· W ramach Tarczy Antykryzysowej Polski Fundusz Rozwoju i Związek Miast Polskich wystartował z projektem, który pomaga nawiązać współpracę między samorządami a dostawcami m.in. w obszarze rozwiązań IT.
· Dzięki Platformie Rozwiązań Antykryzysowych oraz webinarom PFR dostawcy rozwiązań IT mają możliwość przedstawienia swoich produktów dla sektora publicznego. Specjalnie przygotowane oferty to szansa dla wielu samorządów na wprowadzenie kolejnych rozwiązań w ramach transformacji cyfrowej oraz usprawnienie funkcjonowania urzędów w czasie trwania pandemii oraz po jej zakończeniu.
· GIAP oraz Sputnik w ramach projektu PFR oferują urzędom skorzystanie z e-usług dla administracji publicznej przez pół roku za darmo.
W związku z czasowym zamrożeniem gospodarki oraz wprowadzeniem przepisów Tarczy Antykryzysowej, Grupa PFR podejmuje działania łagodzące ekonomiczne skutki panującej pandemii. Dedykowane instrumenty wsparcia w ramach Tarczy wspierają przedsiębiorców, którzy ucierpieli w okresie kwarantanny. Wprowadzone zostały także rozwiązania dedykowane sektorowi publicznemu, który również musiał dostosować się do nowej rzeczywistości. Wymuszone w warunkach lockdown-u przeniesienie świadczonych przez administrację publiczną usług w tryb online nie dla wszystkich jednostek urzędowych okazało się łatwe, czy w ogóle możliwe. Aby wspomóc ich przejście do pracy w trybie zdalnym, PFR wyszedł z inicjatywą, która ma na celu połączenie przedstawicieli sektora publicznego z przedsiębiorstwami oferującymi dla nich rozwiązania technologiczne.
Wsparcie odbywa się dwutorowo. PFR organizuje cykl webinarów, podczas których dostawcy rozwiązań IT dla administracji samorządowej i urzędów centralnych w Polsce będą mogli prezentować własne produkty wspomagające transformację cyfrową sektora publicznego. Dodatkowo, ze względu na trudną sytuację ekonomiczną przedstawione zostaną szczególnie korzystne dla sektora publicznego oferty, w ramach których rozwiązania technologiczne zostaną udostępnione na specjalnych, atrakcyjnych warunkach w okresie najbliższych minimum 6 miesięcy.
- W ramach naszej oferty proponujemy korzystanie z ponad 120 e-usług. Jako ofertę specjalną przygotowaliśmy elektroniczną Samorządową Platformę Danych Przestrzennych, na bazie której funkcjonują m.in. serwisy GIAP czyli Geo Ankieta, E-Usterka, E-Partycypacja oraz produkt firmy Sputnik Radni.Info. Wszystkie te usługi ułatwiają komunikację mieszkańców z przedstawicielami administracji publicznej, umożliwiając im wygodne stosowanie współczesnych kanałów przekazu informacji w tym również za pomocą telefonu komórkowego. Nasze systemy pozwalają na logowanie Profilem Zaufanym, integrację z ePUAP oraz płatności online w przypadkach, gdy jest to konieczne ze względu na przepisy prawne. Jako wsparcie dla sektora publicznego jesteśmy w stanie zaoferować 6 nieodpłatnych miesięcy korzystania z pakietu 4 dowolnych e-usług, pod warunkiem, ze zgłoszenie otrzymamy do końca lipca tego roku. – tłumaczy Sławomir Hemerling-Kowalczyk, prezes zarządu GIAP.
Atrakcyjne oferty sprawdzonych dostawców rozwiązań IT mogą stać się deską ratunku dla ogromnej liczby mniejszych podmiotów, które wcześniej oszczędzały na wdrożeniu technologii. Teraz korzystając z rozwiązań IT w ciągu pierwszego półrocza na preferencyjnych warunkach będą mogły skutecznie obsługiwać mieszkańców bez konieczności ich obecności w urzędzie. Ponadto okres ten umożliwi przetestowanie rozwiązania i analizę zmian w efektywności działania jednostki. Pozwoli on podjąć racjonalną opartą o twarde dane decyzję odnośnie inwestycji w stosowane rozwiązanie technologiczne i kontynuacji współpracy z wybranym dostawcą.
- Mamy świadomość tego, że w tych trudnych czasach musimy się wzajemnie wspierać i wypracować rozwiązania, które pozwolą kontynuować pracę w odmiennych niż dotychczas warunkach. Przeniesienie działalności sklepu czy samorządu do sieci internetowej nie tylko zabezpiecza zachowanie podstawowej funkcjonalności i płynności finansowej, ale również chroni kupujących i usługobiorców. Potencjalne zagrożenia związane z pandemią stały się motywacją do natychmiastowego wdrożenia rozwiązań IT. Polska jeszcze przed pandemią była otwarta na nowoczesne narzędzia interakcji i współdziałania, którymi są m.in. e-usługi, obecna sytuacja będzie jednak katalizatorem dla tych zmian – dodaje Sławomir Hemerling-Kowalczyk.
W zeszłym miesiącu GIAP i Sputnik Software połączyły siły tworząc jedyną grupę kapitałową STGE aby, wzajemnie uzupełniając oferty, świadczyć kompleksowe usługi dla samorządów oraz administracji centralnej w Polsce.