SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Gazetowe serwisy internetowe notują szybszy wzrost niż cała sieć

Liczba użytkowników odwiedzających strony internetowe gazet rośnie procentowo szybciej niż liczba użytkowników całego Internetu.

Wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Nielsen/NetRatings na zlecenie Newspaper Association of America (NAA).

W pierwszym kwartale bieżącego roku gazetowe serwisy odwiedzało średnio 59 milionów osób miesięcznie. To wzrost o 5,3 procenta w porównaniu z analogicznym okresem 2006 roku. Tymczasem całkowita liczba internautów w Stanach Zjednoczonych wzrosła o 2,7 procenta.

Pomimo wysokiego wzrostu, amerykańskie koncerny prasowe mają problem z przełożeniem go na takie dochody, które rekompensowałyby im straty poniesione w związku ze spadkiem sprzedaży prasy drukowanej. W pierwszych trzech miesiącach tego roku New York Times Company zanotowała wzrost dochodów z Internetu o 21,6 procenta, w porównaniu do 39 procent rok wcześniej. W przypadku Tribune Company wzrost ten wyniósł 17 procent, podczas gdy przed rokiem 29 procent.

Z badania wynika także, że osoby odwiedzające gazetowe serwisy różnią się od przeciętnego amerykańskiego internauty. Według Nielsen/NetRatings 11,9 procenta użytkowników, którzy odwiedzają strony gazet, osiąga dochód w wysokości 150 tysięcy dolarów lub więcej, w porównaniu do 9,3 procenta ogólnej populacji internetowej. Użytkownicy gazetowych serwisów mają też większą skłonność do robienia zakupów online: 88,1 procenta z nich dokonało zakupu internetowego w ciągu ostatniego półrocza, w porównaniu do 78,9 procenta przeciętnych internautów. Z kolei 73 procent odwiedzających strony gazet korzysta z Internetu codziennie. Wśród ogólnej populacji wskaźnik ten wynosi 57,8 procenta. Wreszcie 42 procent użytkowników gazetowych serwisów oglądało wideo online w przeciągu ostatniego miesiąca, w porównaniu do 27,4 procenta przeciętnych internautów.

Dołącz do dyskusji: Gazetowe serwisy internetowe notują szybszy wzrost niż cała sieć

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl