Emisja spotów radiowych w Internecie
RadioSpot - nowość w ofercie sieci Ad.net
Od 25 października sieć Ad.net jako pierwsza na polskim rynku proponuje swoim klientom RadioSpot - nową formę reklamy pozwalającą na emitowanie spotów radiowych w Internecie.
Pomysł na RadioSpot powstał dzięki współpracy z internetowym Radiem Friko. Obecnie Ad.net może zaproponować swoim klientom nowatorską reklamę internetową wykorzystującą ich spoty radiowe - w ten sposób informacja, którą do tej pory usłyszeć można było jedynie w tradycyjnym radiu, trafi także do osób korzystających na co dzień z rozgłośni dostępnych on-line. Spoty radiowe z materiałem reklamowym klienta są emitowane tuż po zalogowaniu się użytkownika na stronie - przed rozpoczęciem słuchania radia. W ten sposób informacja o produkcie jest pierwszą wiadomością, jaką słuchacz otrzymuje, co wydatnie zwiększa skuteczność tej formy reklamy. Każda kolejna inicjacja połączenia z radiem pozwala na ponowne wysłuchanie spotu. Uzupełnieniem dla dźwięku jest odpowiadająca reklamie zmiana wyglądu strony WWW radia emitującego kampanię (forma klasycznego sponsoringu internetowego).
"Po skutecznej adaptacji reklam telewizyjnych do emisji w Internecie (oferta tzw. FlashBox TV, spoty TV transformowane do technologii flash umożliwiającej powszechność odbioru wśród Internautów) zwróciliśmy swoją uwagę na spoty wykorzystywane w radiu. Dzięki współpracy z jedną ze stacji - Radiem Friko - jesteśmy w stanie zaproponować emisję spotów przygotowanych przez klientów dla stacji "offline" i dotarcie do odbiorców radia internetowego. Poszukujemy w chwili obecnej kolejnych partnerów - internetowych rozgłośni, dzięki którym będziemy rozwijać ofertę RadioSpot, jednocześnie budując sieć współpracujących e-stacji radiowych." - mówi Adam Kwaśniewski, dyrektor handlowy Ad.net - "Nie ukrywam, że planując ten nowy rodzaj internetowej kampanii wzorowaliśmy się na doświadczeniu firm z naszego holdingu mediowego - Ad.point (właściciela sieci stacji lokalnych) oraz Działu Radiowego CR Media, łącząc to z własną znajomością specyfiki reklamy internetowej."
"Ta część rynku jest wręcz skazana na wzrost!" - uważa Maciej Teliszewski, Dyrektor Handlowy Działu Radiowego CR Media - "Tak pod względem ilości słuchaczy jak i pod względem wykorzystania internetowego radia jako kanału komunikacji marketingowej. Wybór stacji radiowej (już na poziomie tradycyjnym) jest wyborem emocjonalnym, co zwiększa siłę przekazu, zaś w radiu internetowym motywacja emocjonalna i czynniki z nią związane są jeszcze wyższe niż w stacjach tradycyjnych. Oczywiście na dzień dzisiejszy jest to ciągle bardzo wąski rynek, który jest ograniczony w naszym kraju przede wszystkim technologią. Jednak wraz z rozwojem technologii będzie to bardzo ciekawy kanał komunikacji, uzupełniający inne oferty - zwłaszcza dla młodych ludzi. Z tej przyczyny ta inicjatywa jawi mi się jako kolejny dowód na to, że firmy z naszego holdingu pod względem technologii i oferty dla Klientów starają się wyprzedzać swoje czasy i to, co jeszcze w tej chwili może się wydawać ekstrawagancją lub kaprysem, stanowi ważny krok w zajmowaniu "przyczółków na terenach zielonych", które za kilka lat będą przynosić dochody."
Do sieci Ad.net należy m.in. portal Wirtualnemedia.pl - więcej.
Dołącz do dyskusji: Emisja spotów radiowych w Internecie