

Eska TV

23 896

0,84%

1 358

0,05%

-94,05%

Muzo.tv

333

0,01%

1 249

0,04%

300,00%

VH 1 [VH1 Europe]

1 122

0,04%

1 101

0,04%

0,00%

NUTA.TV

-

-

862

0,03%

-

HIP HOP TV

-

-

350

0,01%

-

Dołącz do dyskusji: Polo TV na czele stacji muzycznych w 2016 roku. 8TV na drugim miejscu

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Marlow
Realnie to Eska.tv aktualnie zamyka stawkę... Spadli z 2 na 16 pozycję. Oglądalność na poziomie muzo.tv. Wspaniały wynik.
0 0
odpowiedź
User
oj
8TV to nie jest już telewizja muzyczna. Przecież tam jest mniej kontentu muzycznego niż w MTV (który słusznie wyrzuciliście z tego raportu)
0 0
odpowiedź
User
ann
8TV:
- Trinny i Susannah ubierają Norwegię
- Jej Szerokość Afrodyta
- Moje szalone włoskie wesele
- Żony za kółkiem
- Sala operacyjna

miedzy 13 a 20 muzyki brak
0 0
odpowiedź