NK.pl znów przed WP, Facebook z 9,5 mln użytkowników
W grudniu ub.r. NK.pl odwiedziło więcej użytkowników niż strony Wirtualnej Polski. Zasięg Facebooka wzrósł o ponad 400 tys. real users, dzięki czemu serwis wyprzedził witryny Wikipedii.
Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że w grudniu ub.r. strony Google odwiedziło minimalnie mniej polskich użytkowników niż miesiąc wcześniej, za to witryny Onetu – nieznacznie więcej. Oba serwisy pozostały zdecydowanymi liderami popularności: Google jako jedyne ma zasięg przekraczający 90 proc. polskiego rynku, a zasięg Onetu utrzymuje się powyżej 70 proc.
Natomiast serwis NK.pl, zapewniający prawie cały ruch grupy nasza-klasa.pl, zanotował prawie 250 tys. real users więcej niż w listopadzie. Strony Wirtualnej Polski odwiedziło za to ok. 60 tys. użytkowników mniej, przez co spadły one na trzecią pozycję. Tym samym NK.pl wróciła na drugie miejsce, które w listopadzie po raz pierwszy od dłuższego czasu straciła na rzecz WP.
O dwa miejsca w górę przesunął się YouTube, który w grudniu ub.r. odwiedziło ponad 350 tys. polskich użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej. Strony Grupy Allegro.pl osiągnęły podobne wyniki jak w listopadzie i wyprzedziły witryny Gazeta.pl, które zanotowały spadek o ponad 200 tys. real users. Serwisy Interii i o2.pl odwiedziło mniej więcej tyle samo użytkowników, co miesiąc wcześniej.
Grudzień był kolejnym miesiącem z rzędu, w którym wzrósł w Polsce zasięg Facebooka – tym razem o prawie 440 tys. real users. A ponieważ strony Wikipedii odwiedziło ponad 300 tys. polskich użytkowników mniej niż w listopadzie, Facebook wyprzedził je, awansując na dziesiąte miejsce.
W drugiej dziesiątce zestawienia zwraca uwagę bardzo duży – wynoszący ponad 2 mln real users – wzrost zasięgu stron Mozilli. Z kolei witryny GG Network odwiedziło prawie 300 tys. użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej, strony Polskapresse – ponad 600 tys. mniej, a serwisy Money.pl – prawie 700 tys. mniej.
Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego | ||||
lp. | nazwa |
użytkownicy (real users) |
zasięg |
audyt site-centric |
1 | Grupa Google | 16 750 457 | 91,47% | |
2 | Grupa Onet.pl | 13 343 696 | 72,87% | tak |
3 | Grupa nasza-klasa.pl | 12 253 764 | 66,92% | |
4 | Grupa Wirtualna Polska | 12 117 416 | 66,17% | tak |
5 | youtube.com | 11 873 997 | 64,84% | |
6 | Grupa Allegro.pl | 11 622 009 | 63,47% | tak |
7 | Grupa Gazeta.pl | 11 522 912 | 62,93% | tak |
8 | Grupa Interia.pl | 11 319 686 | 61,82% | tak |
9 | Grupa O2.pl | 10 198 214 | 55,69% | tak |
10 | facebook.com | 9 582 619 | 52,33% | |
11 | Grupa Wikipedia | 8 809 387 | 48,11% | |
12 | Grupa Mozilla | 7 046 491 | 38,48% | |
13 | Grupa GG Network | 6 009 998 | 32,82% | tak |
14 | Grupa Microsoft | 5 758 683 | 31,45% | |
15 | Grupa Ringier Axel Springer | 5 109 382 | 27,90% | tak |
16 | Grupa Infor | 4 729 461 | 25,83% | tak |
17 | Grupa Polskapresse | 4 632 174 | 25,30% | tak |
18 | Grupa Orange | 4 498 089 | 24,56% | |
19 | Grupa Money.pl | 4 213 534 | 23,01% | tak |
20 | dobreprogramy.pl | 4 108 108 | 22,43% | tak |
W grupie witryn objętych audytem site-centric z powodu spadków popularności, o których wyżej, strony Polskapresse przesunęły się w dół o dwa miejsca, a strony Money.pl – o jedno. Dzięki temu serwisy Inforu awansowały o dwie pozycje. W drugiej dziesiątce rankingu dobreprogramy.pl zyskały prawie 200 tys. użytkowników, a strony Grupy Pf.pl – ponad 350 tys., za to serwisy Muratora straciły ok. 400 tys. real users.
Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych w całości lub częściowo* objętych audytem site-centric według zasięgu | |||
lp. | nazwa | zasięg |
użytkownicy (real users) |
1 | Grupa Onet.pl | 72,87% | 13 343 696 |
2 | Grupa Wirtualna Polska | 66,17% | 12 117 416 |
3 | Grupa Allegro.pl | 63,47% | 11 622 009 |
4 | Grupa Gazeta.pl | 62,93% | 11 522 912 |
5 | Grupa Interia.pl | 61,82% | 11 319 686 |
6 | Grupa O2.pl | 55,69% | 10 198 214 |
7 | Grupa GG Network | 32,82% | 6 009 998 |
8 | Grupa Ringier Axel Springer | 27,90% | 5 109 382 |
9 | Grupa Infor | 25,83% | 4 729 461 |
10 | Grupa Polskapresse | 25,30% | 4 632 174 |
11 | Grupa Money.pl | 23,01% | 4 213 534 |
12 | dobreprogramy.pl | 22,43% | 4 108 108 |
13 | Grupa Spolecznosci.pl | 22,32% | 4 086 744 |
14 | Grupa Pf.pl | 20,12% | 3 684 112 |
15 | Grupa Media Regionalne | 19,32% | 3 537 568 |
16 | Grupa Pkt.pl | 16,88% | 3 090 515 |
17 | Grupa Spilgames* | 16,86% | 3 088 225 |
18 | filmweb.pl | 16,82% | 3 079 365 |
19 | Grupa Murator | 16,80% | 3 076 477 |
20 | Grupa Edipresse.pl | 16,80% | 3 075 667 |
Adres google.pl odwiedziło ponad 150 tys. polskich użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej, a google.com – ponad 100 tys. mniej. Natomiast domena onet.pl straciła prawie 200 tys. real users, wskutek czego została wyprzedzona przez nk.pl, która zanotowała ok. 250 tys. użytkowników więcej.
Ranking domen według zasięgu miesięcznego | ||||
lp. | nazwa |
użytkownicy (real users) |
zasięg | audyt site-centric |
1 | google.pl | 15 966 017 | 87,19% | |
2 | nk.pl | 12 241 196 | 66,85% | |
3 | onet.pl | 12 054 537 | 65,83% | tak |
4 | youtube.com | 11 873 997 | 64,84% | |
5 | google.com | 11 776 056 | 64,31% | |
6 | allegro.pl | 11 050 639 | 60,35% | tak |
7 | wp.pl | 10 820 892 | 59,09% | tak |
8 | facebook.com | 9 582 619 | 52,33% | |
9 | wikipedia.org | 8 605 711 | 46,99% | |
10 | interia.pl | 8 004 790 | 43,71% | tak |
11 | gazeta.pl | 7 573 374 | 41,36% | tak |
12 | mozilla.com | 6 913 160 | 37,75% | |
13 | chomikuj.pl | 5 178 102 | 28,28% | tak |
14 | wrzuta.pl | 5 024 774 | 27,44% | tak |
15 | ceneo.pl | 4 981 651 | 27,20% | tak |
16 | o2.pl | 4 648 289 | 25,38% | tak |
17 | microsoft.com | 4 632 528 | 25,30% | |
18 | orange.pl | 4 498 089 | 24,56% | |
19 | zumi.pl | 4 390 742 | 23,98% | tak |
20 | blogspot.com | 4 351 234 | 23,76% |
Użytkownicy serwisów Grupy Allegro.pl, których było nieznacznie więcej niż miesiąc wcześniej, wykonali ponad 200 mln odsłon mniej. Strony Onetu zanotowały ok. 70 mln odsłon mniej, witryny Wirtualnej Polski – niecałe 20 mln mniej, a strony Grupy Spolecznosci.pl – ponad 100 mln mniej. W zestawieniu największy wzrost pod tym względem – wynoszący ponad 50 mln odsłon – osiągnęły serwisy Interii.
Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych w całości lub częściowo* objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon | |||
lp. | nazwa | liczba odsłon |
użytkownicy (real users) |
1 | Grupa Allegro.pl | 5 413 975 768 | 11 622 009 |
2 | Grupa Onet.pl | 3 072 486 079 | 13 343 696 |
3 | Grupa Wirtualna Polska | 2 430 969 814 | 12 117 416 |
4 | Grupa Interia.pl | 1 245 008 138 | 11 319 686 |
5 | Grupa O2.pl | 1 175 352 281 | 10 198 214 |
6 | Grupa Gazeta.pl | 1 142 464 856 | 11 522 912 |
7 | Grupa Spolecznosci.pl | 902 069 032 | 4 086 744 |
8 | Grupa Spilgames* | 295 948 192 | 3 088 225 |
9 | Grupa GG Network | 177 250 458 | 6 009 998 |
10 | poszkole.pl | 176 222 295 | 1 284 818 |
Przeciętny użytkownik stron Onetu spędził na nich w grudniu 22 minuty mniej niż w listopadzie. Za to strony Interii zyskały pod tym względem ponad 10 minut, a witryny o2.pl – 7,5 minuty. Z Wirtualnej Polski internauci korzystali średnio tak samo długo jak miesiąc wcześniej, a z serwisów Allegro.pl – ok. 8 minut krócej.
Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych w całości lub częściowo* objętych audytem site-centric według miesięcznego czasu | ||||
lp. | nazwa |
czas [godz] |
średni czas na użytkownika [godz:min:s] |
użytkownicy (real users) |
1 | Grupa Onet.pl | 77 528 125 | 05:48:36 | 13 343 696 |
2 | Grupa Wirtualna Polska | 71 593 163 | 05:54:30 | 12 117 416 |
3 | Grupa Allegro.pl | 59 331 181 | 05:06:18 | 11 622 009 |
4 | Grupa Interia.pl | 41 896 061 | 03:42:04 | 11 319 686 |
5 | Grupa O2.pl | 31 954 036 | 03:08:00 | 10 198 214 |
6 | Grupa Gazeta.pl | 25 119 227 | 02:10:48 | 11 522 912 |
7 | Grupa GG Network | 10 280 325 | 01:42:38 | 6 009 998 |
8 | Grupa Spolecznosci.pl | 9 704 818 | 02:22:29 | 4 086 744 |
9 | Grupa Spilgames* | 7 610 790 | 02:27:52 | 3 088 225 |
10 | Grupa Eska | 6 196 966 | 03:42:02 | 1 674 667 |
11 | Grupa Eurozet | 5 218 378 | 06:45:43 | 771 734 |
12 | wyspagier.pl | 4 177 954 | 02:12:18 | 1 894 849 |
13 | Grupa TVN | 2 176 320 | 00:53:03 | 2 461 720 |
14 | joemonster.org | 2 072 567 | 01:29:28 | 1 389 972 |
15 | poszkole.pl | 1 849 182 | 01:26:21 | 1 284 818 |
16 | filmweb.pl | 1 669 288 | 00:32:32 | 3 079 365 |
17 | Grupa Media Regionalne | 1 621 152 | 00:27:30 | 3 537 568 |
18 | nokaut.pl | 1 470 815 | 00:32:11 | 2 741 976 |
19 | Grupa Polskapresse | 1 456 765 | 00:18:52 | 4 632 174 |
20 | grono.net | 1 111 441 | 00:33:54 | 1 966 698 |
Wśród aplikacji Gadu-Gadu zanotowało minimalny spadek liczby użytkowników. Za to Skype – m.in. wskutek awarii tuż przed Bożym Narodzeniem – stracił w porównaniu z listopadem ok. 370 real users, przez co przesunął się na trzecie miejsce. Na drugą pozycję awansował dzięki temu Windows Media Player. Natomiast z Winampa i Ipli skorzystało po ponad 200 tys. użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej.
Ranking aplikacji według zasięgu miesięcznego** | ||||
lp. | nazwa | zasięg | aktywne programy** | audyt site-centric |
1 | Komunikator Gadu-Gadu | 36,20% | 6 629 449 | tak |
2 | Windows Media Player | 23,96% | 4 387 182 | |
3 | Komunikator Skype | 22,95% | 4 203 209 | |
4 | Winamp | 13,22% | 2 421 016 | |
5 | Ipla | 12,22% | 2 237 705 | |
6 | OpenFM | 5,87% | 1 075 572 | |
7 | RealPlayer | 3,72% | 681 069 | |
8 | Windows Live Messenger | 2,39% | 437 779 | |
9 | VLC media player | 2,33% | 427 427 | |
10 | Aplikacja Google Desktop | 2,31% | 423 221 | |
11 | Komunikator Tlen.pl | 2,21% | 405 475 | tak |
12 | QuickTime | 1,61% | 294 690 | |
13 | BestPlayer | 1,57% | 286 837 | |
14 | Google Earth | 1,51% | 277 016 | |
15 | iTunes | 1,45% | 264 645 | |
16 | Komunikator AQQ | 1,07% | 195 278 | tak |
17 | Czytnik RSS Paseczek | 0,65% | 118 829 | |
18 | GOM Player | 0,61% | 110 809 | |
19 | AIMP | 0,56% | 101 891 | |
20 | KMplayer | 0,49% | 89 206 |
* w zestawieniu uwzględniono tylko audytowane części grup witryn i witryn niezgrupowanych
** aktywne programy oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w badanym miesiącu
Liczebność próby: N= 15 494. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC
Dołącz do dyskusji: NK.pl znów przed WP, Facebook z 9,5 mln użytkowników