OPPO Medical - case study
Kampania reklamowa dla OPPO Medical przygotowana przez Salt & Pepper.
PROJEKT:
Kampania reklamowa dla OPPO Medical
Klient: OPPO Medical
Agencja: Salt & Pepper
Termin realizacji: wrzesień/listopad 2008
POZYCJA MARKI:
OPPO Medical (polski dystrybutor - firma Antar) to amerykańska
marka produktów ortopedycznych - rehabilitacyjnych, dostępnych w
aptekach i sklepach medycznych. Część wyrobów refundowana jest
przez NFZ, ale, o czym konsumenci często nie wiedzą, wszystkie
można kupić także bez recepty lekarskiej.
TŁO MARKETINGOWE:
Rynek ortez i sprzętu ortopedycznego jest mocno rozdrobniony i
zdominowany przez niewielkie firmy handlowe lub produkcyjne. Część
z nich to marki polskie, część marki międzynarodowe. Kategoria
zupełnie się nie komunikuje. Nie ma zatem świadomości produktów i
marek wśród konsumentów. Konsumenci dowiadują się o istnieniu
produktów najczęściej dopiero po wizycie u lekarza i pojawieniu się
konkretnego problemu.
CELE:
1. Zbudowanie świadomości marki OPPO jako synonimu całej
kategorii.
2. Wykreowanie wizerunku marki jako "eksperta od ruchu".
3. Wzbudzenie intencji behawioralnej zakupu, bez wcześniejszej
konsultacji z lekarzem.
GRUPA DOCELOWA:
Mężczyźni i kobiety w wieku 18-45 lat. Osoby, które mają problemy
ze stawami wynikające zarówno z aktywnego trybu życia (uprawianie
sportu) jak i wręcz przeciwnie, braku aktywności (stany
zwyrodnieniowe). Osoby o dochodach powyżej średniej, takie które
stać na zakup artykułów rehabilitacyjnych bez konieczności
refundacji przez NFZ.
STRATEGIA MARKI:
Strategia zakładała nowoczesną prezentację wizualną produktów,
umożliwiającą trafną identyfikację zastosowania poszczególnych
artykułów. Estetyka reklam w założeniu miała budzić skojarzenia z
eksperckością, profesjonalizmem, tak, aby osoby mające problemy ze
zdrowiem mogły w pełni zaufać komunikatowi. Przekaz powinien być
zatem bardzo czytelny. Ponieważ marka, jak i kategoria, są zupełnie
nierozpoznawalne, postawiono także na aspekt informacyjny, w tym
przypadku równie istotny co trafna identyfikacja wizualna. Kampania
objęła prasę, telewizję, Internet, materiały BTL, a także POS i
inne niestandardowe formy promocji.
REALIZACJA:
W kampanii położono silny nacisk na branding. Logo producenta na każdej z reklam jest mocno wyeksponowane, możemy je także znaleźć na prezentowanych produktach. Wszystkie materiały promocyjne zachowują też specyficzny dla marki, turkusowy klucz kolorystyczny.
Reklama prasowa, a także materiały BTL i POS ukazują zatem kilka głównych, sztandarowych produktów OPPO (ortezy kolana, stawu skokowego, nadgarstka i kręgosłupa) umieszczonych na odpowiednich częściach ciała. Każdej z prezentacji towarzyszy proste hasło podkreślające zalety funkcjonalne konkretnego artykułu, a jednocześnie humorystycznie odnoszące się do jej zalet i zachęcające do zakupu - "stawia na nogi", "oto chodzi!", "tak trzymaj!".
Dołącz do dyskusji: OPPO Medical - case study