Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2010-04-29

A A A POLEĆ DRUKUJ

Trójwymiarowy obraz w salonie

  • Pierwsze na świecie rozwiązanie, które zapewnia trójwymiarowy obraz na ekranie kina domowego
  • Szybko rośnie zapotrzebowanie na telewizory 3D — według prognoz przychody w ciągu pięciu lat przekroczą 60 mld USD
  • Kompletne rozwiązanie umożliwiające transmisję 3D z miejsca akcji do odbiorców indywidualnych

Przebojowe filmy, takie jak Avatar, uzmysłowiły setkom milionów widzów atrakcyjność obrazu 3D. Coraz więcej z nich chce mieć takie same możliwości w komfortowych warunkach własnego salonu. Niektórzy analitycy prognozują, że do 2015 r. zostanie sprzedanych prawie 80 milionów telewizorów 3D. Jest to ogromna liczba, zważywszy że pojawiły się one na rynku dopiero na początku tego roku. Przewiduje się, że łączne przychody z ich sprzedaży przekroczą 60 milionów USD w ciągu pięciu lat.

Zapotrzebowanie rynku masowego na telewizory 3D szybko rośnie. Na targach NAB (National Association of Broadcasters) odbywających się w dniach od 12 do 15 kwietnia w Las Vegas nadawcy i operatorzy dowiedzą się, w jaki sposób nowe rozwiązanie Ericssona do nadawania programów do odbiorców indywidualnych (direct-to-home) oraz włączania i dystrybucji treści 3D umożliwi im spełnienie oczekiwań telewidzów.

Staffan Pehrson, szef działu rozwiązań dla telewizji (Solution Area TV) w firmie Ericsson uważa, że postępy technologii w kamerach, transmisji i wyświetlaniu umożliwiają już wprowadzenie telewizji 3D do domów prywatnych. Pehrson mówi: „Konsumenci będą mogli uzyskać takie same efekty w swoim salonie, jakie oglądali w kinie. Na targach NAB zaprezentujemy kompleksowe rozwiązanie umożliwiające już teraz nadawcom i operatorom wprowadzenie usług 3D dla odbiorców indywidualnych”. Ericsson prezentuje to rozwiązanie w oparciu o swoją wiedzę i doświadczenie w dystrybucji treści i technologii wideo wysokiej rozdzielczości.

Rozwiązanie 3D firmy Ericsson usuwa problemy związane z włączaniem i dystrybucją treści 3D oraz ich dostarczaniem bezpośrednio do odbiorców. W przypadku dołączania treści 3D na żywo występują inne problemy, niż w DTH. Najważniejsza jest konieczność zapewnienia możliwie najlepszej jakości obrazu, w tym pełnej rozdzielczości przestrzennej. Bogata oferta rozwiązań firmy Ericsson do włączania i dystrybucji treści została odpowiednio zoptymalizowana w celu zagwarantowania, że strumienie 3D będą skompresowane i prawidłowo dostarczane.

Wysokie kwalifikacje firmy Ericsson w dziedzinie telewizji wiążą się z przejęciem trzy lata temu firmy Tandberg Television i jej technologii kompresji wideo. Dzięki swej ustabilizowanej pozycji rynkowej Ericsson może oferować te usługi 3D szybko powiększającej się grupie konsumentów.

Informacje o rozwiązaniu firmy Ericsson do dostarczania treści 3D

Ericsson CExH42 MPEG-4 AVC HD Contribution Encoder stanowi naturalną platformę dla łączy do dołączania treści 3D, która gwarantuje pełną kontrolę parametrów kodowania, dokładną synchronizację i oznaczanie sygnaturami czasowymi skompresowanych ramek oraz generowanie całkowicie spakietowanego simulcastu 3D.

Ericsson RX8200 Receiver — nowa technologia tych odbiorników gwarantuje utrzymanie dokładne utrzymanie relacji czasowych i przestrzennych pomiędzy kanałami lewym i prawym także po stronie odbiorczej, co pozwala uniknąć pogorszenia jakości obrazu u pierwszych odbiorców transmisji 3D.

Koder Ericsson EN8190 HD — do dzisiejszej transmisji DTH. Rozwiązania 3D wykorzystujące metody kompatybilności ramek muszą stosować najlepszą dostępną technologię kompresji, tak aby konsument otrzymywał obraz możliwie najwyższej jakości. Koder ten zapewnia kompresję MPEG-4 AVC HD w oparciu o nową technologię Ericssona opracowaną z myślą o umożliwieniu konwersji na wszechobecne systemy HD.

Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, jest liderem w dziedzinie technologii mobilnych 2G, 3G i 4G i obsługuje sieci, z których korzysta ponad miliard abonentów. Zajmuje również czołową pozycję na rynku usług zarządzanych. Oferta firmy obejmuje infrastrukturę sieci stacjonarnych i komórkowych, usługi telekomunikacyjne, oprogramowanie oraz rozwiązania szerokopasmowe i multimedialne dla operatorów, przedsiębiorstw i branży medialnej. Spółki joint venture Sony Ericsson i ST-Ericsson zapewniają klientom osobiste urządzenia komunikacji mobilnej wyposażone w bogaty zestaw funkcji.

Ericsson realizuje swój długofalowy cel, jakim jest „stać się siłą napędową postępu w świecie komunikacji” poprzez innowacje, zaawansowane technologie oraz rozwiązania biznesowe zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju. Firma powstała w 1876 r. Ma centralę w Sztokholmie. Działa w 175 krajach i zatrudnia ponad 75 000 pracowników. W 2008 r. uzyskała przychody w wysokości 209 mld SEK (32,2 mld USD). Ericsson jest notowany na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.

Zapraszamy na:

www.ericsson.com/pl

www.twitter.com/ericsson_poland

www.youtube.com/ericssonpolska





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS