7-proc. spadek sprzedaży tabletów w II kw., Apple przed Samsungiem
W II kwartale 2015 roku na całym świecie sprzedano 44,7 miliona tabletów - wynika z danych firmy badawczej IDC.
Globalna sprzedaż tabletów w II kwartale 2015 roku spadła o 7 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2014 (48 mln). Była też o 3,9 proc. niższa niż w I kwartale br.
Pozycję lidera rynku utrzymało Apple, pomimo kolejnego spadku sprzedaży iPadów w ujęciu rocznym (o 17,9 proc., z 13,3 mln do 10,9 mln sztuk), jak również udziału w rynku (z 27,7 proc. do 24,5 proc.).
Drugi w rankingu Samsung również zanotował spadek sprzedaży swoich tabletów (o 12 proc., z 8,6 mln do 7,6 mln sztuk) oraz rynkowego udziału (z 18 proc. do 17 proc.).
Łączny udział Apple i Samsunga zmalał z 45 proc. w pierwszych trzech miesiącach 2015 roku do 41 proc. w II kwartale.
Top 5 zestawienia uzupełniają firmy Lenovo, Huawei i LG.
CZOŁOWA PIĄTKA SPRZEDAWCÓW TABLETÓW W II KW. 2015 r. (MLN SZTUK) |
|||||
FIRMA |
II KW. 2015 SPRZEDAŻ |
II KW. 2015 UDZIAŁ W RYNKU |
II KW. 2014 SPRZEDAŻ |
II KW. 2014 UDZIAŁ W RYNKU |
WZROST SPRZEDAŻY R/R |
Apple |
10.9 |
24.5% |
13.3 |
27.7% |
-17.9% |
Samsung |
7.6 |
17.0% |
8.6 |
18.0% |
-12.0% |
Lenovo |
2.5 |
5.7% |
2.4 |
4.9% |
6.8% |
Huawei |
1.6 |
3.7% |
0.8 |
1.7% |
103.6% |
LG Electronics |
1.6 |
3.6% |
0.5 |
1.0% |
246.4% |
Pozostałe |
20.4 |
45.6% |
22.4 |
46.7% |
-9.3% |
SUMA |
44.7 |
100.0% |
48.0 |
100.0% |
-7.0% |
Dołącz do dyskusji: 7-proc. spadek sprzedaży tabletów w II kw., Apple przed Samsungiem