LUKSEMBURG – 17 grudnia 2020 r. – Grupa Ferrero, światowy potentat na rynku słodyczy, ogłosiła dzisiaj zawarcie ostatecznej umowy, na mocy której przejmie Eat Natural, producenta wysokiej jakości batonów zbożowych, zapiekanego muesli i granoli.
Zamiarem Grupy Ferrero jest utrzymanie i dalsze umacnianie ugruntowanej autentyczności wizerunku marki Eat Natural, przy jednoczesnym wspieraniu firmy w zdobywaniu nowych rynków oraz dostarczaniu na nie produktów, a także pozyskiwaniu nowych segmentów rynku.
W ramach tej transakcji Grupa Ferrero przejmuje zakłady produkcyjne w Halstead w Wielkiej Brytanii, zachowując ten sam zespół kierowniczy i zatrudnionych już pracowników firmy.
„Ze strategicznego punktu widzenia włączenie Eat Natural świetnie wpisuje się w plany Grupy Ferrero, która w dalszym ciągu wzmacnia swoje globalne wpływy i rozszerza ofertę produktów w segmencie zdrowych przekąsek” - mówi Giovanni Ferrero, Prezes Zarządu Grupy Ferrero. „Eat Natural to firma rodzinna, której wartości są w dużej mierze zbliżone z naszymi. Tak jak my, wykazuje głęboką troskę o dobro konsumentów, środowiska naturalnego i społeczności, w których prowadzi swoje działania. Bardzo się cieszę, że będę mógł powitać Eat Natural w Grupie Ferrero.”
„Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że będziemy mogli dołączyć do Grupy Ferrero” - mówi współzałożyciel Eat Natural, Praveen Vijh. „Ferrero to świetna firma i jesteśmy dumni, że otrzymaliśmy zaproszenie, by wejść do jej rodziny. Wyznajemy wiele wspólnych wartości i mamy wspólną misję – sprawić, by zdrowsze przekąski stały się dostępne dla każdego. Tak jak my, Ferrero przykłada wielką wagę do doboru składników, uzyskania wyjątkowego smaku i tworzenia historii. Nie możemy się już doczekać rozpoczęcia współpracy.”
„Do naszej Grupy wejdzie bardzo popularne wśród konsumentów, autentyczne portfolio produktów, cieszące się niezwykle silną pozycją rynkową w segmencie zdrowych przekąsek” – mówi Lapo Civiletti, Dyrektor Generalny Grupy Ferrero. „Pozwoli nam to zaistnieć w tym ważnym segmencie rynku poprzez spełnianie zmieniających się potrzeb konsumentów i śledzenie konsumenckich trendów. Z radością oczekujemy na rozpoczęcie współpracy z zespołem Eat Natural z myślą o wspólnym rozwoju.”
Sfinalizowanie transakcji spodziewanie jest w najbliższych miesiącach, z zastrzeżeniem spełnienia zwyczajowych warunków zamknięcia i uzyskania pozwoleń organów regulacyjnych.
Doradztwo prawne dla Ferrero zapewniła firma Davis Polk & Wardwell LLP.
O Ferrero
Historia Ferrero rozpoczęła się w niewielkim włoskim miasteczku –Alba– położonym w Piemoncie, a początki firmy sięgają roku 1946. Dzisiaj skonsolidowane obroty Ferrero przekraczają 11,4 mld EUR, a firma należy do światowych liderów na rynku słodyczy pakowanych.
Obecna na całym świecie Grupa Ferrero zatrudnia ponad 44 tys. osób i posiada 31 zakładów produkcyjnych. Produkty Ferrero, dostępne są w sprzedaży w ponad 170 krajach, to wiele kultowych marek takich jak Nutella, Ferrero Rocher, Tic Tac, Kinder i Raffaello, które od pokoleń cieszą się niesłabnącą popularnością.
Świeżość i wysoka jakość produktów, starannie dobrane najlepsze surowce z ekologicznych upraw, a także stałe doskonalenie procesów produkcji i innowacyjność to niektóre z najważniejszych elementów sukcesu Ferrero.
Więcej informacji znajduje się na stronie www.ferrero.com oraz https://www.ferrerosustainability.com/int/en/
O Eat Natural
Utworzona 23 lata temu przez dwóch przyjaciół, Preeta Grewala i Praveena Vijha, firma Eat Natural zdobyła znaczącą pozycję na rynku zdrowych przekąsek.
Od samego początku w produkcji nie wykorzystywano konserwantów ani żadnych innych składników poza tymi, jakie znalazłyby się w domowej spiżarni. W dalszym ciągu proces produkcji wygląda w zasadzie tak samo – wytwarza się małe partie produktów, głównie ręcznie.
Obecnie firma zatrudnia ponad 300 osób do produkcji batonów owocowo–zbożowych oraz płatków zbożowych w swojej „Wytwórni” położonej w Halstead, w hrabstwie Essex. Eat Natural jest wiodącą w Wielkiej Brytanii marką, dostępną we wszystkich najważniejszych supermarketach, sklepach ze zdrową żywnością, lokalnych sklepikach i na stacjach benzynowych w tym kraju.
Pomysł, z którego wynika oryginalność Eat Natural, do dziś pozostał niezmieniony: tworzyć zdrowe, ręcznie produkowane przekąski o wyjątkowym smaku.