Nielsen: wydatki na reklamę spadły o 0,6 proc.
W pierwszych dziewięciu miesiącach bieżącego roku wydatki na reklamę w USA zmniejszyły się o 0,6 procenta w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.
Z danych firmy badawczej Nielsen Monitor-Plus wynika, że dziesięciu największych reklamodawców łącznie zmniejszyło swoje nakłady na reklamę w tym okresie o 4 procent, do poziomu 12,2 miliarda dolarów - informuje serwis Adweek.
Spośród kategorii reklamodawców, największy 8-procentowy spadek wydatków na reklamę (do 7,9 miliarda dolarów) odnotowano w przypadku branży motoryzacyjnej. Z kolei przemysł farmaceutyczny zmniejszył swoje nakłady o 4 procent (do 3,7 mld USD), a lokalni dilerzy samochodowi o 3 procent (do 3,3 mld USD).
Największy amerykański reklamodawca jakim jest Procter & Gamble przeznaczył w pierwszych trzech kwartałach obecnego roku na reklamę 2,3 miliarda dolarów - o 7 procent mniej niż rok wcześniej. Drugi General Motors wydał 1,7 miliarda dolarów (o 4 procent mniej), a trzeci AT&T 1,3 miliarda dolarów (o 2 procent). Za to klasyfikowany na czwartym miejscu Verizon zwiększył swoje nakłady na reklamę o 10 procent, do poziomu 1,1 miliarda dolarów.
źródło: Adweek
Dołącz do dyskusji: Nielsen: wydatki na reklamę spadły o 0,6 proc.