Internetowe reklamy najskuteczniejsze wieczorową porą
Generalnie internauci najczęściej zwracają uwagę na umieszczane w sieci reklamy w godzinach wieczornych, chociaż dokładne preferencje czasowe różnią się w zależności od grup wiekowych.
Z badania przeprowadzonego przez firmę Lightspeed Research i Interactive Advertising Bureau (IAB) wynika, że o ile wczesne godziny wieczorne są dla wszystkich grup wiekowych najlepszą porą , to młodsi respondenci przywiązują większą uwagę do reklam online wraz z upływem dnia, podczas gdy starsi są nimi najbardziej zainteresowani w godzinach 21 - 24 i 14 - 18.
Według Davida Daya, dyrektora wykonawczego Lightspeed Research na Europę, wiedza o tym kiedy internauci są najbardziej podatni na reklamy jest bardzo ważna dla marketerów, gdyż pozwala im na dokładniejsze prowadzenie kampanii oraz wyciśnięcie jak najwięcej ze swojego budżetu reklamy online. Dodał on, że przy tak wielu czynnościach wykonywanych przez internautów w sieci, umieszczenie przekazu w odpowiednim czasie może stanowić różnicę między sukcesem a porażką internetowej kampanii.
Badanych zapytano również o okoliczności, w których są najbardziej podatni na internetowe przekazy reklamowe. Okazało się, że taką okolicznością są różnego rodzaju czynności związane z sektorem e-commerce, np. szukanie najlepszych cen czy też informacji o produktach. Tymczasem najmniej podatni na reklamy w sieci respondenci są wówczas, gdy wykonywana czynność wymaga ich pełnej uwagi, np. w trakcie oglądania telewizji online czy klipów filmowych.
Badanie zostało przeprowadzone między 28 listopada a 8 grudnia 2008 roku na grupie 5.022 brytyjskich użytkowników internetu.
źródło: Marketing Charts
Dołącz do dyskusji: