SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

OPPO Medical - case study

Kampania reklamowa dla OPPO Medical przygotowana przez Salt & Pepper.

PROJEKT:
Kampania reklamowa dla OPPO Medical

Klient: OPPO Medical
Agencja: Salt & Pepper
Termin realizacji: wrzesień/listopad 2008

POZYCJA MARKI:
OPPO Medical (polski dystrybutor - firma Antar) to amerykańska marka produktów ortopedycznych - rehabilitacyjnych, dostępnych w aptekach i sklepach medycznych. Część wyrobów refundowana jest przez NFZ, ale, o czym konsumenci często nie wiedzą, wszystkie można kupić także bez recepty lekarskiej.

TŁO MARKETINGOWE:
Rynek ortez i sprzętu ortopedycznego jest mocno rozdrobniony i zdominowany przez niewielkie firmy handlowe lub produkcyjne. Część z nich to marki polskie, część marki międzynarodowe. Kategoria zupełnie się nie komunikuje. Nie ma zatem świadomości produktów i marek wśród konsumentów. Konsumenci dowiadują się o istnieniu produktów najczęściej dopiero po wizycie u lekarza i pojawieniu się konkretnego problemu.

CELE:
1. Zbudowanie świadomości marki OPPO jako synonimu całej kategorii.
2. Wykreowanie wizerunku marki jako "eksperta od ruchu".
3. Wzbudzenie intencji behawioralnej zakupu, bez wcześniejszej konsultacji z lekarzem.

GRUPA DOCELOWA:
Mężczyźni i kobiety w wieku 18-45 lat. Osoby, które mają problemy ze stawami wynikające zarówno z aktywnego trybu życia (uprawianie sportu) jak i wręcz przeciwnie, braku aktywności (stany zwyrodnieniowe). Osoby o dochodach powyżej średniej, takie które stać na zakup artykułów rehabilitacyjnych bez konieczności refundacji przez NFZ.

STRATEGIA MARKI:
Strategia zakładała nowoczesną prezentację wizualną produktów, umożliwiającą trafną identyfikację zastosowania poszczególnych artykułów. Estetyka reklam w założeniu miała budzić skojarzenia z eksperckością, profesjonalizmem, tak, aby osoby mające problemy ze zdrowiem mogły w pełni zaufać komunikatowi. Przekaz powinien być zatem bardzo czytelny. Ponieważ marka, jak i kategoria, są zupełnie nierozpoznawalne, postawiono także na aspekt informacyjny, w tym przypadku równie istotny co trafna identyfikacja wizualna. Kampania objęła prasę, telewizję, Internet, materiały BTL, a także POS i inne niestandardowe formy promocji.

oppo


REALIZACJA:

W kampanii położono silny nacisk na branding. Logo producenta na każdej z reklam jest mocno wyeksponowane, możemy je także znaleźć na prezentowanych produktach. Wszystkie materiały promocyjne zachowują też specyficzny dla marki, turkusowy klucz kolorystyczny.

Reklama prasowa, a także materiały BTL i POS ukazują zatem kilka głównych, sztandarowych produktów OPPO (ortezy kolana, stawu skokowego, nadgarstka i kręgosłupa) umieszczonych na odpowiednich częściach ciała. Każdej z prezentacji towarzyszy proste hasło podkreślające zalety funkcjonalne konkretnego artykułu, a jednocześnie humorystycznie odnoszące się do jej zalet i zachęcające do zakupu - "stawia na nogi", "oto chodzi!", "tak trzymaj!".

Dołącz do dyskusji: OPPO Medical - case study

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl