mBank wprowadza alternatywną dla tradycyjnych lokat bankowych mPolisolokatę, gwarantującą wypłatę zysku w postaci świadczenia ubezpieczeniowego, a nie odsetek. Dzięki temu uzyskane pieniądze nie podlegają podatkowi od zysków kapitałowych.
mPolisolokata to grupowe ubezpieczenie na życie i dożycie, w ramach którego Klient opłaca składkę ubezpieczeniową zamiast deponować środki na lokacie, a po zakończeniu okresu ubezpieczenia otrzymuje świadczenie z tytułu dożycia.
Świadczenie składa się z opłaconej składki powiększonej o zysk, czyli odpowiednik oprocentowania na tradycyjnej lokacie bankowej, który nie jest objęty tzw. podatkiem Belki.
Konstrukcja tego produktu jest prosta i znana już wcześniej na rynku, wprowadzamy go jednak, aby zapewnić naszym Klientom alternatywę wobec tradycyjnych lokat bankowych – tłumaczy Monika Chwiedziewicz, naczelnik wydziału produktów oszczędnościowych i inwestycyjnych w mBanku. Liczymy, że mPolisolokata zostanie ciepło przyjęta przez Klientów, którzy dziś korzystają z możliwości, jakie daje lokata z dzienną kapitalizacją odsetek – dodaje Chwiedziewicz.
Do ubezpieczenia można przystąpić na okres 6-, 12- oraz 24. miesięcy. Współczynnik świadczenia z tytułu dożycia, czyli oprocentowanie mPolisolokaty w skali roku, wynosi:
- 4,50 proc. dla mPolisolokaty 6-miesięcznej,
- 4,25 proc. dla mPolisolokaty 12- i 24-miesięcznej.
Minimalna kwota składki ubezpieczeniowej to 3 tys. zł. Środki wpłacone na mPolisolokatę objęte są pełną ochroną, co oznacza, że zrywając umowę ubezpieczenia przed oznaczonym terminem, Klient otrzymuje 100 proc. wpłaconej składki. Posiadacze eKONTA mogą założyć dowolną ilość mPolisolokat bez dodatkowych opłat, wypełniając prosty wniosek w serwisie transakcyjnym.
Produkt został przygotowany we współpracy z BENEFIA Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A. Vienna Insurance Group oraz BRE Ubezpieczenia Sp. z o.o.
mBank jest otwartą platformą finansową dla Klientów indywidualnych i firmowych. Zapewnia dostęp do szerokiej oferty produktów bankowych, inwestycyjnych i ubezpieczeniowych. W ciągu przeszło 10. lat istnienia na rynku, otrzymał dziesiątki nagród i wyróżnień, w tym te najcenniejsze: m.in. tytuł „Złotego Banku 2010” w plebiscycie Bankier.pl i Pay U, przyznawany przez internautów (luty 2011 r.), tytuł „Banku Najbliższego Klientowi” w rankingu „Dziennika Gazety Prawnej”, Expandera i CBM Indicator (grudzień 2010 r.) oraz przyznawane przez konsumentów „Godło Jakości Obsługi 2010” (wrzesień 2010 r.)