„Metro” i „Polska” dużo mniej z reklam, w górę „Nasze Miasto” i „Rzeczpospolita”, liderem „Gazeta Wyborcza” (TOP 10)
W okresie od stycznia do sierpnia br. spadły w skali roku cennikowe wpływy reklamowe „Metra”, „Polski”, „Dziennika Gazety Prawnej” i „Super Expressu”. Znacząco wzrosły natomiast przychody „Naszego Miasta” i „Rzeczpospolitej”.
Przez pierwszych osiem miesięcy br. dzienniki zarobiły cennikowo z reklam 982,7 mln zł, o 1,1 proc. mniej niż rok wcześniej - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Największe przychody osiągnęła w tym roku „Gazeta Wyborcza” - 261,1 mln zł. To o 0,6 proc. więcej niż przed rokiem.
Z kolei największe wzrosty wpływów z reklam osiągnęły „Nasze Miasto”, „Rzeczpospolita” i „Puls Biznesu”. Pierwszy tytuł zarobił 20,9 mln zł (19,6 proc. w górę), „Rzeczpospolita” - 64,1 mln zł (13,7 proc. więcej), a „Puls Biznesu” - 18,3 mln zł (9,4 proc. w górę).
Pozostałe dzienniki z czołówki zanotowały niższe przychody niż przed rokiem. Największy procentowy spadek nastąpił w „Metrze” - wynosi 12,4 proc. (z 65,7 mln zł do 57,5 mln zł). 7,5 proc. mniej zarobił też dziennik „Polska” - 139,5 mln zł.
W „Dzienniku Gazecie Prawnej” wydatki reklamowe były niższe niż rok wcześniej o 4,3 proc. i wyniosły 35,8 mln zł. „Super Express” zarobił 2,5 proc. mniej (77 mln zł), a „Fakt” - 0,9 proc. mniej (107,4 mln zł).
Według szacunków Starlinka faktyczne wydatki reklamowe w dziennikach w pierwszej połowie br. wyniosły 138,1 mln zł, o 13,9 proc. mniej niż rok wcześniej (zobacz szczegóły). Natomiast ZenithOptimedia prognozuje, że w całym br. zmaleją o 19,6 proc.
Cennikowe wpływy reklamowe dzienników |
|||
(bez autopromocji, dane Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I – VIII 2014 |
I-VIII 2015 |
zmiana proc. |
GAZETA WYBORCZA |
259 475 470 zł |
261 071 312 zł |
0,6 |
POLSKA |
150 761 143 zł |
139 505 247 zł |
-7,5 |
FAKT |
108 437 252 zł |
107 435 731 zł |
-0,9 |
SUPER EXPRESS |
78 924 509 zł |
76 953 094 zł |
-2,5 |
RZECZPOSPOLITA |
56 367 428 zł |
64 101 530 zł |
13,7 |
METRO |
65 650 507 zł |
57 504 285 zł |
-12,4 |
DZIENNIK GAZETA PRAWNA |
37 380 300 zł |
35 783 670 zł |
-4,3 |
NASZE MIASTO |
17 484 745 zł |
20 907 322 zł |
19,6 |
PULS BIZNESU |
16 748 530 zł |
18 322 519 zł |
9,4 |
GAZETA POMORSKA |
B.D. |
16 797 305 zł |
B.D. |
razem |
993 179 436 zł |
982 665 764 zł |
-1,1 |
Dołącz do dyskusji: „Metro” i „Polska” dużo mniej z reklam, w górę „Nasze Miasto” i „Rzeczpospolita”, liderem „Gazeta Wyborcza” (TOP 10)