SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Orange, Eska i Coca-Cola na czele polskich marek na Snapchacie. „Muszą uczyć się od twórców internetowych” (TOP20)

Najpopularniejszymi polskimi markami na Snapchacie są Orange, Eska TV, Coca-Cola i Yeah Bunny, przy czym mają dużo niższe zasięgi niż czołowi blogerzy i inni liderzy opinii - wynika za statystyk Hash.fm. - W obecnej fazie rozwoju Snapchata to twórcy internetowi nadają ton temu medium, to oni pokazują, jak zdobywać widzów. Marketerzy będą musieli się trochę poduczyć, jak tu działać - komentuje Konrad Traczyk, szef Hash.fm.

Sieć reklamowa Hash.fm opracowała zestawienie najpopularniejszych polskich marek na Snapchacie w oparciu o statystyki liczby wyświetleń „My Story” (czyli w praktyce maksymalną liczbę widzów udostępnionego wideo) zebrane w ostatnich tygodniach. Na razie profile tylko 17 marek zebrały po więcej niż tysiąc wyświetleń.

Liderem jest Orange Polska z 20,1 tys. widzów, wyprzedający Eskę TV (14,6 tys.), Coca-Cola Polska (12,8 tys.) i markę odzieżową Yeah Bunny (12,7 tys.). W pierwszej dziesiątce znajdują się jeszcze trzy marki medialne (Radio Eska, Wiedza Bezużyteczna i TVP), dwie odzieżowe (PLNY i Sinsay) i jedna telekomunikacyjna (Play Polska). W całym zestawieniu przeważają te trzy kategorie tematyczne.

Dwa miesiące temu Hash.fm udostępnił ranking stu najpopularniejszych profili osobowych na Snapchacie, w którym prowadząca blogerka Maffashion miała 61,8 tys. widzów, a pozostałe osoby z pierwszej dziesiątki - od 26,4 tys. do 45,5 tys. (zobacz pełne zestawienie).

Z czego wynika przewaga popularności czołowych użytkowników nad markami? - W obecnej fazie rozwoju Snapchata to twórcy internetowi nadają mu ton, to oni pokazują, jak zdobywać widzów. Jest to najlepszym dowodem na świeżość i atrakcyjność Snapachata dla użytkowników smartfonów, że jego popularność jest tworzona oddolnie - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Konrad Traczyk, szef Hash.fm.

Traczyk zaznacza, że szybko rośnie zainteresowanie reklamodawców działaniami na Snapchacie. - Już wiemy, że decyzje polskich markterów, by inwestować w działania w aplikacji, są obecnie i będą podejmowane w najbliższych tygodniach. Będą oni musieli się trochę poduczyć, jak tu działać, bo o ile Snapchat kwalifikuje się w pewien sposób do kategorii serwisów społecznościowych, to bardzo różni się od Facebooka, Twittera czy Instagrama i wymaga trochę innych kompetencji - zaznacza menedżer.

Według badania Mobience w czerwcu br. ze Snapchata korzystało 6 proc. polskich użytkowników smartfonów i tabletów z Androidem, średnio przez 10:38 minuty dziennie (zobacz statystyki czołowych aplikacji społecznościowych).

Pełny ranking i informacje, jak zgłosić do niego nieuwzględnione jeszcze marki, można znaleźć na stronie Hash.fm.

Dołącz do dyskusji: Orange, Eska i Coca-Cola na czele polskich marek na Snapchacie. „Muszą uczyć się od twórców internetowych” (TOP20)

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Markieter
Zostać królem Snapczata. Bezcenne...
0 0
odpowiedź
User
Ekspert
Od kiedy to Coca-Cola jest Polską marką drodzy Państwo dziennikarze?
0 0
odpowiedź
User
joozek
co to jest snapczat? czy to nydło?
0 0
odpowiedź