SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

eMarketer: rosną nakłady na reklamę w serwisach społecznościowych

Reklama w serwisach społecznościowych zdobywa coraz większy udział w całym rynku reklamy online. Dzieje się tak głównie dzięki Facebookowi.

Firma eMarketer szacuje, że w bieżącym roku 10,8 proc. ogółu nakładów na internetową reklamę w USA zostanie przeznaczonych na promocję w serwisach społecznościowych, a w roku 2012 wskaźnik ten wzrośnie do 12,1 proc.

"Główni marketerzy włączają media społecznościowe do swoich ogólnych programów marketingowych. Tym samym reklama w tych mediach staje się bardziej logiczną częścią ich planu" - stwierdziła Debra Aho Williamson, główny analityk eMarketera i autor raportu "Worldwide Social Network Ad Spending: 2011 Outlook."

Portale społecznościowe zwiększają swój udział w rynku internetowej reklamy również w skali globalnej. Według eMarketera, z blisko 69 miliardów dolarów jakie w 2011 roku zostaną przeznaczone na reklamę online, 8,7 proc. trafi do serwisów typu Facebook czy Twitter, a w roku 2012 odsetek ten wzrośnie do 10,2 proc. (z 79 mld USD).

Analitycy szacują również, że w 2012 roku ponad połowa przychodu z reklam w serwisach społecznościowych zostanie wygenerowana poza USA, a w głównej mierze przyczyni się do tego globalna ekspansja Facebooka.

Dołącz do dyskusji: eMarketer: rosną nakłady na reklamę w serwisach społecznościowych

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl