Od dziś klienci bankowości elektronicznej PKO mają możliwość rejestracji wniosku produktowego oraz dokonania przelewu między własnymi rachunkami. W Sieci natomiast wystartowała kolejna kampania promocyjna tej usługi.
Od czerwca br. klienci Banku mogą korzystać z uproszczonej wersji iPKO pod adresem m.ipko.pl, dzięki czemu dostęp do bankowości elektronicznej przez telefon komórkowy jest łatwiejszy. Za pośrednictwem serwisu mobilnego możliwa jest realizacja przelewów predefiniowanych oraz przeglądanie listy i szczegółów rachunków, w tym ich historii, a także listy transakcji odrzuconych.
Od sierpnia br. nowością jest realizacja płatności do ZUS i US, przelewy walutowe oraz blokada środków na poczet przelewów przyszłych. Natomiast od początku września br. klienci mogą składać zapytania o produkty Banku oraz dokonywać przelewy między własnymi rachunkami.
W kolejnych miesiącach klientom korzystającym z bankowości mobilnej zostanie udostępnione m.in. wykonanie predefiniowanych doładowań do telefonu. Docelowa funkcjonalność bankowości mobilnej w PKO Banku Polskim zakłada obsługę wszystkich podstawowych produktów i usług (w tym lokaty, kredyty, karty kredytowe), przegląd zleceń stałych oraz poleceń zapłaty, rejestrację i przegląd zleceń na rachunkach maklerskich, a także kontakt z serwisem telefonicznym iPKO, infolinią lub kartolinią PKO Banku Polskiego.
Wprowadzeniu nowości towarzyszy kampania promocyjna w Internecie. Jej założeniem jest komunikowanie iPKO jako nowoczesnej platformy bankowości elektronicznej, budowanie świadomości stałego rozwoju technologicznego usług iPKO wśród aktualnych i potencjalnych klientów oraz wzmacnianie wizerunku PKO Banku Polskiego jako instytucji nowoczesnej i innowacyjnej. Kampania potrwa do 9 września i prowadzona jest m.in. w najpopularniejszych serwisach posiadających wersję mobilną oraz o tematyce wakacyjnej, biznesowej i z telefonami komórkowymi. Bank prowadzi też działania informacyjne skierowane bezpośrednio do swoich klientów w postaci sms-ów, maili itp. Kreację przygotowała agencja K2, za zakup mediów odpowiada Value Media.
Od momentu wprowadzenia iPKO w wersji mobilnej, w celach edukacyjnych funkcjonuje strona http://www.pkobp.pl/serwismobilnyiPKO/. Można na niej znaleźć filmy prezentujące podstawy korzystania z serwisu mobilnego, informacje o koncie oraz sposób dokonywanie płatności. Są one dostępne również na kanale YouTube PKO Banku Polskiego.
***
Skonsolidowany zysk netto PKO Banku Polskiego za I półrocze 2011 roku wyniósł 1,838 mld zł. Z ponad 25-procentowym udziałem w rynku Bank zajmuje także czołowe miejsce w sprzedaży złotowych kredytów hipotecznych według Związku Banków Polskich, oferując oprócz tradycyjnych kredytów hipotecznych również preferencyjne kredyty mieszkaniowe z dopłatą państwa. PKO Bank Polski jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Jako lider sektora zwyciężył w rankingu „50 największych banków w Polsce 2011” organizowanym przez miesięcznik Bank. Najwyższe na rynku wyniki finansowe zapewniły PKO Bankowi Polskiemu także pierwsze miejsce w prowadzonym przez Gazetę Finansową rankingu 100 największych instytucji finansowych w Polsce. Liderowi rynku zostały również przyznane dwie nagrody w dziewiętnastej edycji rankingu „Najlepsze Banki” prowadzonego przez Gazetę Bankową we współpracy z firmą doradczą PwC. PKO Bank Polski zajął drugie miejsce w kategoriach – banki duże oraz najefektywniejszy bank. W rankingu najlepszych instytucji finansowych zorganizowanym przez dziennik Rzeczpospolita Bank zdobył wyróżnienia w dwóch kategoriach: banki komercyjne oraz domy maklerskie. Aż pięć produktów PKO Banku Polskiego: kredyt hipoteczny, kredyt gotówkowy, konto, lokata i karta kredytowa, zostało nagrodzonych przez miesięcznik Reader"s Digest certyfikatami "Produkt Roku 2010" jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem "Złotego Bankiera" za najlepszy na rynku kredyt gotówkowy i kredyt dla firm, zdobywcą tytułu Solidny Pracodawca 2010, zwycięzcą konkursu "Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców", posiadaczem certyfikatu "Firma Przyjazna Klientowi" oraz najlepszym bankiem komercyjnym według Warsaw Business Journal. Innowacyjne rozwiązania bankowości korporacyjnej PKO Banku Polskiego zostały nagrodzone w konkursie Europrodukt. Bank otrzymał w ostatniej edycji tego konkursu trzy statuetki w kategorii produkt – za rachunek płacowy i skonsolidowany oraz rachunek escrow. Nowoczesne rozwiązania technologiczne wdrażane przez Bank zostały z kolei docenione przez Gazetę Bankową, która przyznała mu tytuł "Bankowego Lidera Informatyki Instytucji Finansowych 2010". PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu "Top Marka" według magazynu Press oraz Złota Statuetka Marki Godnej Zaufania w kategorii bank w dorocznym badaniu European Trusted Brands przeprowadzanym przez wydawnictwo Reader’s Digest. Wyrazem uznania dla siły wizerunkowej Banku jest także tytuł Ambasadora Polskiej Gospodarki w kategorii Marka Europejska przyznany przez Business Centre Club. Marka PKO Banku Polskiego jest także najdroższa na krajowym rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na 1,5 mld dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej "Polskie Marki 2010" jej wartość została określona na 3,6 mld zł.