Celem inicjatywy było wyłonienie tych obiektów, które według najemców centrów handlowych, realizują najlepsze praktyki zarządcze. Ranking został oparty na badaniu ankietowym, w którym najemcy oceniali m.in.: zarządzanie obiektem, proces deweloperski, komercjalizacje, działalność marketingową, satysfakcję handlową. Galeria Krakowska uzyskała bardzo wysokie noty w każdym z wymienionych parametrów i w ocenie najemców w „złotej dziesiątce” zajęła 2 pozycję.
Bardzo nas cieszy, że po raz drugi zostaliśmy tak dobrze ocenieni i zajęliśmy wysoką pozycję w rankingu PSNPH. Z uwagi na to, że kontakty z najemcami są w naszej polityce priorytetowe, cały czas staramy się podnosić poprzeczkę, dbać o relacje oraz satysfakcję naszych najemców – podkreśla Ryszard Wysokiński, Dyrektor Galerii Krakowskiej.
Miejsca w kategorii głównej zajęły następujące obiekty: (1) Galeria Graffica w Rzeszowie, (2) Galeria Krakowska w Krakowie, (3) Fashion House w Gdańsku, (4) Copernicus w Toruniu, (5) Fashion House w Piasecznie ex aequo z Galerią Łódzką, (6) Silesia w Katowicach ex aequo z Focus Park w Zielonej Górze, (7) Galeria Bałtycka w Gdańsku, (8) Arkadia w Warszawie.
Polskie Stowarzyszenie Najemców Powierzchni Handlowych jest zrzeszeniem powołanym dla zacieśnienia współpracy między najemcami centrów handlowych. Jego celem jest między innymi ochrona interesów i praw najemców korzystających z lokali w obiektach handlowych, działanie na rzecz zapewnienia równych praw i obowiązków dla najemców i wynajmujących, w szczególności w zakresie zawieranych umów najmu.
Ranking powstał na podstawie badania przeprowadzonego przez TNS Pentor metodą wywiadu internetowego CAWI w czerwcu 2011 roku. Ankietę wysłano do 280 sieci handlowych wynajmujących powierzchnię w centrach handlowych mających więcej niż 10 tys. metrów kwadratowych powierzchni. Szczegóły na stronie www.retailnet.pl.