SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

E-maile przyczyną strat w przedsiębiorstwach?

Przeprowadzone niedawno badania ujawniły, że brytyjskie firmy tracą mnóstwo czasu i pieniędzy na przesyłanie niepotrzebnych e-maili

Przeprowadzone niedawno badania ujawniły, że brytyjskie firmy tracą mnóstwo czasu i pieniędzy na przesyłanie niepotrzebnych e-maili.

Nie chodzi tu o drażniący wszystkich spam, lecz bezsensowną pocztę, zastępującą np. krótkie rozmowy z innymi pracownikami biura. Według firmy Emphasis średni roczny koszt tej działalności wynosi ok. 10 tysięcy funtów na pracownika. Tyle bowiem przedsiębiorstwa płacą za czytanie, pisanie i transmisję nadmiarowej poczty.

Często zdarza się, że zanim pracownik przystąpi do wykonywania swych obowiązków, musi przeczytać od 30 do 40 wiadomości, a sytuację pogarsza fakt, że ok. 20% e-maili jest niespójnych, zbyt rozwlekłych bądź trudno je zrozumieć.

Innym ciekawym zjawiskiem, jakie wykryli autorzy raportu, okazało się wykorzystywanie poczty do... tzw. kopania dołków pod kolegami z firmy, na przykład przez dodawanie do listy odbiorców prywatnych pogawędek osób z kierownictwa. Według badaczy większość firm nie prowadzi działań ograniczających wymienione "nadużycia".

Dołącz do dyskusji: E-maile przyczyną strat w przedsiębiorstwach?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl