Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2011-06-15

A A A POLEĆ DRUKUJ

200 tys. użytkowników lekkiego mBanku do końca roku

mBank uruchamia nową wersję serwisu internetowego, przeznaczonego dla urządzeń mobilnych. mBank lajt pozwala w wygodny i bezpieczny sposób korzystać z serwisu transakcyjnego w każdym miejscu i o każdej porze. Do końca 2011 r. serwis ma mieć 200 tys. użytkowników, a na koniec 2012 r. 0,5 mln Klientów będzie logować się do mBanku przez telefon.

Logowanie do mBanku z komórki jest bardzo proste i nie wymaga posiadania określonego modelu telefonu czy systemu operacyjnego. Wystarczy skorzystać z dowolnej przeglądarki internetu i wpisać adres mBank.pl. Logowanie odbywa się na podstawie unikalnego loginu i hasła, identycznego jak w „zwykłym” serwisie mBanku. Przewagą wersji lajt nad tradycyjnym systemem transakcyjnym, wyświetlanym w telefonie, jest jego dopasowanie do możliwości urządzeń mobilnych.

Dziś mamy rzeszę 100 tys. klientów logujących się do mBanku przez telefon. W pierwszej kolejności wdrażamy uniwersalną wersję lajt, aby umożliwić wszystkim zainteresowanym łatwiejszy dostęp do usług przez telefon. W dalszej kolejności uzupełnimy ofertę o aplikacje na wybrane urządzenia. Już na przełomie lipca i sierpnia zaproponujemy transakcyjną wersję aplikacji na iPhone’a i iPada, a w kolejnych miesiącach udostępnimy aplikację dla Klientów korzystających z urządzeń z systemem operacyjnym Android oraz Windows. Systematycznie będziemy rozwijać również wachlarz funkcji dostępnych w ramach mobilnych rozwiązań mBanku – mówi Jarosław Mastalerz, członek zarządu BRE Banku ds. bankowości detalicznej.

Lista operacji możliwych do wykonania w mBanku za pośrednictwem urządzeń mobilnych została opracowana w taki sposób, aby zagwarantować użytkownikom pełne bezpieczeństwo.

Za pośrednictwem mBank lajt można w wygodny, bezpieczny i szybki sposób uzyskać dostęp do informacji na temat produktów posiadanych w banku oraz wykonać najważniejsze operacje bankowe: sprawdzić stan konta i jego historię, zrealizować przelew zdefiniowany, założyć lokatę i spłacić kartę kredytową. Dodatkowo, w wersji lajt można uzyskać informacje na temat posiadanych kart, kredytów i produktów inwestycyjnych, a także doładować telefon.

Badanie Instytutu Homo Homini dla mBanku, przeprowadzone na reprezentatywnej grupie Polaków-klientów banków, pokazuje, że tylko 3,5 proc. z nich korzysta z banku w komórce.

Wynik badania nie jest dla nas zaskakujący ani nie odbieramy go pesymistycznie, bo podobną historię obserwowaliśmy 11 lat temu przy uruchamianiu mBanku. Wówczas sceptycy, w oparciu o podobne badania, zapowiadali, że będzie to porażka z uwagi na niskie, deklarowane zainteresowanie klientów. Okazało się wkrótce, że dostęp do banku on-line stał się dla Polaków absolutnym priorytetem. Podobnie będzie z bankowością mobilną, która choć nie stanowi rewolucji w usługach bankowych, to zmienia sposób, w jaki klienci wykorzystują zdalne kanały dostępu do platform internetowych. W naszym przekonaniu ten segment czeka bardzo dynamiczny wzrost w nadchodzących kwartałach, a rok 2012 będzie rokiem tabletów, a więc również rokiem bankowości mobilnej – mówi Paweł Kucharski, dyrektor banku ds. marketingu i rozwoju biznesu bankowości detalicznej BRE Banku.

Według statystyk mBanku, do serwisu transakcyjnego z urządzeń mobilnych do tej pory logowało się 100 tys. unikalnych użytkowników, posiadających rachunek w mBanku. Bank spodziewa się, że po wprowadzeniu nowego serwisu „lajt”, liczba ta będzie jeszcze większa.

W ostatnim czasie obserwujemy coraz większe zainteresowanie dostępem do banku z komórki, co nie dziwi, biorąc pod uwagę rosnącą liczę sprzedawanych urządzeń mobilnych w Polsce. Dlatego do końca 2011 r. zamierzamy podwoić liczbę osób korzystających z serwisu mBank lajt – tłumaczy Jarosław Mastalerz. Po osiągnięciu w tym roku liczby 200 tys. użytkowników, korzystających z bankowości mobilnej w mBanku, spodziewamy się, że wzrośnie ona w roku 2012 do 0,5 miliona – prognozuje Mastalerz i dodaje, że jest to wartość realna, biorąc pod uwagę profil Klienta mBanku (głównie mieszkańca dużego miasta, zainteresowanego technologią i chętnie korzystającego z nowości).

Z nowego lekkiego serwisu mBank lajt Klienci mogą korzystać od 15 czerwca. Latem bank przeprowadzi kampanię promocyjną usługi.

mBank, będący częścią BRE Banku SA, jest otwartą platformą finansową dla Klientów indywidualnych i firmowych. Zapewnia dostęp do szerokiej oferty produktów bankowych, inwestycyjnych i ubezpieczeniowych. W ciągu przeszło 10. lat istnienia na rynku, otrzymał dziesiątki nagród i wyróżnień, w tym te najcenniejsze: m.in. tytuł „Złotego Banku 2010” w plebiscycie Bankier.pl i Pay U, przyznawany przez internautów (luty 2011 r.), tytuł „Banku Najbliższego Klientowi” w rankingu „Dziennika Gazety Prawnej”, Expandera i CBM Indicator (grudzień 2010 r.) oraz przyznawane przez konsumentów „Godło Jakości Obsługi 2010” (wrzesień 2010 r.).





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS