SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

NK.pl znów przed WP, Facebook z 9,5 mln użytkowników

W grudniu ub.r. NK.pl odwiedziło więcej użytkowników niż strony Wirtualnej Polski. Zasięg Facebooka wzrósł o ponad 400 tys. real users, dzięki czemu serwis wyprzedził witryny Wikipedii.

Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że w grudniu ub.r. strony Google odwiedziło minimalnie mniej polskich użytkowników niż miesiąc wcześniej, za to witryny Onetu – nieznacznie więcej. Oba serwisy pozostały zdecydowanymi liderami popularności: Google jako jedyne ma zasięg przekraczający 90 proc. polskiego rynku, a zasięg Onetu utrzymuje się powyżej 70 proc.

Natomiast serwis NK.pl, zapewniający prawie cały ruch grupy nasza-klasa.pl, zanotował prawie 250 tys. real users więcej niż w listopadzie. Strony Wirtualnej Polski odwiedziło za to ok. 60 tys. użytkowników mniej, przez co spadły one na trzecią pozycję. Tym samym NK.pl wróciła na drugie miejsce, które w listopadzie po raz pierwszy od dłuższego czasu straciła na rzecz WP.

O dwa miejsca w górę przesunął się YouTube, który w grudniu ub.r. odwiedziło ponad 350 tys. polskich użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej. Strony Grupy Allegro.pl osiągnęły podobne wyniki jak w listopadzie i wyprzedziły witryny Gazeta.pl, które zanotowały spadek o ponad 200 tys. real users. Serwisy Interii i o2.pl odwiedziło mniej więcej tyle samo użytkowników, co miesiąc wcześniej.

Grudzień był kolejnym miesiącem z rzędu, w którym wzrósł w Polsce zasięg Facebooka – tym razem o prawie 440 tys. real users. A ponieważ strony Wikipedii odwiedziło ponad 300 tys. polskich użytkowników mniej niż w listopadzie, Facebook wyprzedził je, awansując na dziesiąte miejsce.

W drugiej dziesiątce zestawienia zwraca uwagę bardzo duży – wynoszący ponad 2 mln real users – wzrost zasięgu stron Mozilli. Z kolei witryny GG Network odwiedziło prawie 300 tys. użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej, strony Polskapresse – ponad 600 tys. mniej, a serwisy Money.pl – prawie 700 tys. mniej.

         Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego
lp. nazwa użytkownicy
(real users)
zasięg  audyt
site-centric
1 Grupa Google 16 750 457 91,47%  
2 Grupa Onet.pl 13 343 696 72,87% tak
3 Grupa nasza-klasa.pl 12 253 764 66,92%  
4 Grupa Wirtualna Polska 12 117 416 66,17% tak
5 youtube.com 11 873 997 64,84%  
6 Grupa Allegro.pl 11 622 009 63,47% tak
7 Grupa Gazeta.pl 11 522 912 62,93% tak
8 Grupa Interia.pl 11 319 686 61,82% tak
9 Grupa O2.pl 10 198 214 55,69% tak
10 facebook.com 9 582 619 52,33%  
11 Grupa Wikipedia 8 809 387 48,11%  
12 Grupa Mozilla 7 046 491 38,48%  
13 Grupa GG Network 6 009 998 32,82% tak
14 Grupa Microsoft 5 758 683 31,45%  
15 Grupa Ringier Axel Springer 5 109 382 27,90% tak
16 Grupa Infor 4 729 461 25,83% tak
17 Grupa Polskapresse 4 632 174 25,30% tak
18 Grupa Orange 4 498 089 24,56%  
19 Grupa Money.pl 4 213 534 23,01% tak
20 dobreprogramy.pl 4 108 108 22,43% tak

 

W grupie witryn objętych audytem site-centric z powodu spadków popularności, o których wyżej, strony Polskapresse przesunęły się w dół o dwa miejsca, a strony Money.pl – o jedno. Dzięki temu serwisy Inforu awansowały o dwie pozycje. W drugiej dziesiątce rankingu dobreprogramy.pl zyskały prawie 200 tys. użytkowników, a strony Grupy Pf.pl – ponad 350 tys., za to serwisy Muratora straciły ok. 400 tys. real users.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych w całości lub częściowo* objętych audytem site-centric według zasięgu
lp. nazwa zasięg  użytkownicy
(real users)
1 Grupa Onet.pl 72,87% 13 343 696
2 Grupa Wirtualna Polska 66,17% 12 117 416
3 Grupa Allegro.pl 63,47% 11 622 009
4 Grupa Gazeta.pl 62,93% 11 522 912
5 Grupa Interia.pl 61,82% 11 319 686
6 Grupa O2.pl 55,69% 10 198 214
7 Grupa GG Network 32,82% 6 009 998
8 Grupa Ringier Axel Springer 27,90% 5 109 382
9 Grupa Infor 25,83% 4 729 461
10 Grupa Polskapresse 25,30% 4 632 174
11 Grupa Money.pl 23,01% 4 213 534
12 dobreprogramy.pl 22,43% 4 108 108
13 Grupa Spolecznosci.pl 22,32% 4 086 744
14 Grupa Pf.pl 20,12% 3 684 112
15 Grupa Media Regionalne 19,32% 3 537 568
16 Grupa Pkt.pl 16,88% 3 090 515
17 Grupa Spilgames* 16,86% 3 088 225
18 filmweb.pl 16,82% 3 079 365
19 Grupa Murator 16,80% 3 076 477
20 Grupa Edipresse.pl 16,80% 3 075 667


Adres google.pl odwiedziło ponad 150 tys. polskich użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej, a google.com – ponad 100 tys. mniej. Natomiast domena onet.pl straciła prawie 200 tys. real users, wskutek czego została wyprzedzona przez nk.pl, która zanotowała ok. 250 tys. użytkowników więcej.

Ranking domen według zasięgu miesięcznego
lp. nazwa użytkownicy
(real users)
zasięg  audyt site-centric
1 google.pl                  15 966 017    87,19%  
2 nk.pl                  12 241 196    66,85%  
3 onet.pl                  12 054 537    65,83% tak
4 youtube.com                  11 873 997    64,84%  
5 google.com                  11 776 056    64,31%  
6 allegro.pl                  11 050 639    60,35% tak
7 wp.pl                  10 820 892    59,09% tak
8 facebook.com                    9 582 619    52,33%  
9 wikipedia.org                    8 605 711    46,99%  
10 interia.pl                    8 004 790    43,71% tak
11 gazeta.pl                    7 573 374    41,36% tak
12 mozilla.com                    6 913 160    37,75%  
13 chomikuj.pl                    5 178 102    28,28% tak
14 wrzuta.pl                    5 024 774    27,44% tak
15 ceneo.pl                    4 981 651    27,20% tak
16 o2.pl                    4 648 289    25,38% tak
17 microsoft.com                    4 632 528    25,30%  
18 orange.pl                    4 498 089    24,56%  
19 zumi.pl                    4 390 742    23,98% tak
20 blogspot.com                    4 351 234    23,76%  

 

Użytkownicy serwisów Grupy Allegro.pl, których było nieznacznie więcej niż miesiąc wcześniej, wykonali ponad 200 mln odsłon mniej. Strony Onetu zanotowały ok. 70 mln odsłon mniej, witryny Wirtualnej Polski – niecałe 20 mln mniej, a strony Grupy Spolecznosci.pl – ponad 100 mln mniej. W zestawieniu największy wzrost pod tym względem – wynoszący ponad 50 mln odsłon – osiągnęły serwisy Interii.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych w całości lub częściowo* objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon
lp. nazwa liczba odsłon użytkownicy
(real users)
1 Grupa Allegro.pl 5 413 975 768 11 622 009
2 Grupa Onet.pl 3 072 486 079 13 343 696
3 Grupa Wirtualna Polska 2 430 969 814 12 117 416
4 Grupa Interia.pl 1 245 008 138 11 319 686
5 Grupa O2.pl 1 175 352 281 10 198 214
6 Grupa Gazeta.pl 1 142 464 856 11 522 912
7 Grupa Spolecznosci.pl 902 069 032 4 086 744
8 Grupa Spilgames* 295 948 192 3 088 225
9 Grupa GG Network 177 250 458 6 009 998
10 poszkole.pl 176 222 295 1 284 818


