Amerykanie nie ufają mediom
54 procent Amerykanów nie ma zaufania do mediów.
Tak przynajmniej wynika ze styczniowego badania firmy badawczej HarrisInteractive, przeprowadzonego na próbie 2300 dorosłych obywateli USA.
Poziom zaufania jest zróżnicowany w zależności od rodzajów mediów. Najgorzej wygląda sytuacja w przypadku telewizyjnych serwisów informacyjnych, którym ufa tylko 36 procent, a nie ufa aż 46 procent respondentów - informuje na swojej stronie internetowej eMarketer.
Lepiej wypadły tutaj internetowe serwisy informacyjne, do których zaufanie ma 41 procent, a nie ma go 34 procent badanych. Tymczasem najbardziej godne zaufania okazało się radio, któremu ufa 44 procent, a nie ufa 32 procent badanych.
Z badania HarrisInteractibe wynika również, że podejście do mediów znacząco różni się także w zależności od poglądów politycznych respondentów. O ile 43 procent Demokratów ma zaufanie do mediów, to w przypadku Republikanów wskaźnik ten wyniósł zaledwie 19 procent.
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Amerykanie nie ufają mediom