W Walentynki widzowie wybrali eurowizyjny koncert
Koncert "Piosenka dla Europy", czyli tegoroczne preselekcje do konkursu Eurowizji, oglądało więcej widzów niż rok temu, ale nieco mniej niż dwa lata temu. Show dało nadającej je Jedynce pozycję lidera oglądalności w walentynkowy wieczór.
Z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że trzyczęściowy koncert obejrzało w minioną sobotę 3,73 mln widzów, zapewniając TVP 1 24,84 proc. udziału w grupie 4+ - i 23,52 proc. w grupie 16-49. Rok temu eurowizyjne preselekcje przyciągnęły mniejszą widownię, bo oglądało je 3,27 mln osób (udział w 4+ wyniósł 22,92 proc), ale dwa lata temu koncert ten cieszył się minimalnie większą oglądalnością (3,79 mln widzów, 23,96 proc. udziału w 4+).
W czasie "Piosenki dla Europy" TVP 1 była liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajął Polsat, który emitował wtedy filmy fabularne, oglądane przez 2,9 mln widzów. Na dalsze pozycje trafiły: TVP 2 (programy kabaretowe, filmy; 2,36 mln) i TVN ("Niania", filmy; 1,92 mln).
Dane telemetryczne pokazują, że wśród widzów show dominowały kobiety, osoby w średnim wieku i starsze, mieszkańcy wsi oraz ludzie z wykształceniem podstawowym i średnim,
W koncercie wzięło udział dziesięciu wykonawców. Głosami widzów i jurorów wygrała Lidia Kopania z piosenką "I don't wanna leave" i to właśnie ta artystka reprezentować będzie Polskę w Konkursie Piosenki Eurowizji 2009, który odbędzie się w maju br. w Moskwie.
Oglądalność "Piosenki dla Europy 2009" i porównanie z
latami poprzednimi
|
Wszyscy 4+ | 16-49 | |||
Data | Start | Koniec | AMR | SHR % | SHR % |
14-02-2009 | 20:17 | 21:52 | 3 937 578 | 25,00% | 24,22% |
14-02-2009 | 22:01 | 22:26 | 3 307 752 | 24,10% | 21,37% |
14-02-2009 | 22:40 | 22:53 | 3 001 621 | 24,75% | 21,68% |
średnia | 3 732 758 | 24,84% | 23,52% | ||
23-02-2008 | 20:18 | 22:35 | 3 274 666 | 22,92% | 21,33% |
03-02-2007 | 20:17 | 22:26 | 3 790 598 | 23,96% | 23,31% |
Widownia konkurencyjnych stacji w czasie emisji
tegorocznych preselekcji
|
Wszyscy 4+ | |
Stacja | AMR | SHR % |
TVP 1 - Piosenka dla Europy | 3 732 758 | 24,84% |
Polsat | 2 902 282 | 19,33% |
TVP 2 | 2 356 574 | 15,70% |
TVN | 1 921 601 | 12,80% |
Profil widowni "Piosenki dla Europy
2009"
|
ADH % | AFF | |
Płeć | Mężczyźni | 42,03% | 87 |
Kobiety | 57,97% | 112 | |
Wiek | 4- 9 | 2,36% | 39 |
10- 15 | 5,50% | 75 | |
16 - 19 | 2,82% | 47 | |
20 - 24 | 3,50% | 41 | |
25 - 29 | 4,57% | 53 | |
30 - 34 | 7,43% | 93 | |
35 - 39 | 7,53% | 110 | |
40 - 44 | 6,54% | 101 | |
45 - 49 | 10,73% | 144 | |
50 - 54 | 10,47% | 127 | |
55 - 59 | 10,65% | 142 | |
60+ | 27,90% | 147 | |
Wlk.miasta | Wieś | 48,80% | 125 |
< 50 tys. | 23,51% | 99 | |
50-100 tys. | 8,04% | 95 | |
100-200 tys. | 5,15% | 65 | |
> 200 tys. | 14,50% | 70 | |
Zawód | Top management | 5,70% | 72 |
Pracownicy szczebla średniego | 16,04% | 113 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 22,31% | 107 | |
Emeryci | 36,73% | 138 | |
Inne | 19,22% | 63 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 49,90% | 111 |
Średnie | 31,60% | 105 | |
Wyższe | 10,64% | 93 | |
Inne | 7,86% | 59 |
Dołącz do dyskusji: W Walentynki widzowie wybrali eurowizyjny koncert