Nie poprzestając na poszerzaniu swoich kompetencji w zakresie księgowości i kadr, spółka Acartus w Jastrzębiu-Zdroju zaplanowała kolejny ważny krok w rozwoju firmy, którym jest zakup i włączenie do Grupy Kapitałowej nowego biura rachunkowego.
Spółka koncentruje się na świadczeniu profesjonalnych usług księgowo-podatkowych i kadrowo-płacowych w aktualnie już istniejących biurach rachunkowych Acartus w Jastrzębiu-Zdroju, Raciborzu i Gdyni. Transgraniczne położenie, a także 25-letni staż w branży rachunkowości, pozwolił jej wyspecjalizować się w rozliczeniach księgowo-kadrowych dla firm zagranicznych, działających na polskim rynku, a także dla osób prywatnych pracujących za granicą i cudzoziemców zatrudnionych w Polsce.
Obecnie Acartus SA prowadzi obsługę swoich klientów bezpośrednio w trzech biurach rachunkowych oraz on-line dla firm i osób z bardziej oddalonych miejscowości. Aby poszerzyć zakres usług, jastrzębska spółka zamierza jeszcze w tym roku, a najdalej na początku 2021 r. nabyć kolejne biuro rachunkowe: – Ponieważ misją naszej spółki jest rozwój, zdecydowaliśmy się na zakup kolejnego biura rachunkowego, które aktualnie prowadzi swoją działalność w jednym z czterech województw: śląskim, opolskim, dolnośląskim lub małopolskim. Bierzemy też pod uwagę możliwość zakupu biura rachunkowego w Warszawie – tłumaczy Małgorzata Matyja, wiceprezes zarządu Acartus SA.
Nowe biuro Acartus, jak wyjaśnia Małgorzata Matyja, chce przejąć wraz z pracującym w nim personelem. – Zależy nam, aby biuro miało już swoją historię działalności, a więc istniało na rynku nie od „wczoraj”. Jego sprzedaż zaś nie była rezultatem złej kondycji finansowej, ale jedynie ekonomicznie lub życiowo przemyślanych decyzji sprzedającego, np. przejścia na emeryturę – dodaje wiceprezes Acartus SA.
W jastrzębskiej spółce, w której prowadzenie księgowości nie ma granic, nowe biuro rachunkowe będzie musiało również je przełamać, znajdując optymalne rozwiązania nawet dla najbardziej skompilowanych rozliczeń, niezależnie od branży, miejsca transakcji czy lokalizacji firmy. – Oczywiście tu dzielimy się swoim wieloletnim doświadczeniem i know-how – podkreśla wiceprezes Małgorzata Matyja.
Biura Rachunkowe Acartus SA działają na rynku usług księgowych od 1995 r. W 2011 r. spółka zadebiutowała na rynku NewConnect zarządzanym przez Giełdę Papierów Wartościowych SA w Warszawie. Potwierdzeniem wysokiej jakości świadczonych usług jest wdrożony w 2010 r. i stale doskonalony system zarządzania jakością ISO (w zakresie obsługi księgowej, kadr, płac i doradztwa podatkowego) oraz pomyślna certyfikacja i przyjęcie w 2018 r. w poczet członków niezależnych Międzynarodowego Stowarzyszenia Księgowych BKR z siedzibą w Nowym Jorku. Acartus SA to jedyne biuro rachunkowe w Polsce zrzeszone w BKR.