Gazety zyskują w sieci, ale tracą na tradycyjnym rynku
O 21 procent wzrosły w III kwartale wydatki na reklamę online na stronach internetowych amerykańskich gazet.
W okresie lipiec - wrzesień wydatki na reklamę online na stronach internetowych amerykańskich gazet wyniosły 773 miliony dolarów - informuje serwis Marketing Charts, powołując się na dane organizacji Newspaper Association of America (NAA).
Za to o 9 procent w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego - do poziomu 10,1 miliarda dolarów - spadły wydatki na reklamę w prasie drukowanej. Łącznie wydatki na reklamy w gazetach zmniejszyły się o 7,4 procenta i wyniosły 10,9 miliarda dolarów.
Obecnie internetowa reklama stanowi 7,1 procenta wszystkich wydatków na reklamy w amerykańskich gazetach. Przed rokiem wskaźnik ten wynosił 5,4 procenta.
źródło: Marketing Charts
Dołącz do dyskusji: Gazety zyskują w sieci, ale tracą na tradycyjnym rynku