„Auto-Moto” nowym liderem miesięczników motoryzacyjnych
W kwietniu 2013 roku w rankingu sprzedaży ogółem tygodników motoryzacyjnych pierwsze miejsce zajął „Motor”. Z kolei wśród miesięczników na pozycję lidera awansował magazyn „Auto-Moto”.
Liderem sprzedaży wśród pism motoryzacyjnych w kwietniu br. pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem względem kwietnia 2012 roku wzrosła o 7,32 proc. i wyniosła 110 716 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska) zanotował stratę na poziomie 0,03 proc., a jego średni wynik ustabilizował się na poziomie 88 756 egz.
Wśród miesięczników motoryzacyjnych z trzeciego na pierwsze miejsce awansowało „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer), którego wynik sprzedażowy w kwietniu 2013 roku wyniósł 45 856 egz., po największym wzroście w zestawieniu wynoszącym aż 51,38 proc.
Na drugą lokatę z pierwszej spadł „TopGear” (Ringier Axel Springer Polska). Sprzedaż ogółem tego pisma w analizowanym okresie zmniejszyła się o 14,55 proc. do 43 627 egz.
Natomiast na ostatnie miejsce podium spadł miesięcznik „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem zmalała o 12,88 proc. i wyniosła 42 254 egz. Rok temu tytuł ten był drugi.
Z kolei największy spadek zanotował „Świat Motocykli” (Agora), którego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 25,13 proc. i ostatecznie wyniósł 18 311 egz.
Wirtualnemedia.pl |
kwiecień |
|
2013 |
2012 |
|
ZKDP |
Sprzedaż ogółem |
|
Tytuł |
Tygodniki |
|
Motor |
110716 |
103162 |
Auto Świat |
88756 |
88782 |
Tytuł |
Miesięczniki |
|
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych |
45856 |
30291 |
Top Gear |
43627 |
51053 |
Auto Świat Poradnik |
42254 |
48499 |
Auto Motor i Sport |
30637 |
26165 |
Świat Motocykli |
18311 |
24456 |
Automobilista |
9369 |
9379 |
Classic Auto |
7997 |
8002 |
W kwietniu 2013 roku w porównaniu do marca 2013 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zmniejszyła się o 3,32 proc. Z kolei wynik „Auto Świata” zwiększył się o 7,63 proc.
Natomiast wśród miesięczników wszystkie tytuły pochwalić się mogły wzrostami, a najwięcej zyskał magazyn „Auto-Moto” - było to 11,95 proc.
Wirtualnemedia.pl |
2013 |
|
kwiecień |
marzec |
|
ZKDP |
Sprzedaż ogółem |
|
Tytuł |
Tygodniki |
|
Motor |
110716 |
114519 |
Auto Świat |
88756 |
82466 |
Tytuł |
Miesięczniki |
|
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych |
45856 |
40961 |
Top Gear |
43627 |
43427 |
Auto Świat Poradnik |
42254 |
39314 |
Auto Motor i Sport |
30637 |
30451 |
Świat Motocykli |
18311 |
17510 |
Automobilista |
9369 |
8904 |
Classic Auto |
7997 |
7327 |
Dołącz do dyskusji: „Auto-Moto” nowym liderem miesięczników motoryzacyjnych
przy spadkach prasy?
chyba to dobry temat do głębszej analizy