Największy bank internetowy kontynuuje rozwój narzędzi bankowości mobilnej. Tym razem, po wprowadzeniu lekkiej wersji serwisu transakcyjnego oraz nowych aplikacji na urządzenia Apple, przedstawia klientom aplikację na telefony wyposażone w popularny system Android.
mBank kontynuuje zapowiedziany rozwój usług bankowości mobilnej, przedstawiając klientom aplikację dedykowaną na smartfony wyposażone w system Android. Pozwala ona na wygodne korzystanie z banku przez komórkę lub tablet oraz wykonywanie najważniejszych operacji.
Aplikacja pozwala na wygodne i bezpieczne korzystanie z rachunku osobistego oraz innych produktów posiadanych w banku. Za jej pośrednictwem można wykonać najważniejsze operacje, czyli sprawdzić stan i historię rachunków, pobrać szczegóły dotyczące posiadanych kredytów, lokat i inwestycji, a także przelać pieniądze do zdefiniowanego odbiorcy, spłacić kartę kredytową lub doładować telefon komórkowy. Dodatkowo, klienci mają do dyspozycji wyszukiwarkę bankomatów i wpłatomatów, notowania funduszy inwestycyjnych oraz kursy walut.
Jak wynika z raportu Internet Standard „Mobile 2011”, w Polsce funkcjonuje już ponad milion tego typu urządzeń, a udział Androida na rynku mobilnych systemów operacyjnych wynosi ponad 17 proc. i plasuje ten system na drugiej pozycji pod względem popularności.
- Udział posiadaczy smartfonów wśród naszych klientów dynamicznie rośnie. Obecnie już ok. 40 proc. klientów korzystających ze stron mBanku przez komórkę, wykorzystuje do tego nowoczesne telefony – komentuje Rafał Borkowski, dyrektor Departamentu Promocji ds. Klientów Dojrzałych, odpowiedzialny za wdrażanie kolejnych usług bankowości mobilnej. - Statystyki logowania do lekkiej wersji serwisu transakcyjnego banku pokazują także, że jedną trzecią wszystkich odsłon wygenerowały urządzenia wyposażone w system Android. Spodziewamy się również, że zainteresowanie systemem Google będzie dalej rosnąć, stąd nasz krok w kierunku rozwoju aplikacji dla przyszłych i obecnych użytkowników tego systemu. W związku z popularyzacją Androida spodziewamy się także rosnącej liczby użytkowników bankowości mobilnej mBanku – dodaje Borkowski.
Borkowski upatruje popularności systemu Android w znacznym zróżnicowaniu urządzeń wyposażonych w ten system oraz polityce operatorów komórkowych, którzy oferują smartfony z Androidem już od 1 zł. – Na korzyść tego systemu wpływa z pewnością fakt, że funkcjonuje on w urządzeniach trzech rynkowych potentatów, czyli Samsunga, HTC oraz LG. Oferują oni urządzenia z wyższej półki, ale także te, na które klient nie musi przeznaczać dużych kwot. Dzięki temu coraz więcej klientów ma dostęp do zaawansowanych rozwiązań mobilnych – komentuje Borkowski.
Rozwiązania bankowości mobilnej to nie nowość w mBanku. Lekką informacyjną stronę banku udostępniono już w 2009 r., natomiast pierwsza wersja aplikacji informacyjnej na iPhone’a powstała w 2010 r. Dzięki niej klienci mieli dostęp do najświeższych i najważniejszych informacji z banku.
Rok później przedstawiono lekką wersję serwisu transakcyjnego. Aktualnie korzysta z niej ok. 300 tys. unikalnych użytkowników.
Z początkiem IV kwartału br., udostępniono aplikację na iPhone’a oraz pierwszą w kraju dostosowaną do wymagań sprzętowych aplikację na iPada. Obie są nie tylko oceniane jako jedne z najlepszych aplikacji finansowych w polskim AppStore, ale także cieszą się dużym zainteresowaniem. Od chwili wprowadzenia pobrało je 27 tys. osób.
Uruchomiony w 2000 roku mBank jest dziś największym bankiem wirtualnym oraz trzecim największym bankiem detalicznym w Polsce, obsługującym 2,7 mln Klientów. Od lat marka mBanku pozostaje synonimem bankowości elektronicznej. W niezależnych badaniach i plebiscytach mBank regularnie zdobywa tytuł banku najchętniej polecanego przez Klientów w Polsce (m.in. Audyt Bankowości Detalicznej TNS Pentor za I kwartał 2011 r.). W roku 2011 mBank został także ogłoszony najbardziej przyjaznym bankiem internetowym w prestiżowym plebiscycie „Przyjazny Bank Newsweeka”.