Poznaliśmy zwycięzców 11. edycji konkursu PRCH Retail Awards. Wśród nagrodzonych znalazła się Domoteka, która zdobyła złotą statuetkę w kategorii Kampania Internetowa Obiektu Handlowego Roku za projekt Letnia Strefa Domoteki. Jurorzy docenili innowacyjny pomysł i narzędzia marketingowe, niekonwencjonalne połączenie online’u z offline’em, ciekawy sposób prezentacji oferty, a także precyzyjnie określoną grupę docelową. Za realizację kampanii odpowiadała agencja BWP Polska.
Letnia Strefa Domoteki to wyjątkowe, stylowe miejsce na mapie Warszawy – usytuowane nad samym brzegiem Wisły, na dolnych tarasach Miami Wars na Cyplu Czerniakowskim. Działająca w sezonie letnim klimatyczna przestrzeń, zaaranżowana meblami z oferty Domoteki, pozwala jednocześnie obcować z naturą i z designem na najwyższym poziomie. Wokół tego miejsca zaplanowano kampanię, która w nowatorski sposób połączyła nowoczesne narzędzia marketingowe z działaniami online i offline.
Kluczem do sukcesu było precyzyjne określenie odbiorców: dotychczasowych klientów Domoteki (działania reklamowe w Domotece zachęcające do wizyty w Letniej Strefie) i potencjalnych. W przypadku tych drugich kampanię adresowano do umiejętnie zdefiniowanych grup docelowych z aglomeracji warszawskiej, w tym pracowników biurowców klasy A – osób poszukujących przyjemnego miejsca do wypoczynku po pracy w samej Warszawie. Letnia Strefa Domoteki stanowiła tu ciekawą propozycję, co potwierdził świetny wynik kampanii – jej odbiorcy licznie odwiedzili przestrzeń nad Wisłą.
Dzięki zastosowaniu innowacyjnych narzędzi marketingowych (geotargeting, geofencing, bikony) udało się śledzić aktywność odbiorców kampanii i na bieżąco dobierać skuteczne formy reklamowe. Jak to wyglądało w praktyce? Osoby, które zagościły w Letniej Strefie, otrzymywały na telefon dopasowane oferty z promocjami z asortymentu Domoteki. W ten sposób z jednej strony poznawały funkcjonalności mebli w samej Letniej Strefie, z drugiej – od razu zyskiwały związane z nimi oferty. Takie podejście zaowocowało imponującym wynikiem: aż 32 proc. odwiedzających Letnią Strefą wybrało się później na zakupy do Domoteki.
– Jest nam niezmiernie miło, że kampania zdobyła tak ważne wyróżnienie. Cieszymy się, że nowatorska integracja działań online i offline została doceniona przez kapitułę nagrody. Zależy nam na tym, by ofertę skutecznie kierować do odpowiednich osób, które interesują się designem na najwyższym poziomie. Końcowy, znakomity efekt potwierdza również atrakcyjność asortymentu Domoteki – mówi Agata Brzezińska, Head of CEE w firmie Pradera, właścicielu Domoteki.
Przemyślany plan działań wraz z umiejętnie określonymi grupami docelowymi zapewnił to, że kampania dotarła do zainteresowanych osób, nie zaś przypadkowych. Z kolei mierzalność efektów i stały monitoring przełożyły się na wysoką skuteczność. Ważne wyróżnienie w konkursie PRCH Retail Awards stanowi też dowód na to, że działania podejmowane przez Domotekę są nie tylko efektywne, lecz także zasługujące na pełne uznanie.