– Whirlpool EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) po raz czwarty z rzędu otrzymała tytuł Top Employer Europe, przyznawany przez Employer Institute w sześciu krajach: we Włoszech, Francji, Polsce, Rosji, Wielkiej Brytanii i Niemczech.
Certyfikat „Top Employer” dla najlepszego pracodawcy, przyznawany organizacjom spełniającym najwyższe standardy w zarządzaniu zasobami ludzkimi, jest wyrazem uznania dla zaangażowania Whirlpool w kształtowanie strategicznych i przemyślanych programów dotyczących środowiska pracy. Obszary wskazane w ramach Top Employer Europe obejmują działania Whirlpool na rzecz stworzenia środowiska pracy, które umacnia umiejętności pracowników, a także wdrożenie innowacyjnych praktyk i narzędzi z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, które pozwalają im osiągać najlepsze wyniki i wspólnie się rozwijać, nawet w najtrudniejszych czasach.
– Odczuwamy ogromną dumę z tego, że nasza organizacja po raz czwarty z rzędu została uznana za najlepszego pracodawcę – podkreśla Fabio Pommella, Prezes Whirlpool Company Polska – Było to możliwe dzięki zaangażowaniu i elastyczności wszystkich naszych zespołów, które nie ustawały w wysiłkach pomimo pandemii, umożliwiając nam dalszą realizację naszej wizji poprawy domowego komfortu, jednocześnie wdrażając zaawansowane praktyki i narzędzia dotyczące kapitału ludzkiego, inicjatywy w zakresie dobrego samopoczucia pracowników oraz programy szkoleniowe, które pomogły nam przezwyciężyć wyzwania w 2020 roku.
Do najważniejszych osiągnięć Whirlpool EMEA należy zaliczyć zakrojoną na szeroką skalę transformację zasobów ludzkich umożliwiającą liderom wcielanie najwyższych standardów doskonałości do swoich praktyk w czasie rzeczywistym i w wysoce zdigitalizowanym środowisku. Inicjatywa obejmująca 1200 Liderów Pracy w 35 krajach pozwoliła firmie na poprawę doświadczenia pracowników oraz standaryzację wszystkich procesów HR dla zespołów.
W 2020 roku w Whirlpool skupiono się też na dobrym samopoczuciu jako najważniejszym ze swoich priorytetów, przeprowadzając w ciągu roku wiele ankiet w celu zebrania sugestii dotyczących potrzeb pracowników oraz organizując doraźne webinaria i sesje szkoleniowe na różne tematy, takie jak: umiejętności dostosowywania się człowieka do zmieniających się warunków, zmiana i zarządzanie stresem, rodzicielstwo w okresie pandemii COVID-19, zarządzanie zespołami oraz najlepsze praktyki pracy w świecie, w którym dominują zmienność, niepewność, złożoność i brak jasności.
Oprócz wysiłków włożonych w tworzenie pozytywnego środowiska pracy certyfikat Top Employer wyróżnił Whirlpool za kulturę pracy opartą na podstawowych wartościach: uczciwości, szacunku, integracji i różnorodności, One Whirlpool i Spirit of Winning oraz na nowym modelu przywództwa – czyli takim zestawie zachowań i działań, które skłaniają pracowników do jak najlepszej pracy.
Zarząd Whirlpool uważa, że obowiązkiem moralnym firmy jest poszanowanie różnorodności i włączanie pracowników ze wszystkich środowisk. Z tego powodu Whirlpool posiada aktywne grupy zasobów pracowniczych, które pomagają uwzględnić zróżnicowanie i włączenie społeczne we wszystkich działaniach – takie jak Women’s Network oraz Young Professionals Network.