eMusic odświeża swoją stronę internetową
eMusic, serwis internetowy zajmujący się sprzedażą plików muzycznych niezależnych artystów, mocno zmienia swój design i charakter. Nowa wersja witryny będzie zamierać elementy portali społecznościowych i serwisów wymiany plików.
W odświeżonym portalu eMusic opisom konkretnych artystów z Wikipedii, zdjęciom z serwisu Flickr i plikom wideo z YouTube'a towarzyszyć będą komentarze użytkowników i opcje dzielenia się nimi z innymi internautami. Poszczególne albumy zostaną ocenione przez 250 recenzentów, a wszyscy korzystający z witryny będą mogli automatycznie zakładać konta w portalu społecznościowym Facebook, systemie rekomendacyjnym Digg i stronie informacyjnej Newsvine.
Kierownictwo serwisu eMusic uzasadnia, że obecnie najwięcej osób o nowych wykonawcach muzycznych dowiaduje się z blogów i portali społecznościowych, dlatego eMusic staje się bardziej otwarty dla użytkowników. - Chcemy być innowacyjni pod każdym względem i przewidywać zachowania konsumentów za dwa, trzy lata - zaznacza David Pakman, dyrektor wykonawczy witryny.
eMusic nie zawarł umów na dystrybucję muzyki należącej do największych wytwórni, natomiast sprzedaje piosenki niezależnych wykonawców. Roczne obroty serwisu szacowane są na 7-8 mln plików. Zmiany w stronie zostają wprowadzone 22 lipca.
Dołącz do dyskusji: eMusic odświeża swoją stronę internetową