· DHL Express dekarbonizuje flotę w Polsce. Do 2025 roku 60 proc. pojazdów kurierskich będzie elektrycznych.
· Do końca tego roku na polskie drogi wyjedzie 13 e-vanów. Pierwszy z nich właśnie zaczął obsługiwać trasę we Wrocławiu.
· Wymiana floty związana jest z inicjatywą GoGreen, w ramach której grupa DP DHL do 2050 roku planuje zredukować emisję CO2 do zera.
DHL Express, firma obsługująca międzynarodowe ekspresowe przesyłki lotnicze, wymienia flotę samochodów dostawczych. Do końca 2021 roku pojawi się łącznie 13 elektrycznych vanów w Szczecinie, Gdańsku, Olsztynie, Poznaniu, Warszawie, Wrocławiu, Lublinie i Rzeszowie. Natomiast do 2025 roku będzie ich ponad 200 w całej Polsce.
Pierwszy e-samochód kurierski właśnie zaczął obsługiwać trasę we Wrocławiu. Wybrany dla tej jednostki model to Volkswagen e-Crafter, który charakteryzuje się zasięgiem 120 km, ładownością 837 kg i mocą 80 kW.
Inne modele, które dołączą jeszcze w tym roku do floty DHL Express, to Mercedes e-Sprinter z zasięgiem 130 km, ładownością 821 kg i mocą 85 kW, a także e-MAN z zasięgiem 110 km, ładownością 809 kg i mocą 77 kW. Wszystkie e-vany zostały dobrane tak, aby jak najlepiej spełniały wymagania danego obszaru dostaw ostatniej mili.
Wykorzystanie elektrycznych pojazdów jest jednym z działań, które przybliżają nas do osiągnięcia zerowej emisji CO2 do 2050 roku zgodnie z ogłoszoną strategią działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. Stale szukamy nowych rozwiązań, które z jednej strony będą umożliwiały nam minimalizowanie wpływu na środowisko naturalne, a z drugiej strony pozwolą terminowo dostarczać ekspresowe przesyłki do naszych klientów - mówi Agnieszka Łukawczyk, dyrektor ds. operacji w DHL Express.
Do 2030 roku grupa DPDHL zainwestuje łącznie 7 miliardów euro w ekologiczne rozwiązania. W związku z tym wdrażane są nie tylko e-vany, ale także elektryczne rowery dostawcze. Trwają również prace nad pierwszym elektrycznym samolotem cargo. Oprócz wymiany pojazdów we współpracy z kilkoma wyspecjalizowanymi firmami, DHL działa nad planem znacznego zwiększenia liczby punktów ładowania w Europie. Dodatkowo inwestuje w prace nad alternatywnymi paliwami lotniczymi i rozwija neutralne dla klimatu budynki.