Notowany na NewConnect wiodący internetowy sprzedawca drewnianych akcesoriów lifestylowych oraz spersonalizowanych prezentów Plantwear, konsekwentnie realizuje kolejne kroki w obranej strategii. Spółka zamknęła II kwartał 2021 r., wypracowując 2 072 tys. zł przychodów, a w całym I półroczu br. ponad 4,4 mln zł. W porównaniu do ubiegłego roku, sprzedaż w II kwartale spadła o 5% r/r, a wynik netto wyniósł -141 tys. zł. Jest to spowodowane m.in. chwilową utratą do kont reklamowych marek spółki oraz dodatkowymi kosztami związanymi z optymalizacją wewnętrznych struktur.
- Na początku drugiego kwartału, w związku z globalną luką zabezpieczeń Facebook’a dwukrotnie doświadczyliśmy kilkudniowych okresów z brakiem dostępu do narzędzi reklamowych, co w późniejszym okresie przełożyło się na większe koszty pozyskania klienta. Jednakże już pod koniec czerwca nie było już śladu po tym wydarzeniu, a nasze dynamiki wzrostu marek wróciły na odpowiedni tor, skutkując zwiększonym przychodem w ostatnim miesiącu kwartału – komentuje Wiktor Pyrzyk, prezes Plantwear.
Plantwear w związku z poprawą rentowności przeprowadził w minionym kwartale optymalizację kosztów wynagrodzeń, zmieniając proces produkcji wyrobów i redukcję zatrudnienia. Spółka oprócz sprzedaży detalicznej działała proaktywnie pozyskując zlecenia B2B na wykonanie wyrobów z drewna dla klientów zewnętrznych w formie zamówień hurtowych. W II kwartale 2021 r. spółka konsekwentnie rozszerzała dystrybucje produktów marek spółki o nowe kanały sprzedaży. Zarówno produkty pod marką Plantwear jak i Giftbay są już dostępne w Amazonie na rynkach niemieckim oraz austriackim oraz na Allegro na rynku polskim.
- Stopniowo realizujemy założenia strategii na lata 2021-2022. Giftbay już w II kwartale rozpoczął sprzedaż produktów marki za pośrednictwem odrębnej spółki zależnej, a Plantwear teraz jako grupa kapitałowa po raz pierwszy przygotował skonsolidowane sprawozdanie finansowe – mówi Wiktor Pyrzyk. Dodaje również, że spółka wdrożyła system rozliczeń kosztów ponoszonych na rzecz spółek zależnych.
II kwartał br. był kolejnym z rzędu, w którym to największy udział w przychodach Plantwear miała drewniana biżuteria oraz akcesoria - wygenerowały one łącznie ponad 1 mln zł przychodów, sprzedając się w liczbie 15,6 tys. sztuk. Na drugim miejscu znalazły się drewniane zegarki, przynosząc spółce 0,6 mln zł przychodu. Dobry wynik odnotował także Giftbay – spółka zależna odnotowała blisko 0,2 mln zł sprzedaży z personalizowanych upominków.
Zespół e-commerce spółki kontynuuje prace nad rozwojem kolejnych serwisów e-commerce, a dział projektowy opracowuje koncepcje kolejnych produktów przygotowując je do wdrożenia. Liczba prowadzonych serwisów e-commerce do końca 2021 roku powinna wzrosnąć o cztery kolejne pozycje, w tym m.in. projekt Loxol. Przygotowywany jest także kolejny krok w celu dalszej, sprawnej budowy hubu e-commerce jakim ma być przeniesienia zorganizowanej części przedsiębiorstwa ‘Plantwear’ do spółki zależnej.