SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

W Walentynki widzowie wybrali eurowizyjny koncert

Koncert "Piosenka dla Europy", czyli tegoroczne preselekcje do konkursu Eurowizji, oglądało więcej widzów niż rok temu, ale nieco mniej niż dwa lata temu. Show dało nadającej je Jedynce pozycję lidera oglądalności w walentynkowy wieczór.

Z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że trzyczęściowy koncert obejrzało w minioną sobotę 3,73 mln widzów, zapewniając TVP 1 24,84 proc. udziału w grupie 4+ - i 23,52 proc. w grupie 16-49. Rok temu eurowizyjne preselekcje przyciągnęły mniejszą widownię, bo oglądało je 3,27 mln osób (udział w 4+ wyniósł 22,92 proc), ale dwa lata temu koncert ten cieszył się minimalnie większą oglądalnością (3,79 mln widzów, 23,96 proc. udziału w 4+).

W czasie "Piosenki dla Europy" TVP 1 była liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajął Polsat, który emitował wtedy filmy fabularne, oglądane przez 2,9 mln widzów. Na dalsze pozycje trafiły: TVP 2 (programy kabaretowe, filmy; 2,36 mln) i TVN ("Niania", filmy; 1,92 mln).

Dane telemetryczne pokazują, że wśród widzów show dominowały kobiety, osoby w średnim wieku i starsze, mieszkańcy wsi oraz ludzie z wykształceniem podstawowym i średnim,

W koncercie wzięło udział dziesięciu wykonawców. Głosami widzów i jurorów wygrała Lidia Kopania z piosenką "I don't wanna leave" i to właśnie ta artystka reprezentować będzie Polskę w Konkursie Piosenki Eurowizji 2009, który odbędzie się w maju br. w Moskwie.

Oglądalność "Piosenki dla Europy 2009" i porównanie z latami poprzednimi


Wszyscy 4+ 16-49
Data Start Koniec AMR SHR % SHR %
14-02-2009 20:17 21:52 3 937 578 25,00% 24,22%
14-02-2009 22:01 22:26 3 307 752 24,10% 21,37%
14-02-2009 22:40 22:53 3 001 621 24,75% 21,68%
średnia

3 732 758 24,84% 23,52%

23-02-2008 20:18 22:35 3 274 666 22,92% 21,33%

03-02-2007 20:17 22:26 3 790 598 23,96% 23,31%

Widownia konkurencyjnych stacji w czasie emisji tegorocznych preselekcji


Wszyscy 4+
Stacja AMR SHR %
TVP 1 - Piosenka dla Europy 3 732 758 24,84%
Polsat 2 902 282 19,33%
TVP 2 2 356 574 15,70%
TVN 1 921 601 12,80%

Profil widowni "Piosenki dla Europy 2009"



ADH % AFF
Płeć Mężczyźni 42,03% 87

Kobiety 57,97% 112
Wiek 4- 9 2,36% 39

10- 15 5,50% 75

16 - 19 2,82% 47

20 - 24 3,50% 41

25 - 29 4,57% 53

30 - 34 7,43% 93

35 - 39 7,53% 110

40 - 44 6,54% 101

45 - 49 10,73% 144

50 - 54 10,47% 127

55 - 59 10,65% 142

60+ 27,90% 147
Wlk.miasta Wieś 48,80% 125

< 50 tys. 23,51% 99

50-100 tys. 8,04% 95

100-200 tys. 5,15% 65

> 200 tys. 14,50% 70
Zawód Top management 5,70% 72

Pracownicy szczebla średniego 16,04% 113

Pracownicy fizyczni i rolnicy 22,31% 107

Emeryci 36,73% 138

Inne 19,22% 63
Wykształcenie Podstawowe 49,90% 111

Średnie 31,60% 105

Wyższe 10,64% 93

Inne 7,86% 59

Dołącz do dyskusji: W Walentynki widzowie wybrali eurowizyjny koncert

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl