SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Inflacja osłabia Black Friday. Polacy nie wydadzą więcej

Z uwagi na inflację oraz sytuację geopolityczną Polacy rozważniej wydają pieniądze, w związku z czym nie spodziewamy się dużej różnicy w sprzedaży podczas tegorocznego Black Friday względem poprzednich lat - oceniła w rozmowie z PAP prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji Renata Juszkiewicz.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Black Friday, czyli dzień wielkich obniżek cen w sklepach, przypada tradycyjnie w pierwszy piątek po amerykańskim Dniu Dziękczynienia. W tym roku jest to 29 listopada. W Polsce to "święto wyprzedaży" na dobre przyjęło się od 2015 roku.

Prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji (POHiD) Renata Juszkiewicz podkreśliła w rozmowie z PAP, że Black Friday co roku cieszy się ogromnym zainteresowaniem konsumentów. W jej ocenie "jest to jeden z najważniejszych dni związanych z handlem w skali roku, szczególnie że przypada w okresie przedświątecznym".

Co Polacy kupują w Black Friday

"Polacy mając na uwadze, że Black Friday odbywa się w okresie przedświątecznym, stawiają podczas zakupów przede wszystkim na prezenty pod choinkę i inne rzeczy, które kojarzą się ze świętami" - wskazała.

Dodała, że największym zainteresowaniem polskich konsumentów podczas zakupów robionych tego dnia cieszy się elektronika - głównie sprzęt AGD. Konsumenci często polują również na lepsze ceny odzieży, obuwia, kosmetyków, produktów codziennego użytku i produktów spożywczych - dodała.

Szefowa POHiD wyjaśniła, że sklepy w ramach przygotowań do Black Friday często wcześniej ustalają i wysyłają do klientów specjalną ofertę, dzięki czemu konsumenci w dniu obniżek są już zorientowani, co można wtedy kupić po niższej cenie.

Ekspertka zauważyła, że w ostatnich latach zauważyć można zmiany w sposobie wydawania pieniędzy przez Polaków. "Widzimy różnicę w zasobności portfela polskich konsumentów z uwagi na inflację i sytuację geopolityczną oraz gospodarczą. Polacy obecnie rozważniej wydają pieniądze, szczególnie że tych pieniędzy na tego typu wydatki nie zostaje im więcej, tylko raczej mniej" - zauważyła Juszkiewicz.

Jak dodała, z uwagi na to, że polscy konsumenci w ostatnich latach wydają mniej pieniędzy, Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji "podczas tegorocznego Black Friday nie spodziewa się dużej różnicy w sprzedaży względem poprzednich lat"

Prezes POHiD dopytywana o to, czy Black Friday jest dniem, w którym odnotowywana jest największa ilość sprzedaży w okresie bożonarodzeniowym oceniła, że dzień ten jest porównywalny z okresem tuż przed Wigilią. "Black Friday przede wszystkim dotyczy produktów non-foodowych, natomiast przed samymi świętami konsumenci nastawieni są już bardziej na zakup produktów spożywczych" - podkreśliła.

"Każdy przedsiębiorca we własnym zakresie decyduje, czy obniża ceny tylko w Black Friday, czy przedłuża tę ofertę na cały tydzień - tzw. Black Week. Wiele zależy od asortymentu sklepu" - podsumowała.

Dołącz do dyskusji: Inflacja osłabia Black Friday. Polacy nie wydadzą więcej

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mike
Po co przepłacać skoro pod koniec roku będzie prawdziwi blak fridaj jak będą magazyny czyścili przed remanentem.
odpowiedź
User
gkj
A moim skromnym zdaniem Polacy nie wydadzą więcej, bo dzięki dyrektywie Unii Europejskiej o informowaniu o cenach widzą wyraźnie, jak są robieni w balona.
odpowiedź