Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2011-10-03

A A A POLEĆ DRUKUJ

Bitwa na hasła wyborcze. Które jest najpopularniejsze

150x110
Hasło wyborcze PO jest o 17% bardziej medialne niż hasło wyborcze PiS.- tak wynika z najnowszego raportu dotyczącego medialności haseł wyborczych w Internecie, opracowanego przez zespół MediaMon- Monitoring Mediów Internetowych Online.

Każda partia lansuje swoje hasło wyborcze. W pocie czoła układali je wybitni spindoktorzy, „spece od wizerunku” , jak i członkowie sztabów wyborczych. Każdy z nich sądził, że to jego hasło jest najlepsze i pociągnie za sobą sukces medialny i wyborczy. A jak jest w rzeczywistości?
Firma Cognitum- dostawca narzędzia do monitorowania mediów internetowych Mediamon opracowała krótki raport dotyczący medialności haseł wyborczych poszczególnych partii w Internecie. Badanie dotyczy okresu od 10.09 (czyli momentu zmiany hasła wyborczego przez PO) do 24.09. 2011.
W tym czasie w Internecie opublikowanych zostało 921 artykułów i komentarzy w których występują hasła wyborcze sześciu wiodących ugrupowań politycznych biorących udział w wyborach. Są to: Platforma Obywatelska, Prawo i Sprawiedliwość, Polskie Stronnictwo Ludowe, Sojusz Lewicy Demokratycznej, Polska Jest Najważniejsza i Ruch Poparcia Palikota.

Najbardziej medialnym hasłem okazało się „Zrobimy więcej” Platformy Obywatelskiej, które odnotowało 382 publikacji, znacznie mniej, bo tylko 225 publikacji zawierało hasło wyborcze PiS „Polacy zasługują na więcej”- typowane przez prof. Jerzego Bralczyka na najlepsze hasło kampanii.
Polska Jest Najważniejsza ze swoim „Wszystko jest możliwe” uplasowała się na trzecim miejscu ze 107 publikacjami, a hasło wyborcze PSL „ Człowiek jest najważniejszy” odnotowało tylko o jedną publikację mniej. Hasło Sojuszu Lewicy Demokratycznej „Jutro Bez Obaw” zostało użyte w 90 artykułach i komentarzach, a „Jestem w Polityce nie dla pieniędzy” lansowane przez Ruch Poparcia Palikota odnotowało jedynie 11 publikacji.

Procentowe udziały newsów i komentarzy z poszczególnymi hasłami w ogólnej liczbie publikacji wynosiły:
PO- 41%, PiS- 24%, PJN- 12%, PSL- 12%, SLD- 12% i RPP- 1%

Biorąc pod uwagę rozkład materiałów zawierających hasła wyborcze w czasie, zauważamy, że trzy ugrupowania odnotowały znaczące wzrosty w poszczególnych okresach.
Prawo i Sprawiedliwość największą liczbę artykułów odnotowało 18 września i było ich aż 54. W tym dniu miała miejsce konwencja wyborcza PiS, podczas której ekolodzy z Greenpeace w czasie wystąpienia Jarosława Kaczyńskiego zjechali na linach nad scenę z transparentami nawiązującymi do hasła wyborczego PiS „Polacy zasługują na więcej- czysta energia”. Wydarzenie zyskało duży oddźwięk medialny.
Znaczący wzrost publikacji dotyczących hasła wyborczego Platformy Obywatelskiej notujemy w dniach 19.09-21.09. Jak wynika z treści artykułów, wzrost ten spowodowany był rozpoczęciem kolejnej fazy kampanii PO- Donald Tusk wyruszył w Polskę autobusem, którym aż do wyborów będzie odwiedzał Polskie miasta.
Wysoki „skok” ilości publikacji odnotowała również partia Polska Jest Najważniejsza. Miał on miejsce 15 września, ale nie wiąże się z żadnym konkretnym wydarzeniem medialnym.

W badanym okresie średnia dzienna ilość publikacji dla haseł poszczególnych partii wynosiła:
PO- 25,5; PiS- 15; PSL- 7,1; PJN- 7,1; SLD- 6; RPP- 0,7 publikacji.




Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS