SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polskie Radio w 2020 roku przewiduje ponad 100 mln zł straty, w tym 17 mln zł

Polskie Radio - w skorygowanym planie finansowym - zakłada, że będzie miało w tym roku ponad 17 mln zł straty. W przyszłym roku wynik ten jeszcze gorszy - strata miałaby wynieść niemal 104 mln zł - wynika z dokumentu do którego dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

W dokumencie, które Polskie Radio miało obowiązek złożyć Radzie Mediów Narodowych czytamy, że spółka prognozuje zakończenie 2019 roku z przychodami na poziomie 316,4 mln złotych, natomiast plan na 2020 rok zakłada przychody w wysokości 251,54 mln zł. Natomiast koszty działalności ogółem miałyby wynieść 333,72 mln zł w 2019 roku; a w 2020 roku - 355,47 mln zł.

Natomiast Polskie Radio szacuje, że pod koniec 2019 roku osiągnie stratę rzędu 17,27 mln zł;  a w całym 2020 roku - stratę w wysokości 103,92 mln zł.

Plan finansowo - programowy zakłada również, że środki z rachunku bankowego KRRiT wyniosą 219,31 mln zł w bieżącym roku, a w przyszłym 159,28 mln zł. Przychody własne osiągną poziom 97,15 mln zł (w 2019 roku), a w 2020 roku 92,27 mln zł.

Na wynagrodzenia w tym roku chciałoby wydać 136,97 ml zł; a w 2020 roku: 143,39 mln zł. Świadczenia na rzecz pracowników to koszt rzędu 26,1 mln zł; w 2020 roku ma być to koszt w wysokości 28,60 mln zł.

Ze sprzedaży czasu reklamowego spółka szacuje zysk na poziomie 54,78 mln zł (w 2019 roku) oraz 48,85 mln zł (w 2020 roku); ze sponsoringu odpowiednio: 8,58 mln zł oraz następnie 9,26 mln zł; ze sprzedaży usług produkcyjno-technicznych 86,3 tys. zł w 2019 roku i  95 tys. zł w 2020 roku; ze sprzedaży audycji kolejno 11,30 mln zł oraz w 2020 roku 10,95 mln zł. Przychody finansowe miałyby wynieść w całym bieżącym roku 1 mln 400 tys. zł; a w 2020 roku milion złotych. Radio w 2019 roku otrzymało milion 417 tys. złotych z dotacji budżetowych i szacuje, że tyle samo dostanie w kolejnym okresie.

21,34 mln zysku netto za III kwartały 2019 roku

W porównaniu do zaplanowanych na koniec III kwartału wielkości, spółka osiągnęła wynik finansowy netto wyższy o 1,91 mln zł tj. w wysokości 21,34 mln zł, przy przychodach ogółem za pierwszych dziewięć miesięcy roku w wysokości 260,08 mln zł (wyższych od zaplanowanych o 0,9 proc. tj. 2,21 mln zł); i kosztach ogółem 233,70 mln zł (wyższych o 0,2 proc. tj. o 0,57 mln zł).

W zakresie przychodów ze sprzedaży po III kwartale uzyskano wyższe przychody o 2,13 mln zł w stosunku do planowanych na ten okres, głównie w wyniku wyższych pozostałych przychodów oraz wyższych przychodów z tytułu reklamy gotówkowej.

Zgodnie z uchwałą KRRiT Polskie Radio otrzymało w lipcu 2019 roku rekompensatę z tytułu utraconych w latach 2018 i 2019 opłat abonamentowych z tytułu zwolnień, w formie skarbowych papierów wartościowych w wysokości 60 mln zł.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/oktawave-z-programem-motywacyjnym-dla-menedzerow-obejmuje-10-proc-udzialow-jest-wart-1-mln-zl ##

KRRiT nie zaakceptowała planów finansowo-programowych

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zapowiadała, że nie zaakceptuje kart powinności mediów publicznych na lata 2020-2024. Zakładają one plany finansowo-programowe spółek, które muszą przedstawić KRRiT, by ta przyznała im pieniądze na realizację misji publicznej. Na podpisanie kart powinności mediów urząd miał czas do 30 listopada br. Szef Krajowej Rady Witold Kołodziejski przekazał nam jednak, że tego nie zrobi, powodem miał być "brak stabilnego finansowania".

Przed wyborami parlamentarnymi mówiło się o tym, że jeśli Prawo i Sprawiedliwość wygra jesienne wybory parlamentarne, niemal pewne jest wprowadzenie finansowania mediów publicznych z budżetu państwa, a takie rozwiązanie miałoby obowiązywać już od 2020 roku. Oznaczałoby to jednocześnie likwidację abonamentu.

W 2018 r. Polskie Radio osiągnęło wzrost wpływów sprzedażowych o 12,96 proc. do 336,53 mln zł oraz 15,3 mln zł zysku netto (wobec 2,79 mln zł rok wcześniej). 69 proc. przychodów spółki pochodziło z abonamentu i związanej z nim rekompensaty, na koniec ub.r. nadawca zatrudniał 1 285 pracowników etatowych, o 30 więcej niż przed rokiem. W br. planowano 62,05 mln zł straty.

W 2018 roku średni dzienny zasięg radia wyniósł 72,4 proc., a tygodniowy - 91,9 proc. Z kolei średni dobowy czas słuchania wyniósł 272 minuty. Najchętniej słuchaną stacją niezmiennie było RMF FM, a  Eska wyprzedziła Jedynkę.

Dołącz do dyskusji: Polskie Radio w 2020 roku przewiduje ponad 100 mln zł straty, w tym 17 mln zł

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
golden
Zamknąć skoro trzeba dopłacać, widocznie ludzie już nie chcą słuchać.
0 0
odpowiedź
User
\˚ㄥ˚\
Mnie wcale nie dziwi taka sytuacja. Od dawna wiadomo że ludzie nie chcą słuchać zachwytow nad polityką PiSu , redaktorów z TVP, Republiki, Wnet. Za-cą Dyr Jedynki marny dziennika ktorego projekt padl po trzech miesiącach(Radio Korona) rządzi Jedynka , chyba udaje bo za dużo go w radiu. Muzyka ktorą poleca dobra do Czworki same nowości i debiuty , dużo rocka. Mając za nic wskazanie że slucha dużo starszych ludzi i zapomina o polskich piosenkach lat 50-60 .Mala sluchalnosc to tańsze reklamy. Programy dostają znajomi dyrektora a zwalniani są długoletni dziennikarze albo nie mają audycji .Tak robi się biznes przez PiS , praca dla swoich faworytow
0 0
odpowiedź
User
\˚ㄥ˚\
Mnie wcale nie dziwi taka sytuacja. Od dawna wiadomo że ludzie nie chcą słuchać zachwytow nad polityką PiSu , redaktorów z TVP, Republiki, Wnet. Za-cą Dyr Jedynki marny dziennika ktorego projekt padl po trzech miesiącach(Radio Korona) rządzi Jedynka , chyba udaje bo za dużo go w radiu. Muzyka ktorą poleca dobra do Czworki same nowości i debiuty , dużo rocka. Mając za nic wskazanie że slucha dużo starszych ludzi i zapomina o polskich piosenkach lat 50-60 .Mala sluchalnosc to tańsze reklamy. Programy dostają znajomi dyrektora a zwalniani są długoletni dziennikarze albo nie mają audycji .Tak robi się biznes przez PiS , praca dla swoich faworytow
0 0
odpowiedź