Przeciętny użytkownik stron Onetu spędził na nich w grudniu 22 minuty mniej niż w listopadzie. Za to strony Interii zyskały pod tym względem ponad 10 minut, a witryny o2.pl – 7,5 minuty. Z Wirtualnej Polski internauci korzystali średnio tak samo długo jak miesiąc wcześniej, a z serwisów Allegro.pl – ok. 8 minut krócej.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych w całości lub częściowo* objętych audytem site-centric według miesięcznego czasu
lp. nazwa czas
[godz]
średni czas na użytkownika [godz:min:s] użytkownicy
(real users)
1 Grupa Onet.pl            77 528 125    05:48:36 13 343 696
2 Grupa Wirtualna Polska            71 593 163    05:54:30 12 117 416
3 Grupa Allegro.pl            59 331 181    05:06:18 11 622 009
4 Grupa Interia.pl            41 896 061    03:42:04 11 319 686
5 Grupa O2.pl            31 954 036    03:08:00 10 198 214
6 Grupa Gazeta.pl            25 119 227    02:10:48 11 522 912
7 Grupa GG Network            10 280 325    01:42:38 6 009 998
8 Grupa Spolecznosci.pl              9 704 818    02:22:29 4 086 744
9 Grupa Spilgames*              7 610 790    02:27:52 3 088 225
10 Grupa Eska              6 196 966    03:42:02 1 674 667
11 Grupa Eurozet              5 218 378    06:45:43 771 734
12 wyspagier.pl              4 177 954    02:12:18 1 894 849
13 Grupa TVN              2 176 320    00:53:03 2 461 720
14 joemonster.org              2 072 567    01:29:28 1 389 972
15 poszkole.pl              1 849 182    01:26:21 1 284 818
16 filmweb.pl              1 669 288    00:32:32 3 079 365
17 Grupa Media Regionalne              1 621 152    00:27:30 3 537 568
18 nokaut.pl              1 470 815    00:32:11 2 741 976
19 Grupa Polskapresse              1 456 765    00:18:52 4 632 174
20 grono.net              1 111 441    00:33:54 1 966 698


Wśród aplikacji Gadu-Gadu zanotowało minimalny spadek liczby użytkowników. Za to Skype – m.in. wskutek awarii tuż przed Bożym Narodzeniem – stracił w porównaniu z listopadem ok. 370 real users, przez co przesunął się na trzecie miejsce. Na drugą pozycję awansował dzięki temu Windows Media Player. Natomiast z Winampa i Ipli skorzystało po ponad 200 tys. użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej.  

Ranking  aplikacji według zasięgu miesięcznego**
lp. nazwa zasięg aktywne programy** audyt site-centric
1 Komunikator Gadu-Gadu 36,20% 6 629 449 tak
2 Windows Media Player 23,96% 4 387 182  
3 Komunikator Skype 22,95% 4 203 209  
4 Winamp 13,22% 2 421 016  
5 Ipla 12,22% 2 237 705  
6 OpenFM 5,87% 1 075 572  
7 RealPlayer 3,72% 681 069  
8 Windows Live Messenger 2,39% 437 779  
9 VLC media player 2,33% 427 427  
10 Aplikacja Google Desktop 2,31% 423 221  
11 Komunikator Tlen.pl 2,21% 405 475 tak
12 QuickTime 1,61% 294 690  
13 BestPlayer 1,57% 286 837  
14 Google Earth 1,51% 277 016  
15 iTunes 1,45% 264 645  
16 Komunikator AQQ 1,07% 195 278 tak
17 Czytnik RSS Paseczek 0,65% 118 829  
18 GOM Player 0,61% 110 809  
19 AIMP 0,56% 101 891  
20 KMplayer 0,49% 89 206  

 



* w zestawieniu uwzględniono tylko audytowane części grup witryn i witryn niezgrupowanych
** aktywne programy oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w badanym miesiącu

 

Liczebność próby: N= 15 494. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC
 

Dołącz do dyskusji: NK.pl znów przed WP, Facebook z 9,5 mln użytkowników

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
LISEK
Nie dacie się reklamom! Firefox + adblock i mamy zablokowane wszystkie reklamy (nawet na youtube).
0 0
odpowiedź
User
Andy
To jak LISEK poleca adblocka to ja polece ghostery i wszystkie te statystyki ogladalnosci stron szlak wezmie
0 0
odpowiedź
User
tumoszek
Ale kłamią z tym facebookiem, ma niecałe 6 mln userów. Wystarczy wejść w zakładkę reklamy i tam jest szacowana grupa wszystkich użytkowników w Polsce!!! gówniane badanie Gemius zrobił
0 0
odpowiedź