SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Point Group szuka pieniędzy na kupno TV Puls

Platforma Mediowa Point Group (PMPG) i TV Puls porozumiały się w sprawie wydłużenia procesu due diligence tej drugiej spółki oraz co do przedziału cenowego w ewentualnej transakcji, poinformowała PMPG w komunikacie. Point Group poinformował też, że pracuje nad zabezpieczeniem finansowania transakcji.

"Dotychczasowy harmonogram rozmów pomiędzy PMPG SA a TV Puls, załączony do listu intencyjnego, przewidywał zamknięcie transakcji do 20 sierpnia 2009 r. Jednak mimo intensywnego zaangażowania, nie udało się w tym terminie przeprowadzić kompletnego badania due dilligence TV Puls, które dla PMPG jest podstawą ostatecznej wyceny wartości inwestycji. Strony porozumiały się natomiast co do obopólnie akceptowanego przedziału cenowego, za jaki PMPG byłaby skłonna nabyć, a udziałowcy - teoretycznie sprzedać pakiet udziałów TV Puls" - czytamy w komunikacie.

Prezes i udziałowiec TV Puls Dariusz Dąbski powiedział 22 lipca w rozmowie z agencją ISB, że spodziewa się finalizacji negocjacji w sprawie sprzedaży akcji TV Puls w ciągu najbliższych tygodni. TV Puls, oprócz PMPG, negocjuje z kilkoma inwestorami - krajowymi i zagranicznymi.

Obecnie Dąbski ma 49% udziałów w TV Puls a 51% należy do Prowincji Zakonu Braci Mniejszych Konwentualnych (OO. Franciszkanie), których w rozmowach z inwestorami prezes również reprezentuje. Dąbski informował, że jeśli negocjacje z inwestorami nie zakończą się sukcesem, TV Puls może zostać wprowadzony na giełdę.

Prezes spółki Michał Lisiecki podkreśla, że PMPG jest gotowa do przeprowadzenia transakcji zgodnie z zasadami sztuki, tj. w oparciu o kompletne due diligence. Obecnie PMPG pracuje nad harmonogramem dalszych działań, a pożądanym scenariuszem byłoby zakończenie transakcji w terminie, który umożliwi aktywny wpływ na ramówkę stacji w roku 2010.

Na początku sierpnia PMPG podpisała list intencyjny ze spółką Media SKOK na finansowanie inwestycji w TV Puls.

"W toku dotychczasowych prac i przygotowań do transakcji, spółka przygotowała również, przy udziale ekspertów rynku telewizyjnego, potencjalną strategię rozwoju samej TV Puls oraz rozwoju PMPG na rynku TV na najbliższe 5 lat, która w ocenie zarządu PMPG stanowi pożądany kierunek rozwoju grupy kapitałowej PMPG" - czytamy dalej w komunikacie.

PMPG miała 11,57 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2009 roku wobec 2,42 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 16,42 mln zł wobec 13,36 mln zł rok wcześniej.

Dołącz do dyskusji: Point Group szuka pieniędzy na kupno TV Puls

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl