2 mld USD na reklamę w mobilnej sieci w 2014 r.
Do końca bieżącego roku światowe wydatki na reklamę w mobilnym internecie wyniosą 500 milionów dolarów, a do roku 2014 będą sięgać poziomu 2 miliardów dolarów rocznie.
Taką prognozę przedstawiła firma badawcza Juniper Research, która wzrost przypisuje zwiększającej się popularności mobilnego internetu wśród konsumentów oraz wzmocnionemu zaangażowaniu marek w mobilną platformę.
Raport firmy pokazuje, że na wielu rynkach, gdzie dostęp do tradycyjnego internetu jest ograniczony, dominującym środkiem logowania się do sieci stały się telefony komórkowe. Przykładowo w ubiegłym roku w ten sposób z internetu korzystało 90 proc. ogółu użytkowników z Indii.
Analitycy Juniper Research prognozują także, że ogólne wydatki na reklamę w przestrzeni mobilnej zwiększą się w latach 2009 - 2014 z 1,4 do 6 miliardów dolarów. Z kolei już w roku obecnym firmy po raz pierwszy wydadzą więcej na reklamę w mobilnej sieci niż w wiadomościach SMS.
Dołącz do dyskusji: 2 mld USD na reklamę w mobilnej sieci w 2014 r.