SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Konsumenci uwielbiają polować na dobre okazje

Częścią przyjemności jaką konsumenci czerpią z robienia zakupów jest ekscytacja polowaniem: 59% na całym świecie stwierdza, że czerpie radość z poszukiwania okazji. Jest to szczególnie silnie ukorzenione w Ameryce Północnej (68%) oraz Ameryce Łacińskiej (68%) - wynika z badania Nielsena.

Podczas gdy wielu konsumentów przywiązuje dużą wagę do cen, przyczyniając się do wzrostu w kanałach o niskich cenach, niektórzy konsumenci decydują się na droższe zakupy, płacąc za coś, co postrzegają jako dodatkową wartość czy jakość. W USA wykonana przez Nielsena analiza sprzedaży wartościowej supermarketów wykazała, że dwaj niszowi detaliści adresujący potrzeby bardzo różnych konsumentów – dyskonty oraz delikatesy – zwiększają liczbę swoich sklepów i zabierają udziały najpopularniejszym supermarketom.

W latach 2015-2020 wzrost wśród powyższych typów sklepów (szacowany odpowiednio na 2,6% oraz 6,8% rocznie) ma przewyższyć wzrost wśród supermarketów (szacowany na 1,4%).

Konsumenci definiują wartość na nowo, a segment premium może okazać się kluczowym pomysłem na wygenerowanie wzrostu w niektórych regionach świata. W południowo-wschodniej Azji przeprowadzona przez Nielsena analiza sprzedaży 16 kategorii na sześciu rynkach wykazała, że sprzedaż wartościowa w segmencie premium rosła dwa razy szybciej (21%) niż mainstreamowe segmenty (10% i 8% odpowiednio) pomiędzy październikiem 2012 i 2014. W Chinach zauważalny jest podobny trend, z jeszcze większym wzrostem (23%) w segmencie premium.

Pomimo ekscytacji dobrymi okazjami, prawie połowa (46%) respondentów na całym świecie twierdzi, że zakupy spożywcze są czymś, na czym chcą spędzić jak najmniej czasu. Co więc czyni ich doświadczenia zakupowe nieprzyjemnymi? Wielu konsumentów uważa, że detaliści nie rozumieją i nie odpowiadają na ich potrzeby. Mniej niż połowa (49%) respondentów wierzy, że ich główny detalista spożywczy zawsze albo zazwyczaj komunikuje się z nimi w odpowiedni sposób. Niewiele ponad połowa detalistów zawsze albo zwykle rozumie oczekiwania kupujących dotyczące asortymentu (53%) oraz dostarcza oferty, które klienci lubią i cenią (52%).

Globalnie do najdostępniejszych i najczęściej używanych serwisów wewnątrzsklepowych zaliczane są te, które zaspokajają potrzeby związane z aktualnymi trendami i stylem życia "w biegu". Ok. 4 na 10 respondentów twierdzi, że korzysta z różnych form bankowości w sklepie (42%), fast foodów zlokalizowanych w sklepie (40%), gotowego jedzenia (40%) czy stoisk aptecznych (39%). Ok. 1/5 konsumentów używałaby tych serwisów gdyby były dostępne.

Inne serwisy, które są mniej dostępne czy używane – takie jak zajęcia z gotowania (17%), kliniki zdrowotne (27%), salony piękności (27%), czy usługi pocztowe (29%) – także odznaczają się wysokim potencjałem rozwoju. Ok. 1/4 respondentów stwierdziła, że używałaby tych serwisów gdyby były one dostępne.

W przeprowadzonej przez Nielsena ankiecie dotyczącej globalnych strategii rozwoju handlu detalicznego (Global Retail Growth Strategies) przebadanych zostało ponad 30 000 internetowych respondentów w 61 krajach. Ankieta miała za zadanie sprawdzić jak dobrze detaliści odpowiadają na ich potrzeby oraz dlaczego konsumenci wybierają konkretny sklep. Przeanalizowane zostało również 19 wybranych kategorii produktowych w celu określenia najistotniejszych atrybutów produktowych. Na koniec zbadano gotowość konsumentów do użytkowania dodatkowych, wewnątrzsklepowych usług oraz ich preferencji dotyczących strategii podnoszenia cen, aby zidentyfikować obszary z potencjałem rozwoju.

Dołącz do dyskusji: Konsumenci uwielbiają polować na dobre okazje

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl