SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Najpopularniejsze serwisy tematyczne we wrześniu 2010 roku

Prezentujemy zestawienie najpopularniejszych witryn tematycznych w Polsce (wrzesień 2010 - Megapanel PBI/Gemius). Kto liderem w 19 kategoriach m.in. biznes, erotyka, społeczności, sport, motoryzacja, e-commerce czy informacja?


 


 

Informacje, publicystyka, media

Liderujące w tej kategorii serwisy Onet.pl odwiedziło prawie 350 tys. użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej. Za to kolejne witryny informacyjne zanotowały wzrosty popularności: WP.pl o prawie 200 tys. real users, Gazeta.pl – o ponad 200 tys., a Media Regionalne – o ponad 50 tys.
 

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
INFORMACJE I PUBLICYSTYKA
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Onet.pl - Serwisy informacyjne 6 732 566 230 575 738 37,76% tak
2 Grupa Wirtualna Polska - Serwisy informacyjne 6 025 941 232 930 804 33,80% tak
3 Grupa Gazeta.pl - Serwisy informacyjne 5 776 727 148 878 602 32,40% tak
4 Grupa Media Regionalne - Serwisy informacyjne 3 464 409 77 879 278 19,43% tak
5 Grupa Interia.pl - Serwisy informacyjne 3 443 990 77 116 539 19,32% tak
6 Grupa Polskapresse - Informacje i publicystyka 3 161 940 35 874 700 17,73% tak
7 Grupa TVN - Serwisy informacyjne 2 220 627 72 363 267 12,46% tak
8 Grupa Axel Springer - Serwisy informacyjne 1 832 350 49 755 230 10,28% tak
9 Grupa Murator-se.pl 1 579 451 14 473 439 8,86% tak
10 Grupa Presspublica - Serwisy informacyjne 1 337 101 20 794 430 7,50% tak
11 Grupa TVP - Serwisy informacyjne 1 206 921 10 668 093 6,77% tak
12 Grupa o2.pl - Serwisy informacyjne 1 153 768 21 578 181 6,47% tak
13 trojmiasto.pl 994 145 - 5,58%  
14 Grupa Infor - Informacje 814 822 12 992 929 4,57% tak
15 Grupa Gery.pl - Serwisy informacyjne 704 651 6 261 593 3,95% tak
16 pogodynka.pl 634 071 8 881 281 3,56% tak
17 Grupa Polskie Radio 614 973 7 416 203 3,45% tak
18 wprost.pl 542 979 2 665 412 3,05% tak
19 eioba.pl 540 141 - 3,03%  
20 Grupa Google - Serwisy informacyjne 516 134 - 2,89%  


Kultura, rozrywka

YouTube’a odwiedziło prawie 300 tys. polskich internautów mniej niż w sierpniu, a serwisy rozrywkowe o2.pl – ponad 400 tys. Z drugiej strony witryny rozrywkowe Onet.pl zyskały ponad 350 tys. real users, a strony Wirtualnej Polski z tej kategorii – 300 tys.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
KULTURA I ROZRYWKA
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 youtube.com 10 746 946 - 60,28%  
2 Grupa Onet.pl - Serwisy rozrywkowe 6 867 071 787 324 439 38,52% tak
3 Grupa o2.pl - Serwisy rozrywkowe 6 449 351 410 343 413 36,17% tak
4 Grupa Wirtualna Polska - Serwisy rozrywkowe 6 304 705 402 854 097 35,36% tak
5 Grupa Interia.pl - Serwisy rozrywkowe 3 884 427 277 984 876 21,79% tak
6 demotywatory.pl 3 250 594 - 18,23%  
7 filmweb.pl 2 863 942 132 660 284 16,06% tak
8 Grupa Spilgames 2 845 849 - 15,96%  
9 Grupa Google - Serwisy rozrywkowe 2 611 219 - 14,65%  
10 Grupa Gazeta.pl - Serwisy rozrywkowe 2 531 230 43 813 888 14,20% tak
11 edarling.pl 2 505 084 - 14,05%  
12 warofdragons.pl 2 366 372 - 13,27%  
13 tekstowo.pl 2 172 557 29 071 793 12,19% tak
14 bigpoint.com 1 933 384 - 10,84%  
15 Grupa Medousa.pl - Serwisy rozrywkowe 1 914 714 22 122 114 10,74% tak
16 megavideo.com 1 874 360 - 10,51%  
17 Grupa Pino.pl - Serwisy rozrywkowe 1 843 370 - 10,34%  
18 ekino.tv 1 829 747 - 10,26%  
19 poszkole.pl 1 665 855 154 278 292 9,34% tak
20 Grupa Gry-online.pl 1 609 672 42 884 788 9,03% tak


Motoryzacja

Z otomoto.pl skorzystało ponad 150 tys. użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej, a minimalne spadki popularności zanotowały serwisy motoryzacyjne Interia.pl, Gazeta.pl i Polskapresse. Z kolei witryny Onet.pl i Wirtualnej Polski zyskały po ponad 50 tys. real users.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
MOTORYZACJA
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Allegro.pl-otomoto.pl 4 125 449 333 495 838 23,14% tak
2 Grupa Onet.pl - Serwisy motoryzacyjne 2 416 572 35 196 207 13,55% tak
3 Grupa Wirtualna Polska - Serwisy motoryzacyjne 1 902 550 27 844 887 10,67% tak
4 Grupa Interia.pl - Serwisy motoryzacyjne 1 525 470 20 696 134 8,56% tak
5 Grupa Gazeta.pl - Serwisy motoryzacyjne 1 204 268 14 516 188 6,75% tak
6 Grupa Polskapresse - Motoryzacja 1 075 268 26 005 479 6,03% tak
7 autocentrum.pl 844 824 - 4,74%  
8 Grupa V10.pl 762 030 - 4,27%  
9 Grupa Bankier.pl - Serwisy motoryzacyjne 730 747 6 704 078 4,10% tak
10 Grupa Axel Springer - Serwisy motoryzacyjne 631 338 4 384 983 3,54% tak
11 Grupa Auto.pl 624 158 - 3,50%  
12 Grupa Mobile 566 154 - 3,18%  
13 Grupa o2.pl - Serwisy motoryzacyjne 441 244 3 749 732 2,47% tak
14 autogielda.pl 375 441 - 2,11%  
15 forumsamochodowe.pl 337 445 - 1,89%  
16 scigacz.pl 296 595 - 1,66%  
17 Grupa NNV-autoteam.pl 221 551 - 1,24%  
18 motonews.pl 220 110 - 1,23%  
19 autogaleria.pl 217 463 2 911 664 1,22% tak
20 vwgolf.pl 213 127 - 1,20%  


Budownictwo i nieruchomości

Serwisy Gazeta.pl z tej kategorii zyskały w porównaniu z sierpniem ponad 150 tys. użytkowników, a witryny Muratora – prawie 50 tys. Za to otodom.pl odwiedziło prawie 100 tys. internautów mniej, a witryny budownicze Polskapresse – ponad 50 tys. mniej.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
BUDOWNICTWO I NIERUCHOMOŚCI
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Gazeta.pl - Budownictwo 1 797 303 21 766 617 10,08% tak
2 Grupa Murator - Budownictwo 1 572 416 13 909 471 8,82% tak
3 Grupa Allegro.pl-otodom.pl 1 079 106 28 744 765 6,05% tak
4 Grupa Polskapresse - Budownictwo i nieruchomości 694 106 29 912 180 3,89% tak
5 Grupa Oferty.net 669 531 13 619 246 3,76% tak
6 Grupa AVT - Budownictwo i nieruchomości 576 375 2 683 791 3,23% tak
7 Grupa Wirtualna Polska - Budownictwo 570 050 6 553 314 3,20% tak
8 Grupa NNV-nieruchomosci-online.pl 556 963 - 3,12%  
9 Grupa e-budownictwo.pl 531 358 4 540 824 2,98% tak
10 Grupa Interia.pl - Budownictwo 529 464 24 293 884 2,97% tak
11 Grupa Meble.pl - Budownictwo 483 577 - 2,71%  
12 Grupa Gazeta.pl-domiporta.pl 470 996 11 687 078 2,64% tak
13 Grupa Onet.pl - Budownictwo 358 110 5 828 763 2,01% tak
14 Grupa Dom.pl - Budownictwo 350 962 - 1,97%  
15 skyscrapercity.com 339 368 - 1,90%  
16 szybko.pl 277 672 4 526 400 1,56% tak
17 Grupa o2.pl - Budownictwo 268 726 1 741 846 1,51% tak
18 Grupa Money.pl-money.pl-dom.money.pl 253 844 3 025 587 1,42% tak
19 Grupa KRN Media 223 887 3 232 892 1,26% tak
20 nportal.pl 223 669 2 402 983 1,25% tak




Edukacja

W tej kategorii przeważają spore wzrosty popularności. Liderująca Wikipedia zyskała w porównaniu z sierpniem ponad 1 mln polskich użytkowników, serwisy edukacyjne Google – ponad 400 tys., a witryny Gazeta.pl – 2,1 mln. Jedynie witryny edukacyjne Wirtualnej Polski odwiedziło ponad 250 tys. internautów mniej niż miesiąc wcześniej.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
EDUKACJA
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Wikipedia - Edukacja 8 763 112 - 49,15%  
2 Grupa Google - Edukacja 4 106 590 - 23,03%  
3 Grupa Gazeta.pl - Serwisy edukacyjne 3 697 703 23 580 941 20,74% tak
4 Grupa Onet.pl - Serwisy edukacyjne 3 026 765 25 903 524 16,98% tak
5 Grupa Wirtualna Polska - Serwisy edukacyjne 1 674 575 16 178 492 9,39% tak
6 bryk.pl 1 553 931 5 767 046 8,72% tak
7 zadane.pl 1 259 908 15 745 224 7,07% tak
8 szkolnictwo.pl 1 259 555 7 339 040 7,06% tak
9 Grupa Netstel - Serwisy edukacyjne 1 232 678 - 6,91%  
10 Grupa GG Network - Serwisy edukacyjne 1 187 837 10 172 875 6,66% tak
11 shvoong.com 1 128 816 - 6,33%  
12 klp.pl 1 069 214 - 6,00%  
13 zgapa.pl 989 486 2 361 613 5,55% tak
14 pwn.pl-Serwisy edukacyjne PWN 924 486 - 5,19%  
15 translate.pl 891 868 - 5,00%  
16 Grupa Ling.pl 851 257 - 4,77%  
17 zaliczaj.pl 782 825 - 4,39%  
18 Grupa Na6.pl 688 607 - 3,86%  
19 ang.pl 673 629 - 3,78%  
20 biolog.pl 624 580 - 3,50%  

 

Erotyka

Liderujący w tej kategorii redtube.com przyciągnął ponad 200 tys. użytkowników mniej niż w sierpniu. Pozostałe serwisy erotyczne zanotowały zmiany popularności nieprzekraczające 200 tys. real users.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
EROTYKA
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 redtube.com 1 561 951 - 8,76%  
2 xvideoslive.com 1 561 249 - 8,76%  
3 xvideos.com 1 354 823 - 7,60%  
4 pornhub.com 1 334 364 - 7,48%  
5 sexrura.pl 1 118 645 - 6,27%  
6 livejasmin.com 1 118 248 - 6,27%  
7 zbiornik.com 958 323 - 5,38%  
8 pornhublive.com 853 955 - 4,79%  
9 adultfriendfinder.com 757 228 - 4,25%  
10 erodate.pl 742 666 - 4,17%  
11 xnxx.com 727 694 - 4,08%  
12 Grupa Wirtualna Polska - Erotyka 725 250 75 924 726 4,07% tak
13 sexmov.pl 708 311 - 3,97%  
14 sex-blog.pl 639 727 - 3,59%  
15 Grupa rXmedia 633 694 - 3,55%  
16 porno.com.pl 624 286 - 3,50%  
17 sexplaneta.pl 611 531 - 3,43%  
18 tube8.com 591 924 - 3,32%  
19 18tube.pl 580 489 - 3,26%  
20 xhamster.com 566 185 - 3,18%  


Sport

Serwisy sportowe Onet.pl zanotowały podobne wyniki jak miesiąc wcześniej. Z kolei witryny Wirtualnej Polski z tej kategorii zyskały 350 tys. użytkowników, strony Gazeta.pl – ponad 100 tys., a serwisy Interia.pl – prawie 150 tys.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
SPORT
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Onet.pl - Serwisy sportowe 4 023 596 124 664 796 22,57% tak
2 Grupa Wirtualna Polska - Serwisy sportowe 4 001 911 139 006 979 22,45% tak
3 Grupa Gazeta.pl - Serwisy sportowe 3 389 180 66 913 828 19,01% tak
4 Grupa Interia.pl - Serwisy sportowe 1 636 548 73 926 643 9,18% tak
5 90minut.pl 554 401 28 962 983 3,11% tak
6 kfd.pl 535 748 - 3,00%  
7 futbolowo.pl 524 022 37 901 121 2,94% tak
8 Grupa o2.pl - Serwisy sportowe 508 167 4 575 414 2,85% tak
9 Grupa Axel Springer - Serwisy sportowe 459 277 4 550 586 2,58% tak
10 livescore.com 373 302 - 2,09%  
11 sportowefakty.pl 363 133 32 809 902 2,04% tak
12 Grupa Eurosport 296 797 - 1,66%  
13 meczyki.pl 278 464 - 1,56%  
14 soccer-live.pl 266 572 3 123 111 1,50% tak
15 livesports.pl 251 814 7 724 843 1,41% tak
16 Grupa TVP-tvp.pl-tvp.pl - sport 245 349 3 026 305 1,38% tak
17 lechpoznan.pl 227 520 4 039 010 1,28% tak
18 Grupa Fit.pl - Sport 180 428 - 1,01%  
19 aktywni.pl 160 202 688 584 0,90% tak
20 legionisci.com 152 450 - 0,86%  


E-commerce

Allegro.pl odwiedziło 80 tys. internautów mniej niż w sierpniu, za to nokaut.pl – 100 tys. więcej. Duży wzrost popularności – o ponad 400 tys. real users – zanotowały serwisy Groupon.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
E-COMMERCE
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Allegro - E-commerce 11 231 496 4 524 177 933 63,00% tak
2 nokaut.pl 2 689 234 10 109 153 15,08% tak
3 aukcjoner.pl 1 745 816 - 9,79%  
4 euro.com.pl 1 491 128 - 8,36%  
5 Grupa Groupon 1 484 574 - 8,33%  
6 Grupa Onet.pl - E-commerce 1 469 238 124 471 602 8,24% tak
7 merlin.pl 1 365 730 - 7,66%  
8 bonprix.pl 1 349 354 - 7,57%  
9 skapiec.pl 1 327 026 - 7,44%  
10 okazje.info.pl 1 275 213 6 351 180 7,15% tak
11 Grupa Spolecznosci.pl - E-commerce 1 207 385 - 6,77%  
12 twenga.pl 1 121 302 - 6,29%  
13 Grupa o2.pl - E-commerce 1 098 628 7 667 936 6,16% tak
14 Grupa Ebay 1 062 769 - 5,96%  
15 empik.com 991 039 - 5,56%  
16 Grupa Interia.pl - E-commerce 885 838 18 717 714 4,97% tak
17 Grupa Wirtualna Polska - E-Commerce 830 128 53 449 716 4,66% tak
18 tchibo.pl 753 367 - 4,23%  
19 komputronik.pl 745 753 - 4,18%  
20 Grupa Amazon 727 006 - 4,08%  

 

Styl życia

W czołówce tej kategorii przeważają wzrosty popularności. Witryny Onet.pl zyskały ponad 550 tys. real users, strony Wirtualnej Polski – ponad 300 tys., strony Gazeta.pl – prawie 500 tys., a witryny Interia.pl – ponad 250 tys. Z drugiej strony mniej internautów niż w sierpniu odwiedziło serwisy lifestylowe o2.pl, Edipresse i G+J.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
STYL ŻYCIA
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Onet.pl - Styl życia 6 241 184 312 231 177 35,01% tak
2 Grupa Wirtualna Polska - Styl życia 5 913 673 341 272 139 33,17% tak
3 Grupa o2.pl - Styl życia 5 378 311 219 776 580 30,17% tak
4 Grupa Gazeta.pl - Styl życia 4 660 781 139 360 815 26,14% tak
5 Grupa Interia.pl - Styl życia 3 966 988 111 578 947 22,25% tak
6 Grupa Edipresse - Styl życia 2 910 600 46 395 321 16,33% tak
7 Grupa Infor - Styl życia 1 947 249 10 594 282 10,92% tak
8 Grupa G+J Polska - Styl życia 1 938 082 23 563 344 10,87% tak
9 Grupa Axel Springer - Styl życia 1 787 542 12 333 683 10,03% tak
10 Grupa We-dwoje.pl - Styl życia 1 677 606 14 536 420 9,41% tak
11 kozaczek.pl 1 145 663 18 983 700 6,43% tak
12 Grupa Murator - Styl życia 1 033 583 2 691 696 5,80% tak
13 Grupa Abczdrowie.pl 995 524 - 5,58%  
14 biomedical.pl 919 105 2 691 263 5,16% tak
15 dlastudenta.pl 905 575 7 328 279 5,08% tak
16 wielkiezarcie.com 899 189 5 949 672 5,04% tak
17 senior.pl 809 268 2 692 659 4,54% tak
18 Grupa Styl.fm 759 292 21 329 368 4,26% tak
19 znanylekarz.pl 754 585 - 4,23%  
20 Grupa Banzaj.pl-banzaj.pl 748 482 11 089 389 4,20% tak

 

Turystyka

Koniec wakacji spowodował mniejszy ruch w większości stron z tej kategorii. Największe spadki – po ok. 350 tys. real users – zanotowały witryny Eholiday.pl i Fajnewczasy.pl

 

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
TURYSTYKA
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 rozklad-pkp.pl 2 114 260 43 670 917 11,86% tak
2 Grupa Onet.pl - Serwisy turystyczne 1 742 569 8 845 068 9,77% tak
3 Grupa Wirtualna Polska - Serwisy turystyczne 1 276 938 17 692 143 7,16% tak
4 Grupa E-podroznik.pl 985 509 - 5,53%  
5 Grupa Eholiday.pl 847 608 5 857 084 4,75% tak
6 Grupa Nocowanie.pl 768 286 7 537 057 4,31% tak
7 Grupa Meteor24.pl 698 222 - 3,92%  
8 mapofpoland.pl 454 505 - 2,55%  
9 Grupa Gazeta.pl - Serwisy turystyczne 414 384 3 567 751 2,32% tak
10 Grupa G+J Polska - Serwisy turystyczne 414 203 2 630 736 2,32% tak
11 odleglosci.pl 402 164 - 2,26%  
12 Grupa eSKY.pl 383 083 - 2,15%  
13 rozklady.pl 367 786 - 2,06%  
14 Grupa Travelplanet.pl SA 363 990 - 2,04%  
15 Grupa Wakacje.pl 355 642 - 1,99%  
16 booking.com 348 693 - 1,96%  
17 tur-info.pl 327 200 - 1,84%  
18 Grupa Fajnewczasy.pl 324 681 3 040 044 1,82% tak
19 Grupa Allegro.pl - Turystyka 305 355 4 023 209 1,71% tak
20 Grupa Easygo.pl 294 597 - 1,65%  

 

Firmowe

Witryny Mozilla odwiedziło 2,37 mln polskich użytkowników więcej niż w sierpniu. Strony Microsoftu zyskały ponad 50 tys. real users z naszego kraju, za to serwisy Orange straciły prawie 200 tys.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
FIRMOWE
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Mozilla 6 682 340 - 37,48%  
2 Grupa Microsoft - Firmowe  4 784 656 - 26,84%  
3 Grupa Orange 4 112 191 - 23,06%  
4 adobe.com 4 041 827 - 22,67%  
5 Grupa Plus GSM 3 223 629 - 18,08%  
6 Grupa Ipko.pl 2 746 533 - 15,40%  
7 Grupa PTC Era 2 699 740 - 15,14%  
8 Grupa ING 2 068 161 - 11,60%  
9 Grupa Play 1 984 775 - 11,13%  
10 Grupa Mbank 1 918 999 - 10,76%  
11 platnosci.pl 1 754 474 - 9,84%  
12 Grupa BZWBK 1 737 730 - 9,75%  
13 pkobp.pl 1 702 340 - 9,55%  
14 Grupa Google - Firmowe 1 685 331 - 9,45%  
15 skype.com 1 522 160 - 8,54%  
16 Grupa Pekao SA 1 425 352 - 7,99%  
17 lotto.pl 1 401 027 - 7,86%  
18 tp.pl 1 242 936 - 6,97%  
19 netsales.pl 1 177 400 - 6,60%  
20 novem.pl 1 156 511 - 6,49%  

 

Nowe technologie

Serwisy Interia.pl z tej kategorii odwiedziło nieznacznie mniej internautów niż miesiąc wcześniej, natomiast strony Wirtualnej Polski i Onet.pl – minimalnie więcej. Z kolei dobreprogramy.pl zyskały ponad 150 tys. użytkowników.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
NOWE TECHNOLOGIE
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Interia.pl - Nowe technologie 4 516 505 36 993 552 25,33% tak
2 dobreprogramy.pl 3 772 240 26 821 086 21,16% tak
3 Grupa Wirtualna Polska - Nowe technologie 3 605 263 36 064 454 20,22% tak
4 Grupa Onet.pl - Nowe technologie 3 386 702 47 750 094 19,00% tak
5 Grupa IDG - Nowe technologie 1 784 927 8 688 856 10,01% tak
6 Grupa Gazeta.pl - Nowe technologie 1 661 729 7 608 475 9,32% tak
7 frazpc.pl 1 648 591 5 139 389 9,25% tak
8 Grupa Netstel - Nowe technologie 1 642 542 - 9,21%  
9 programosy.pl 1 196 292 4 819 557 6,71% tak
10 Grupa Axel Springer - Nowe technologie 1 145 997 4 515 859 6,43% tak
11 Grupa CATALIST.pl - Nowe Technologie 999 216 - 5,60%  
12 telepolis.pl 818 899 - 4,59%  
13 Grupa Blomedia - Nowe technologie 706 435 - 3,96%  
14 chip.pl 613 455 2 963 236 3,44% tak
15 gameload.pl 588 410 - 3,30%  
16 cnet.com 586 070 - 3,29%  
17 chip.eu 580 167 - 3,25%  
18 sourceforge.net 567 151 - 3,18%  
19 Grupa TRO Media - Nowe Technologie 565 200 1 790 566 3,17% tak
20 speedtest.pl 533 656 - 2,99%  

 

Praca

Większość witryn z tej kategorii zanotowało zmiany popularności nieprzekraczające 100 tys. real users. Tylko infopraca.pl straciła prawie 350 tys. użytkowników, a strony Gazeta.pl i GoWork.pl zyskały po ponad 100 tys.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
PRACA
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Gazeta.pl - Praca 1 963 315 39 006 793 11,01% tak
2 Grupa Pracuj - Praca 1 795 968 52 269 535 10,07% tak
3 Grupa Wirtualna Polska - Praca 1 688 205 11 983 728 9,47% tak
4 jobrapido.pl 1 193 007 - 6,69%  
5 infopraca.pl 1 133 165 24 291 259 6,36% tak
6 Grupa GoWork.pl 875 413 - 4,91%  
7 praca.pl 809 555 7 843 885 4,54% tak
8 Grupa Money.pl-money.pl-praca.money.pl 803 191 14 077 314 4,50% tak
9 Grupa Axel Springer - Praca 685 771 4 627 188 3,85% tak
10 Grupa Allegro - Praca 619 333 5 771 403 3,47% tak
11 Grupa Polskapresse - Praca 606 146 8 204 158 3,40% tak
12 egospodarka.pl-praca.egospodarka.pl 426 755 4 119 962 2,39% tak
13 jooble.com.pl 411 888 - 2,31%  
14 careerjet.pl 358 966 - 2,01%  
15 szybkopraca.pl 353 637 - 1,98%  
16 monsterpolska.pl 350 621 - 1,97%  
17 jobisjob.pl 342 137 - 1,92%  
18 Grupa Presspublica-kariera.pl 293 806 1 154 668 1,65% tak
19 Grupa Onet.pl - Praca 265 278 3 106 430 1,49% tak
20 pracawita.pl 182 051 - 1,02%  

 

Społeczności

Serwisy z grupy nasza-klasa.pl – przede wszystkim Nk.pl – odwiedziło 135 tys. polskich użytkowników mniej niż w sierpniu, a Faceboook – jedynie 75 tys. więcej. Z kolei witryny społecznościowe Gazeta.pl zyskały ponad 250 tys. real users, a strony Wirtualnej Polski –prawie 400 tys. Za to serwisy Onet.pl z tej kategorii odwiedziło 550 tys. mniej internautów.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
SPOŁECZNOŚCI
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa nasza-klasa.pl 12 057 100 - 67,63%  
2 facebook.com 8 074 148 - 45,29%  
3 Grupa Gazeta.pl - Społeczności 5 911 075 342 351 720 33,15% tak
4 Grupa Wirtualna Polska - Społeczności 4 719 710 44 864 469 26,47% tak
5 Grupa Onet.pl - Społeczności 4 658 815 65 985 544 26,13% tak
6 Grupa Interia.pl - Społeczności 4 545 328 103 435 081 25,49% tak
7 Grupa GG Network - Społeczności 4 390 794 95 076 471 24,63% tak
8 Grupa Google - Społeczności 4 192 020 - 23,51%  
9 Grupa o2.pl - Społeczności 3 057 363 52 549 939 17,15% tak
10 zapytaj.com.pl 2 922 981 54 664 611 16,39% tak
11 peb.pl 2 205 464 - 12,37%  
12 goldenline.pl 2 132 543 - 11,96%  
13 grono.net 2 000 049 146 176 720 11,22% tak
14 wordpress.com 1 763 666 - 9,89%  
15 Grupa Spolecznosci.pl - Serwisy spolecznościowe 1 710 425 - 9,59%  
16 myspace.com 1 324 509 20 863 861 7,43% tak
17 wykop.pl 1 190 973 - 6,68%  
18 Grupa Allegro.pl-cokupic.pl 1 165 649 4 995 066 6,54% tak
19 akazoo.pl 1 069 023 - 6,00%  
20 precyl.pl 1 068 629 - 5,99%  

 

Mapy i lokalizatory

Czołowe serwisy z tej kategorii zanotowały spadki popularności w porównaniu z sierpniem. Mapy i lokalizatory Google odwiedziło prawie 400 tys. internautów mniej, natomiast zumi.pl i targeo.pl – po ponad 100 tys. mniej.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
MAPY I LOKALIZATORY
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Google - Mapy i lokalizatory 5 546 356 - 31,11%  
2 Grupa Onet.pl - Lokalizator zumi.pl 4 768 455 45 429 079 26,75% tak
3 targeo.pl 1 193 667 - 6,70%  
4 szukacz.pl-szukacz.pl - mapy 825 607 2 868 044 4,63% tak
5 Grupa Pf.pl-pf.pl-mapa.pf.pl 686 183 - 3,85%  
6 Grupa Wirtualna Polska - Lokalizator Docelu.pl 398 120 1 082 034 2,23% tak
7 jakdojade.pl 324 680 - 1,82%  
8 miplo.pl 321 570 - 1,80%  
9 Grupa Interia.pl - map24.interia.pl 274 472 8 717 226 1,54% tak
10 wikimapia.org 266 497 - 1,49%  
11 dojazd.org 192 936 - 1,08%  
12 planmiasta.info 189 159 - 1,06%  
13 maperia.pl 164 718 - 0,92%  
14 Grupa o2.pl - Mapy 93 914 198 717 0,53% tak
15 Grupa Pkt.pl-pkt.pl-pkt.pl - mapy 69 074 298 286 0,39% tak
16 ovi.com-maps.ovi.com 68 983 - 0,39%  
17 mapgo.pl 61 143 - 0,34%  
18 gdziejestdziecko.pl 49 314 - 0,28%  
19 kodypocztowe.info 49 130 - 0,28%  
20 flightradar24.com 46 271 - 0,26%  

 

Hosting

Serwisy hostingowe Interia.pl odwiedziło ponad 250 tys. użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej. Z drugiej strony witryny Onet.pl z tej kategorii zyskały ponad 250 tys. real users, a prv.pl – prawie 350 tys.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
HOSTING
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Interia.pl - Hosting 3 024 101 18 981 510 16,96% tak
2 home.pl 2 635 086 - 14,78%  
3 Grupa Onet.pl - Hosting 2 249 979 19 430 384 12,62% tak
4 prv.pl 1 869 094 - 10,48%  
5 nazwa.pl 1 649 495 - 9,25%  
6 Grupa Wirtualna Polska - Hosting 1 543 546 8 538 814 8,66% tak
7 Grupa Yoyo.pl - Hosting 1 479 599 - 8,30%  
8 Grupa Ovh 1 409 170 - 7,90%  
9 cba.pl 1 150 676 - 6,45%  
10 Grupa Click-Media 1 123 060 - 6,30%  
11 art.pl 1 064 474 - 5,97%  
12 Grupa Osemka.pl - Hosting 971 346 7 989 991 5,45% tak
13 webd.pl 618 099 - 3,47%  
14 boo.pl 592 883 - 3,33%  
15 az.pl - hosting 467 587 - 2,62%  
16 win.pl 371 053 - 2,08%  
17 one.pl 370 658 - 2,08%  
18 of.pl 349 570 - 1,96%  
19 aster.pl-strony hostingowane aster.pl 291 768 - 1,64%  
20 cal.pl 279 064 - 1,57%  

 

Publiczne

Pajacyk.pl i strony Uniwersytetu Warszawskiego odwiedziło po ponad dwa razy więcej internautów niż w sierpniu.

 

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
PUBLICZNE
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 pajacyk.pl 1 111 849 - 6,24%  
2 policja.gov.pl 698 794 - 3,92%  
3 Grupa Uniwersytet Warszawski 660 142 - 3,70%  
4 europa.eu 625 664 - 3,51%  
5 zus.pl 581 480 - 3,26%  
6 ngo.pl 513 994 - 2,88%  
7 stat.gov.pl 506 454 - 2,84%  
8 sejm.gov.pl 502 772 - 2,82%  
9 men.gov.pl 448 313 - 2,51%  
10 cosinus.pl 436 340 - 2,45%  
11 Grupa Praca.gov.pl 423 827 - 2,38%  
12 uj.edu.pl 422 840 - 2,37%  
13 Grupa AGH 412 806 - 2,32%  
14 cke.edu.pl 386 404 - 2,17%  
15 umk.pl 349 938 - 1,96%  
16 funduszeeuropejskie.gov.pl 346 465 - 1,94%  
17 ms.gov.pl 298 737 - 1,68%  
18 amu.edu.pl 298 314 - 1,67%  
19 Grupa Mf.gov.pl 292 891 - 1,64%  
20 umcs.lublin.pl 278 285 - 1,56%  

 

Wyszukiwarki i katalogi

Google zanotowało minimalny wzrost popularności w porównaniu z sierpniem. Natomiast strony pf.pl straciły ponad 100 tys. użytkowników, a witryny pkt.pl – prawie 100 tys.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
WYSZUKIWARKI I KATALOGII
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Google - Wyszukiwarki i katalogi 16 408 941 - 92,04%  
2 Grupa pf.pl - Wyszukiwarki 3 625 578 - 20,34%  
3 Grupa Pkt.pl-pkt.pl-pkt.pl - pozostale 2 791 482 10 313 593 15,66% tak
4 Grupa Onet.pl - Wyszukiwarki i katalogi 2 196 522 43 645 091 12,32% tak
5 ask.com 2 136 151 - 11,98%  
6 Grupa NNV-firmy.net 1 863 966 - 10,45%  
7 bing.com 1 316 884 - 7,39%  
8 cylex.pl 1 298 341 - 7,28%  
9 yellowpages.pl 1 265 661 - 7,10%  
10 archiwumallegro.pl 1 164 147 - 6,53%  
11 Grupa Wirtualna Polska - Wyszukiwarki 1 077 268 12 346 914 6,04% tak
12 mywebsearch.com 1 014 330 - 5,69%  
13 filestube.com 1 013 769 - 5,69%  
14 Grupa Interia.pl - Wyszukiwarki 907 956 13 769 524 5,09% tak
15 search.yahoo.com 897 863 - 5,04%  
16 Grupa Money.pl-favore.pl 743 879 2 861 166 4,17% tak
17 trovit.pl 735 290 - 4,12%  
18 Grupa Toplista.pl 579 262 - 3,25%  
19 webwweb.pl 530 937 - 2,98%  
20 e-sieci.pl 402 230 - 2,26%  

 

Biznes, finanse, prawo

Serwisy biznesowe Onet.pl straciły w porównaniu z sierpniem prawie 100 tys. użytkowników niż w sierpniu, z kolei strony Wirtualnej Polski zyskały ponad 100 tys. real users, a witryny Infor.pl – ponad 200 tys. Wirtualnemedia.pl odwiedziło prawie 450 tys. internautów.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
BIZNES, FINANSE, PRAWO
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Onet.pl - Serwisy biznesowe 4 229 210 58 343 744 23,72% tak
2 Grupa Wirtualna Polska - Serwisy biznesowe 2 799 104 47 855 918 15,70% tak
3 Grupa Infor - Serwisy biznesowe 2 718 486 21 885 611 15,25% tak
4 Grupa Money.pl - Serwisy biznesowe 2 684 661 29 026 862 15,06% tak
5 Grupa Bankier.pl - Serwisy biznesowe 1 653 820 41 486 731 9,28% tak
6 Grupa Interia.pl - Serwisy biznesowe 1 545 449 25 710 200 8,67% tak
7 Grupa Gazeta.pl - Serwisy biznesowe 1 490 836 16 062 244 8,36% tak
8 eGospodarka.pl - Serwisy biznesowe 1 203 033 6 024 958 6,75% tak
9 forumprawne.org 1 164 759 - 6,53%  
10 Grupa o2.pl - Serwisy biznesowe 799 701 5 874 855 4,49% tak
11 Grupa Wolters Kluwer Polska - Serwisy biznesowe 774 662 3 523 021 4,34% tak
12 nf.pl 682 056 5 651 747 3,83% tak
13 Grupa PTWP - Biznes, finanse, prawo 531 552 - 2,98%  
14 Grupa Inwestycje.pl - Serwisy biznesowe 495 545 - 2,78%  
15 Grupa Spolecznosci.pl-media2.pl 473 521 2 652 633 2,66% tak
16 wirtualnemedia.pl 446 942 2 170 345 2,51% tak
17 biznesforum.pl 431 923 - 2,42%  
18 Grupa Puls Biznesu 354 086 6 303 127 1,99% tak
19 taxcare.pl 318 075 - 1,78%  
20 podatki.biz 311 998 1 178 453 1,75% tak

Dołącz do dyskusji: Najpopularniejsze serwisy tematyczne we wrześniu 2010 roku

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Marcin
Interia jest najlepsza
0 0
odpowiedź
User
Martines
Zwracam uwagę, że infopraca nie "straciła" 350K użytkowników, tylko jak widać w tabelce zaimplementowali skrypty audytowe, których wyniki są po prostu inne niż estymowane. Tak często bywa. Mają więc wciąz tyle samo użytkowników ;)
0 0
odpowiedź