SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

CD Projekt miał 200 mln zł zysku w 2017 roku. W tym roku wyjście gry 'Gwint' z wersji beta, prace przy 'Cyberpunk 2077'

CD Projekt odnotował 200,27 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2017 r. wobec 250,51 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Adam Kiciński, fot. CD Projekt Adam Kiciński, fot. CD Projekt

Zysk operacyjny wyniósł 240,94 mln zł wobec 303,63 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 463,18 mln zł w 2017 r. wobec 583,9 mln zł rok wcześniej.

- W 2017 r. 95% przychodów ze sprzedaży grupy kapitałowej CD Projekt pochodziło z działalności eksportowej. W 2017 r. 54% sprzedaży realizowanej było do odbiorców w USA, a 24% do odbiorców z krajów UE. Obecnie blisko 80% sprzedaży w segmencie CD Projekt RED realizowanej jest za pośrednictwem cyfrowych platform dystrybucji, takich jak GOG.com, Steam, Origin, App Store, Google Store czy PlayStation Store i Xbox Games Store - czytamy w raporcie.

Wartość przychodów ze sprzedaży Grupy CD Projekt w 2017 roku była niższa o 20,7% od przychodów ze sprzedaży w roku poprzednim, w którym miała miejsce premiera "Krwi i Wina" - dużego dodatku do gry "Wiedźmin 3: Dziki Gon", zaś "Wiedźmin 3" wprowadzony został do sprzedaży w nowej Edycji Gry Roku (Game of the Year Edition), zawierającej grę oraz oba wydane dodatki, zaznaczono w informacji.

- Od strony sprzedażowej największym nowym wydarzeniem roku 2017 było udostępnienie pod koniec maja 2017 roku pierwszej produkcji free to play grupy - gry 'Gwint: Wiedźmińska Gra Karciana' w ramach publicznych beta testów - czytamy dalej.

Największy udział w sprzedaży Grupy CD Projekt miały przychody wygenerowane przez segment CD Projekt RED w kwocie 330 304 tys. zł. Składają się na nie w 96,7% przychody ze sprzedaży produktów w kwocie 319 481 tys. zł wynikające głównie z uzyskanych tantiem dotyczących gry "Wiedźmin 3: Dziki Gon" wraz z dodatkami "Krew i Wino" oraz "Serca z Kamienia", a także przychody uzyskane w ramach projektu "Gwint: Wiedźmińska Gra Karciana". W segmencie GOG.com w 2017 roku Grupa wykazała 169 550 tys. zł przychodów ze sprzedaży, to jest o 27,0% więcej niż w roku 2016, wymieniono w raporcie.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2017 r. wyniósł 184,61 mln zł wobec 249,7 mln zł zysku rok wcześniej.

CD Projekt planuje w tym roku wyjście gry 'Gwint' z wersji beta

CD Projekt planuje w tym roku wyjście gry "Gwint: Wiedźmińska Gra Karciana" z wersji beta i wydanie dodatku fabularnego skierowanego do jednego gracza - "Wojny Krwi", poinformował prezes Adam Kiciński.

"'Gwint' - w niecały rok od rozpoczęcia publicznej bety jest zbalansowany, oferuje blisko 500 kart i jest dostępny w 10 wersjach językowych, w tym w wersji chińskiej. To dopiero początek. Chcemy, aby w kolejnych miesiącach nasza karcianka jeszcze częściej i mocniej była obecna w świadomości graczy. Uruchomiliśmy zespół live operations, odpowiadający za regularne organizowanie wydarzeń wewnątrz gry. Sama gra też jest i będzie rozbudowywana" - napisał Kiciński w liście do akcjonariuszy.

"Niedawno wprowadziliśmy drugi tryb rozgrywki - Arenę, a w kolejnych miesiącach będziemy dodawać kolejne karty i animować społeczność graczy. Na 2018 r. planujemy wyjście z bety i wydanie dodatku fabularnego skierowanego do jednego gracza - 'Wojny Krwi' - poprzedzone dedykowaną kampanią marketingową" - dodał prezes.

Prace nad projektem 'Cyberpunk 2077' idą zgodnie z harmonogramem
 
"Prace nad naszym flagowym projektem - 'Cyberpunkiem 2077' - idą zgodnie z harmonogramem. Pod koniec ubiegłego roku osiągnęliśmy istotny milestone produkcyjny" - napisał Kiciński w liście do akcjonariuszy.

Na koniec 2017 r. grupa kapitałowa CD Projekt zatrudniała 743 osoby, tj. o 24% więcej niż rok wcześniej. 79% z nich składało się na zespół segmentu CD Projekt RED, pozostałe 21% GOG.com, podano w raporcie.

"67% zatrudnionych w grupie kapitałowej CD Projekt to deweloperzy zajmujący się produkcją gier CD Projekt RED - 'Gwinta: Wiedźmińskiej Gry Karcianej' i 'Cyberpunk 2077' oraz deweloperzy segmentu GOG.com odpowiedzialni m.in. za rozwój strony GOG.com i aplikacji GOG Galaxy. 33% zespołu to osoby nie związane bezpośrednio z produkcją gier i serwisów grupy. To, co wyróżnia CD Projekt RED na tle innych twórców gier to liczny wewnętrzny dział marketingu. Zespół ten na koniec 2017 r. liczył łącznie 60 osób" - wymieniono w raporcie.

W skład grupy CD Projekt wchodzą: CD Projekt RED - deweloper gier wideo z gatunku RPG i GOG - globalna platforma cyfrowej dystrybucji gier. Sztandarową grą wydawnictwa jest seria "Wiedźmin", obecnie trwają prace nad "Cyberpunk 2077".

Dołącz do dyskusji: CD Projekt miał 200 mln zł zysku w 2017 roku. W tym roku wyjście gry 'Gwint' z wersji beta, prace przy 'Cyberpunk 2077'

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl