SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Ogólnopolski Program Edukacji Zdrowotnej

Reklama telewizyjna wsparciem dla Ogólnopolskiego Programu Edukacji Zdrowotnej "Domestos - tu byłem"

Takie pytania coraz częściej do dorosłych kierować będą ich dzieci. Mówi o tym najnowsza reklama telewizyjna marki Domestos, wspierająca III już edycję Ogólnopolskiego Programu Edukacji Zdrowotnej "Domestos - Tu byłem". Programem objęto ponad 130 000 przedszkolaków w całym kraju.

Od września 2003 r., w pięciu stacjach telewizyjnych (TVP 1, TVP 2, TVN, Polsat, i TV4) obejrzeć można reklamę telewizyjną promującą Ogólnopolski Program Edukacji Zdrowotnej "Domestos - Tu byłem". Dwa 10-sekundowe spoty pt. "Czego dzieci uczą się w przedszkolu? Uczą się zasad higieny" przygotowała agencja Lowe GGK; zakupem mediów zajął się dom mediowy Initiative Media. Program, od początku jego istnienia, wdraża i popularyzuje agencja public relations Multi-Event Communications.

Program, który adresowany jest do 6-latków, z roku na rok staje się coraz bardziej popularny. Chęć uczestnictwa w III jego edycji zgłosiło do tej pory ponad 3 100 przedszkoli z całej Polski (w I edycji uczestniczyło 2 131 placówek przedszkolnych, a w II edycji - 2 825). Do Programu można przystąpić w każdej chwili (Infolinia: 0801 610 610). Po zgłoszeniu się, przedszkole otrzymuje nieodpłatnie pakiet edukacyjny, zawierający podręcznik zatwierdzony przez MEN i pomoce dydaktyczne: scenariusze zajęć, kasetę z filmem, zeszyty ćwiczeń.

Celem Programu jest upowszechnianie wiedzy na temat zdrowia, dostarczanie informacji o czynnikach mu zagrażających, tj. nieprzestrzeganie zasad higieny osobistej i higieny otoczenia, motywowanie dzieci do określonych zachowań higieniczno-zdrowotnych i przyzwyczajanie do ich powtarzania w określonych sytuacjach.

Warto wspomnieć, że oba spoty reklamowe nawiązują do dwóch innych akcji realizowanych przez markę Domestos w poprzednich latach: jedna z nich propagowała mycie rąk po wyjściu z toalety, a druga informowała o konieczności opuszczania klapy po skorzystaniu z toalety.

Kampania społeczna "Zamknij bakteriom deskę przed nosem", realizowana w lipcu i sierpniu 2002, informowała społeczeństwo o zagrożeniach wynikających z nieopuszczania deski klozetowej. Jak wykazały badania, nie opuszczając klapy, narażamy się na rozpryśniecie się aerozolu z florą kałową po łazience i osiadaniu jej na przedmiotach, którymi się myjemy, wycieramy. Nieopuszczanie klapy powoduje również zwiększenie wilgotności powietrza, co sprzyja intensywniejszemu rozwojowi bakterii.

Drugą kampanię społeczną Domestos przeprowadził dwukrotnie, w latach 2001-2002. Celem akcji było popularyzowanie nawyku mycia rąk po wyjściu z toalety. W ponad 20 miastach Polski, w toaletach publicznych pojawiły się naklejki i plakaty z hasłami "Mycie rąk nie boli", "Załatw sprawę. Umyj ręce", "Mydło nie gryzie" i "Zrób co trzeba - umyj ręce".

Dołącz do dyskusji: Ogólnopolski Program Edukacji Zdrowotnej

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl