Gracze dobrze reagują na reklamy w grach
Ponad 1/3 (36 procent) graczy kupiła, rozmawiała albo poszukiwała dodatkowych informacji na temat produktu po zobaczeniu jego reklamy w grze wideo.
Tak wynika z badania firmy Nielsen Games, w którym uczestniczyły 534 osoby regularnie grające w gry wideo - informuje serwis Brandweek.
11 procent z nich stwierdziło, że dokonało zakupu marki reklamowanej w grze, 19 procent rozmawiało na jej temat z innymi osobami, 10 procent rekomendowało promowany produkt, a kolejne 11 procent szukało o nim dodatkowych informacji.
Najlepiej zapamiętaną przez respondentów marką reklamowaną w grach okazała się Coca-Cola, a następnie Nike, Burger King, Axe, Pepsi oraz Pontiac.
Firma analityczna Yankee Group szacuje, że w bieżącym roku światowe wydatki na reklamy w grach wyniosą około 200 milionów dolarów, a do roku 2011 zwiększą się do 1 miliarda dolarów.
źródło: Brandweek
Dołącz do dyskusji: Gracze dobrze reagują na reklamy w grach