comScore analizuje szanse współpracy Microsoftu z Yahoo na rynku wyszukiwarek
Firma badawcza comScore przeprowadziła analizę rynku wyszukiwarek internetowych po tym jak współpracę w tym zakresie nawiązały firmy Yahoo! i Microsoft, chcąc zagrozić dominującej pozycji Google.
Według firmowych analityków, o ile umowa daje Microsoftowi i Yahoo! udział w rynku wciąż daleki do poziomu notowanego przez Google, to ich połączona grupa użytkowników oferuje szansę na bycie bardziej konkurencyjnym.
W czerwcu bieżącego roku Google miało 65 proc. udziału na amerykańskim rynku, w porównaniu do łącznie 28 proc. dla Yahoo! (19,6 proc.) i Microsoftu (8,4 proc.). Dużo mniejszą różnicę odnotowano jesli chodzi o odsetek ogółu użytkowników wyszukiwarek korzystających z poszczególnych silników. W przypadku Google wyniósł on 84 proc., a w przypadku Microsoftu i Yahoo! łącznie 73,3 proc, podczas gdy biorąc je pod uwagę oddzielnie odpowiednio tylko 41,4 i 56,5 proc.
Rynkowa przewaga Google wynika z faktu, że jej użytkownicy wykonują średnio znacznie więcej wyszukiwań w miesiącu (54,5) niż osoby korzystające z usług Microsoftu i Yahoo! (łącznie 26,9; Microsoft - 14,3, Yahoo! - 24,5).
"Ogłoszona ostatnio współpraca między Microsoftem i Yahoo! z pewnością czyni połączony byt groźniejszym rywalem dla Google na amerykańskim rynku. Chociaż obie firmy wciąż dużo tracą pod względem udziału w rynku, to mają prawdziwą szansę na zrobienie postępu, biorąc pod uwagę, że prawie 3/4 ogółu użytkowników wyszukiwarek przynajmniej jedno zapytanie w miesiącu wykonuje na ich stronach. Wyzwaniem będzie stworzenie usługi, która sprawi, że osoby dotąd sporadycznie z niej korzystające staną się jej regularnymi użytkownikami, co jest generalnie łatwiejszym zadaniem niż zdobycie całkiem nowych użytkowników. Gdyby udało im się dorównać Google w liczbie wyszukiwań na użytkownika, miałyby ponad 40 proc. udziału w rynku" - twierdzi Eli Goodman, analityk comScore.
Z przeprowadzonej przez firmę analizy wynika również, że Google ma dużo bardziej lojalną grupę użytkowników niż jej konkurenci. W czerwcu użytkownicy Google aż 68,9 proc. swoich zapytań kierowali do usługi lidera rynku. Tymczasem użytkownicy wyszukiwarek Yahoo! i Microsoftu wykonali w nich 32,6 proc. swoich wyszukiwań, a aż 60,7 proc. w Google.
Dołącz do dyskusji: comScore analizuje szanse współpracy Microsoftu z Yahoo na rynku wyszukiwarek